BMW Head Banner

Ο δρόμος που έκανε 21 χρόνια για να κατασκευαστεί –Πού βρίσκεται, για ποιον λόγο καθυστέρησε η ολοκλήρωσή του

Δρόμος Ισπανία

Ένα έργο που φαινόταν ατελείωτο, με πάνω από 20 χρόνια αδιάκοπης προετοιμασίας, σχεδιασμού και κατασκευαστικών διαδικασιών, πήρε τελικά σάρκα και οστά και έφτασε στην ολοκλήρωσή του.

Ο λόγος για την πολυαναμενόμενη οδό Α-22, τον αυτοκινητόδρομο που συνδέει τη Λέιδα με την Ουέσκα της Ισπανίας, ο οποίος παραδόθηκε αυτή την εβδομάδα στην κυκλοφορία, δίνοντας έτσι τέλος σε μια ιστορία που ταλαιπώρησε γενιές οδηγών και κατοίκων της περιοχής.

Τα έργα για τον συγκεκριμένο δρόμο είχαν ξεκινήσει από το 2004, με την παράκαμψη του Μονθόν να αποτελεί το πρώτο στάδιο της κατασκευής. Σταδιακά, μέσα στην επόμενη δεκαετία, παραδίδονταν επιμέρους τμήματα, όπως η παράκαμψη της Μπαρμπάστρο το 2010 καθώς και άλλα κομμάτια μέχρι το 2012.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ωστόσο, το τελευταίο κομμάτι του δρόμου αποδείχθηκε «γολγοθάς», αφού διοικητικά και χρηματοδοτικά ζητήματα καθώς απρόβλεπτες τεχνικές προκλήσεις συνέβαλαν στην επιβράδυνση της διαδικασίας κατασκευής.

Πιο συγκεκριμένα, η τελευταία φάση που απέμενε για την ολοκλήρωση του έργου ήταν το τμήμα Σιέταμο – Ουέσκα, μήκους περίπου 12,8 χιλιομέτρων. Το συγκεκριμένο κομμάτι χρειάστηκε επτά χρόνια για να ολοκληρωθεί, με το συνολικό κόστος να ξεπερνά τα 61 εκατομμύρια ευρώ, σύμφωνα με τα ισπανικά μέσα. 

Η καθυστέρηση στην ολοκλήρωση του έργου οφείλεται σε μια σειρά από πολυάριθμα εμπόδια και δυσκολίες που συσσωρεύονταν σταδιακά με τα χρόνια. Το πρώτο πρόβλημα ήταν γραφειοκρατικό, καθώς η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το τελικό τμήμα εγκρίθηκε μόλις το 2007.

δρόμος
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι εργασίες πάγωσαν ξανά για σχεδόν μια δεκαετία, εξαιτίας της οικονομικής κρίσης του 2008. Μάλιστα, τα έργα κατασκευής ξεκινήσαν ξανά μόλις το 2018, με αποτέλεσμα τα χρονοδιαγράμματα να παραταθούν και το κόστος να λάβει πολύ μεγαλύτερες διαστάσεις από ότι είχε αρχικά υπολογιστεί.

Ο δρόμος ολοκληρώθηκε τελικά την 1η Οκτωβρίου 2025, με το νέο τμήμα είναι πλέον ανοιχτό για την κυκλοφορία, διαθέτοντας δύο λωρίδες σε κάθε κατεύθυνση και τέσσερις ανισόπεδους κόμβους, στους οποίους περιλαμβάνονται οι περιοχές Λοπορζάνο, Μοντεαραγόν, Ρόντα Νόρτε Σέντρο και Ρόντα Νόρτε Οέστε.

Συνολικά, ο νέος αυτός δρόμος αναμένεται να προσφέρει πολλαπλά οφέλη στην περιοχή, καθώς η Α-22 συνδέεται πλέον με άλλους σημαντικούς αυτοκινητοδρόμους, όπως η Α-23 και η Α-21. Αυτή η σύνδεση ενισχύει σημαντικά τις μεταφορές στην Αραγονία και την Καταλονία, ενώ εκτιμάται πως πάνω από 10.000 οχήματα θα χρησιμοποιούν την εν λόγω διαδρομή σε καθημερινή βάση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ