
Η Mercedes-Benz ετοιμάζει μια από τις πιο φιλόδοξες κινήσεις της τελευταίας δεκαετίας, με την ανάπτυξη μιας μικρότερης εκδοχής του εμβληματικού off-roader της, της G-Class.
Το νέο μοντέλο, που ήδη αποκαλείται ανεπίσημα «Mini G» ή «Baby G-Class», θα αποτελέσει το σημείο εισόδου σε μια νέα κατηγορία, καθώς η γερμανική εταιρεία σχεδιάζει να μετατρέψει την G-Class σε μια αυτόνομη μάρκα, με τον ίδιο τρόπο που η Jaguar Land Rover (JLR) διαφοροποίησε τη Range Rover και το Defender.
Σύμφωνα με τον Markus Schäfer, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου κα Διευθυντή Τεχνολογίας της Mercedes, το νέο SUV δεν θα είναι απλώς μια συρρικνωμένη εκδοχή της υπάρχουσας G-Class, αλλά ένα αυθεντικό και αυτόνομο μοντέλο, με ιδιαίτερο χαρακτήρα. Η έλευσή του αναμένεται μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, ανοίγοντας τον δρόμο για την εδραίωση αυτής της νέας «οικογένειας» της Mercedes.
BUY NOW
Οι πληροφορίες που έχουν διαρρεύσει μέχρι στιγμής δείχνουν ότι η Baby G-Class θα βασίζεται σε μια ειδική πλατφόρμα σκελετού τύπου σκάλας, προσαρμοσμένη στις ανάγκες ενός πιο μικρού SUV. Όπως τόνισε ο Schäfer, η πλατφόρμα θα είναι μια «μικρογραφία πλατφόρμα σκελετού τύπου σκάλας», όχι στον ίδιο βαθμό με το G-Class, άλλα με κοινά χαρακτηριστικά στην ανάρτηση και τις αναλογίες των τροχών. Παράλληλα, θα χρησιμοποιεί «μοναδικά» εξαρτήματα, που σημαίνει ότι δεν θα πρόκειται για μια απλή ανακύκλωση υλικών από το υφιστάμενο χαρτοφυλάκιο της Mercedes.

Την ίδια γραμμή ακολούθησε και ο Ola Källenius, επικεφαλής της Mercedes, ο οποίος στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Μονάχου δήλωσε ότι οι δοκιμαστικές διαδρομές της Baby G-Class θα ξεκινήσουν σύντομα. «Η G-Class είναι ένα πολύ ιδιαίτερο, αυθεντικό αυτοκίνητο, και η Mini G-Class πρέπει να είναι αυθεντική. Δεν μπορώ απλά να πάρω μια υπάρχουσα πλατφόρμα – πρέπει να δημιουργήσω τη δική μου. Είναι μια εντελώς νέα ανάπτυξη», υπογράμμισε χαρακτηριστικά.
Τη μοναδικότητα του μοντέλου έχει επισημάνει βέβαια και ο Schäfer, αποκαλύπτοντας ότι ακόμη και τα πιο μικρά στοιχεία, όπως οι χειρολαβές των θυρών, θα σχεδιαστούν αποκλειστικά για το νέο μοντέλο, ακολουθώντας την ξεχωριστή ταυτότητα της G-Class. «Με την πάροδο του χρόνου κατέληξα στο συμπέρασμα ότι όλα πρέπει να είναι μοναδικά, ολόκληρο το επάνω μέρος και τα πάντα», σημείωσε.

Όσον αφορά τα κινητήρια σύνολα, οι πρώτες πληροφορίες από τη Γερμανία αναφέρουν ότι η Baby G-Class θα είναι αμιγώς ηλεκτρική, ακολουθώντας την κατεύθυνση που έχει ήδη πάρει η Mercedes με την παρουσίαση της ηλεκτρικής EQG (Αν και η G-Class προσφέρεται και με θερμικά μοτέρ). Ο Schäfer απέφυγε να σχολιάσει συγκεκριμένα για τις μονάδες κίνησης της mini έκδοσης, υπογραμμίζοντας μας όμως να μείνουμε «συντονισμένοι».
Η σχεδίαση του μικρού SUV θα παραμείνει πιστή στη φιλοσοφία της G-Class, με τετραγωνισμένες γραμμές και τον εμβληματικό της χαρακτήρα, ωστόσο θα περιλαμβάνει μικρές αλλαγές που θα το κάνουν πιο μοντέρνο. Ο επικεφαλής σχεδίασης της Mercedes, Gorden Wagener, ανέφερε ότι το μοντέλο θα διατηρήσει τα στρογγυλά φανάρια και τη γνώριμη «τετράγωνη» σιλουέτα, αλλά θα ενσωματώσει πιο νεανικά και δυναμικά στοιχεία. «Δεν μπορείς να αλλάξεις πολύ το G, αφού είναι εμβληματικό. Στη μικρότερη εκδοχή θα κάνουμε μικρές παρεμβάσεις: πιο κοφτερές γραμμές, νεανικά γραφικά στα φώτα, αλλά πάντα στρογγυλά.», τόνισε ο Wagener.