Η Mercedes κήρυξε πόλεμο στους διακόπτες αφής -Τι αλλάζει στα μοντέλα της

Mercedes-steer-by-wire-5

Η Mercedes-Benz παραδέχεται ότι η πλήρης εξάρτηση από οθόνες αφής και φωνητικές εντολές δεν ήταν το ιδανικό, γυρνώντας πίσω σε πιο «κλασικές» λύσεις εργονομίας και ελέγχου.

Η Mercedes-Benz, μια εταιρεία που τα τελευταία χρόνια έχει επενδύσει δυνατά στις full-digital καμπίνες, αλλάζει πλεύση. Ο υπεύθυνος λογισμικού της μάρκας, Magnus Östberg, παραδέχθηκε δημόσια πως «τα δεδομένα δείχνουν ότι τα φυσικά κουμπιά είναι καλύτερα», αποκαλύπτοντας πως η εταιρεία σχεδιάζει να τα επαναφέρει σε υφιστάμενα και μελλοντικά μοντέλα. Η ομολογία αυτή έρχεται σε μια περίοδο όπου αρκετοί μεγάλοι κατασκευαστές αναθεωρούν την απόλυτη κυριαρχία των οθονών αφής και του φωνητικού ελέγχου.

Σύμφωνα με τον Östberg, το πρώτο βήμα θα γίνει με το νέο τιμόνι που παρουσιάστηκε στην ηλεκτρική GLC και θα τοποθετηθεί σύντομα και στη CLA Shooting Brake. Το τιμόνι αυτό ενσωματώνει φυσικά κουμπιά, ροδέλες και διακόπτες, προσφέροντας άμεσο και απτικό έλεγχο χωρίς να θυσιάζει τη μοντέρνα αισθητική.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από εκεί, η νέα αυτή προσθήκη θα περάσει σε όλη τη γκάμα, τόσο σε νέα όσο και σε υπάρχοντα μοντέλα, ξεκινώντας φέτος από τη νέα CLA sedan. Η επιλογή αυτή θεωρείται από την ίδια τη Mercedes ο πιο γρήγορος και οικονομικά αποδοτικός τρόπος να επανέλθουν οι χειροκίνητοι διακόπτες χωρίς να χαθεί το ψηφιακό DNA των καμπινών της.

Ο συγκεκριμένος «ανασχεδιασμός» δεν θα περιοριστεί μόνο στο τιμόνι. Όπως εξήγησε ο Östberg, οι αλλαγές θα αφορούν και άλλες περιοχές του εσωτερικού, οι οποίες θα εφαρμοστούν σχεδόν σε όλα τα μοντέλα της Mercedes. Παράλληλα, η μάρκα εξετάζει διαφοροποιήσεις ανά αγορά, με την ευρωπαϊκή πελατεία να δείχνει προτίμηση στους κλασικούς διακόπτες, ενώ σε αγορές όπως η Ασία το ενδιαφέρον στρέφεται περισσότερο στον φωνητικό έλεγχο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η κίνηση αυτή δεν αφορά μόνο τη Mercedes, αλλά αντικατοπτρίζει μια γενικότερη τάση στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Τα τελευταία χρόνια, πολλές μεγάλες εταιρείες ακολούθησαν το κύμα της ψηφιοποίησης, αφαιρώντας κλασικά κουμπιά και διακόπτες και τοποθετώντας στη θέση τους γιγαντιαίες οθόνες με πολύπλοκα μενού.

Τώρα όμως γίνεται φανερό ότι αυτή η στρατηγική δεν δικαίωσε απόλυτα τις προσδοκίες, καθώς μεγάλο μέρος των οδηγών ζητά πιο απλές, άμεσες και ασφαλείς λύσεις, με μάρκες όπως η Volkswagen να έχουν ήδη ανακοινώσει ότι επιστρέφουν στις «δοκιμασμένες» λύσεις των φυσικών κουμπιών.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ