208

Mercedes GLA: Ηλεκτρική αλλά και υβριδική η νέα γενιά του γερμανικού Crossover

Mercedes GLA

Η νέα Mercedes GLA θα διατεθεί τόσο σε ηλεκτρικές όσο και σε υβριδικές εκδόσεις, αντικαθιστώντας τη σημερινή θερμική GLA αλλά και την αμιγώς ηλεκτρική EQA.

Ο Ola Kallenius, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας της Στουτγάρδης, επιβεβαίωσε πως η τρίτη γενιά του δημοφιλούς και άκρως εμπορικού συμπαγούς premium SUV θα λανσαριστεί στα τέλη του 2026, αποτελώντας το μικρότερο μέλος της νέας οικογένειας μοντέλων που βασίζονται στην πλατφόρμα MMA.

Οι θερμικές εκδόσεις της τρέχουσας γενιάς της Mercedes GLA θα αντικατασταθούν από υβριδικές
Οι θερμικές εκδόσεις της τρέχουσας γενιάς της Mercedes GLA θα αντικατασταθούν από υβριδικές
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η στρατηγική είναι ξεκάθαρη: η νέα GLA θα αποτελέσει το εισαγωγικό μοντέλο στη γκάμα της Mercedes, με την ηλεκτρική εκδοχή να ανταγωνίζεται άμεσα μοντέλα όπως το Volkswagen ID.3 - την ώρα που η βενζινοκίνητη θα έχει απέναντί της το Volkswagen Golf.

Από τις δοκιμές εξέλιξης, που ήδη ξεκίνησαν, φάνηκε ότι η νέα GLA θα έχει πιο σπορτίφ σιλουέτα σε σχέση με το σημερινό μοντέλο, που θα τη φέρει πιο κοντά στα δεδομένα των Coupe-SUV, καθώς και τη νέα μάσκα Iconic Grille που έκανε πρεμιέρα στη GLC.

Το μήκος της θα ξεπερνά τα 4,5 μέτρα (από τα 4.410 mm της σημερινής της γενιάς), προσφέροντας έτσι μεγαλύτερους χώρους για τους επιβάτες. Η ηλεκτρική έκδοση θα διαθέτει και frunk (χώρο αποθήκευσης μπροστά), κάτι που έλειπε από την EQA.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο εσωτερικό, αν και ακόμα δεν έχουν διαρρεύσει φωτογραφίες, οι πληροφορίες συγκλίνουν ότι θα ακολουθήσει το ύφος της νέας CLA και της επερχόμενης GLB, με ενιαία πανοραμική οθόνη, σύστημα infotainment με AI λειτουργίες, κορυφαία συνδεσιμότητα και αναβαθμισμένα υλικά.

Η ηλεκτρική GLA θα βασίζεται στην αρχιτεκτονική 800V της CLA, με μπαταρίες 58,5 kWh (LFP) ή 85 kWh (NMC) και αυτονομία έως 484 χιλιόμετρα. Θα προσφέρεται είτε με ένα ηλεκτρομοτέρ 268 ίππων, είτε με δύο κινητήρες 349 ίππων και τετρακίνηση. Για το 2027 προγραμματίζονται τουλάχιστον δύο AMG εκδόσεις με τεχνολογία axial flux από τη βρετανική Yasa.

Στις υβριδικές εκδόσεις, θα χρησιμοποιείται ο 1.5 turbo τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας με ήπια υβριδική υποβοήθηση, σε εκδόσεις 134, 161 και 188 ίππων, συνδυασμένος με 8άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.

Η παραγωγή της νέας GLA θα γίνεται δίπλα στην CLA, στο πρόσφατα εκσυγχρονισμένο εργοστάσιο της Mercedes στο Rastatt της Γερμανίας. Και το λανσάρισμά της, όπως προαναφέραμε, αναμένεται σε περίπου έναν χρόνο, για να αποτελέσει μοντέλο του 2027.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ