208

Ο πετρελαιοκινητήρας που κερδίζει τα ηλεκτρικά μοντέλα στις εκπομπές ρύπων

diesel engine

Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει ορίσει ως καταληκτική ημερομηνία για την σταδιακή κατάργηση πώλησης νέων οχημάτων, που θα εξοπλίζονται με κινητήρες εσωτερικής καύσης, το 2035.

Μετά, θα επιτρέπονται μόνο οχήματα με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Είτε ηλεκτρικά είτε συμβατικά, τα οποία θα το καταφέρνουν με εναλλακτικά καύσιμα. Η αμερικανική εταιρεία Achates Power έχει εξελίξει ένα μοτέρ που ονομάζεται OP και μπορεί να λειτουργεί με ανανεώσιμα καύσιμα, καθώς και με υδρογόνο χωρίς να χάνει την αποδοτικότητά του.

diesel engine b
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δοκιμές που διενεργήθηκαν με συνθετικό diesel R99 (προέρχεται από φυτικά έλαια) σε συνεργασία με την Neste σημείωσαν 10% μείωση στις εκπομπές ρύπων, σε σχέση με τα ήδη χαμηλά επίπεδα CO2, χρησιμοποιώντας ανανεώσιμα. Το μυστικό κρύβεται σε μια πρακτική του 1882. Τότε, ο Βρετανός μηχανικός James Atkinson εμπνεύστηκε τον κύκλο Atkinson. Έναν κινητήρα, ο οποίος είχε αντίθετα έμβολα, εξαλείφοντας εντελώς την κυλινδροκεφαλή, τον εκκεντροφόρο άξονα και τις βαλβίδες. Λόγω της συγκεκριμένης σχεδίασης, κάθε διαδρομή του εμβόλου παράγει «έργο» καθώς το ένα συμπιέζει το μίγμα και το άλλο ωθεί τα αέρια. Έτσι μεγιστοποιείται η μεταφορά ενέργειας και μειώνεται η απώλεια θερμότητας.

Η αρχιτεκτονική διπλού στροφαλοφόρου άξονα διαθέτει λιγότερα κινούμενα μέρη και μικρότερες διαστάσεις, συγκριτικά με έναν κοινό diesel, καθιστώντας τον ιδιαίτερα… ελκυστικό για στρατιωτικές κατασκευές και logistics. Σύμφωνα με την Achates, με την χρήση βιοκαυσίμων ή υδρογόνου, το αποτύπωμα άνθρακα θα είναι συγκρίσιμο ή και χαμηλότερο ακόμα και με εκείνο ενός EV. Αφορά το ισοζύγιο εκπομπών σε ολόκληρο τον κύκλο ζωής του κινητήρα.

diesel engine c
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι Αμερικάνοι αναφέρουν μέση κατανάλωση σε ένα ελαφρύ επαγγελματικό όχημα γύρω στα 6,4 λίτρα/100 χλμ. Το πλεονέκτημα από πλευράς οικονομίας, σε ένα φορτηγό διανομής είναι περίπου 10-22%. Ίσως λοιπόν αυτή να είναι μιας πρώτης τάξης ευκαιρία για ένα ενδιάμεσο στάδιο μείωσης των εκπομπών CO2, ειδικά στα βαρέα οχήματα.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ