
Οι κινητήρες που καταναλώνουν πετρέλαιο προσφέρουν αρκετά πλεονεκτήματα και οφέλη σε συγκεκριμένες κατηγορίες οδηγών, ενώ ορισμένοι από αυτούς ξεχωρίζουν για την αξιοπιστία τους.
Η επιλογή ενός ντίζελ αυτοκινήτου εξαρτάται κατά κύριο λόγο από το πόσα χιλιόμετρα πραγματοποιεί τον χρόνο ο υποψήφιος αγοραστής και τι είδους ανάγκες θέλει να καλύψει. Βέβαια οι περισσότεροι που επέλεξαν πετρελαιοκίνητο μοντέλο τα τελευταία χρόνια το έκαναν κυρίως για τη μειωμένη κατανάλωση του φθηνότερου -σε σχέση με τη βενζίνη- καυσίμου.
Πέρα όμως από την μειωμένη κατανάλωση, οι κινητήρες ντίζελ είναι εξαιρετικά αξιόπιστοι και έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής σε σχέση με τους βενζινοκινητήρες, αρκεί βέβαια να συντηρούνται σωστά και να καταναλώνουν καλής ποιότητας καύσιμο. Σε αντίθετη περίπτωση, το κόστος επισκευής ενός πετρελαιοκινητήρα είναι αρκετά υψηλό.
BUY NOW
Αξίζει όμως να σημειωθεί ότι οι πετρελαιοκινητήρες αποδίδουν υψηλή ροπή, εκπέμπουν λιγότερα γρ./χλμ. CO2 και λόγω ανθεκτικότητας και διάρκειας ζωής τα μοντέλα που φέρουν τέτοιους απαξιώνονται με πιο αργό τρόπο σε σχέση με τις αντίστοιχες βενζινοκίνητες.
Εμείς σας παρουσιάζουμε επτά προηγμένους κινητήρες του είδους που ξεχωρίζουν, μεταξύ άλλων, και για την αξιοπιστία τους.
1.6 HDi (PSA Group/ Ford)

Αρχικά ο diesel κινητήρας HDi (high-pressure direct injection) τοποθετούνταν από το PSA Peugeot Citroen Group αποκλειστικά σε μοντέλα των Peugeot και Citroen. Ωστόσο το 1998, ο γαλλικός όμιλος προχώρησε σε κοινοπραξία με τη Ford Motor Company για την παραγωγή μιας νέας σειράς diesel κινητήρων.
Η κοινοπραξία κατασκεύασε κινητήρες που τοποθετήθηκαν σε διάφορα οχήματα από αρκετούς κατασκευαστές, με τον 1.6 HDi να κατασκευάζεται από το 2002 και να τοποθετείται κάτω από το καπό μοντέλων των Peugeot, Citroen και Ford. Σύμφωνα με ειδικούς, με τη σωστή φροντίδα, τα αυτοκίνητα που τον «φορούν» μπορούν να διανύσουν πάνω από 300.000 χιλιόμετρα.
D5 (Volvo)

Ο D5 είναι ένας υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας (turbo diesel) που αναπτύχθηκε από τη Volvo για χρήση στα επιβατικά της οχήματα. Έχει χωρητικότητα 2,4 λίτρων, ενώ η πρώτη γενιά του κινητήρα παρουσιάστηκε το 2001.
Πρόκειται για έναν πεντακύλινδρο κινητήρα που κατασκευαζόταν από το 2001 ως το 2014, ενώ έχουν καταγραφεί πολλές περιπτώσεις όπου τέτοιοι κινητήρες έχουν διανύσει πάνω από 500.000 χιλιόμετρα χωρίς σημαντικές επισκευές.
OM 654 (Mercedes-Benz)

Πρόκειται για μία οικογένεια τετρακύλινδρων σε σειρά πετρελαιοκινητήρων, που παρουσιάστηκε από τη Mercedes-Benz το 2016. Αποτελεί έναν από τους ισχυρότερους δίλιτρους τετρακύλινδρους πετρελαιοκινητήρες με υπερτροφοδότη twin-scroll.
Το βάρος του κινητήρα είναι 168,4 κιλά, δηλαδή κατά 17% μικρότερο από το βάρος του προηγούμενου 2,1 λίτρων OM 651, που ανερχόταν στα 202,8 κιλά. Επιπλέον, ο OM 654 καταναλώνει 13% λιγότερο καύσιμο σε σύγκριση με τον προκάτοχό του. Μερικά από τα μοντέλα που εξοπλίζονται με τον εν λόγω κινητήρα είναι η Mercedes-Benz A 180d/200d/220d, B 200d/220d, E 200d/220d/300d/300de κ.ά.
2.0 TDI EA288 (VW Group)

O κινητήρας 2.0 TDI EA288 της VW χρησιμοποιήθηκε αρχικά σε μοντέλα του Ομίλου που λανσαρίστηκαν στη Βόρεια Αμερική το 2015. Σχεδιάστηκε για να βελτιώσει την απόδοση, την οικονομία καυσίμου και να μειώσει σημαντικά τις εκπομπές ρύπων, σε σύγκριση με τον προκάτοχό του, ενώ κατά γενική ομολογία είναι και λιγότερο θορυβώδης.
Οι μηχανικοί αυτοκινήτων επιμένουν ότι η συντήρησή του δεν απαιτεί ιδιαίτερα πολύπλοκες διαδικασίες, γεγονός που τον καθιστά ελκυστική επιλογή για αγορά μεταχειρισμένου οχήματος. Ωστόσο εξελίσσεται ακόμη από τον Όμιλο, με πιο πρόσφατο παράδειγμα την προσθήκη του στην τρίτη γενιά του Audi Q5.
1.6 CRDi (Kia/ Hyundai)

Ο 1.6 CRDi είναι ένας turbo diesel κινητήρας σε σειρά που χρησιμοποιείται από τις νοτιοκορεάτικες Kia και Hyundai σε διάφορα μοντέλα, προσφέροντας ισορροπία μεταξύ δύναμης και οικονομίας καυσίμου.
Η τεχνολογία common rail direct injection (CRDi) προσφέρει βελτιωμένες επιδόσεις και έλεγχο εκπομπών, με τον 1.6 CRDi να αναπτύσσεται στην Ευρώπη και να κάνει το ντεμπούτο του το 2006. Ειδικοί αναφέρουν ότι μπορεί να διανύσει πάνω από 400.000 χιλιόμετρα απροβλημάτιστα.
1.6 dCi (Renault/ Nissan)

Οι κινητήρες R-Type ανήκουν σε μια οικογένεια τετρακύλινδρων turbo diesel κινητήρων, οι οποίοι αναπτύχθηκαν από κοινού από τις Nissan και Renault. Ο κινητήρας 1.6 dCi λανσαρίστηκε το 2011, με την οικονομία καυσίμου και την αθόρυβη λειτουργία του να αποτελούν χαρακτηριστικά του γνωρίσματα.
Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι ο συγκεκριμένος κινητήρας αποτελεί εξαιρετικό παράδειγμα ισορροπίας μεταξύ ισχύος και κατανάλωσης καυσίμου.
1.9 JTD (Fiat/ Alfa Romeo)

Οι κινητήρες Multijet αποτελούν προϊόν κοινοπραξίας μεταξύ της Fiat και της General Motors, συνεργασία που χρονολογείται από το 1996. Ο ντίζελ κινητήρας τεχνολογίας common rail της Fiat είναι επίσης γνωστός ως JTD, ακρωνύμιο του UniJet Turbo Diesel.
Η κύρια βελτίωση που ξεχωρίζει τον εν λόγω κινητήρα είναι η διαδικασία καύσης του ντίζελ, η οποία επιτρέπει πιο πλήρη και αθόρυβη καύση μέσα στους κυλίνδρους. Ειδικοί επισημαίνουν ότι μπορεί να διανύσει μισό εκατομμύριο χιλιόμετρα χωρίς σοβαρές επισκευές, εξυπηρετώντας έτσι τον ιδιοκτήτη του οχήματος ακόμη και δεκαετίες μετά την από την αγορά του.