Range Rover

Ανάσα σωτηρίας: Πώς η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να σώσει τους κινητήρες Diesel

Diesel

Μια πρόσφατη επιστημονική μελέτη που δημοσιεύτηκε στις ΗΠΑ αναδεικνύει το AI ως την τελευταία ελπίδα των κινητήρων πετρελαίου.

Για χρόνια, το diesel θεωρούνταν το ιδανικό καύσιμο, καθώς συνδύαζε υψηλή ροπή, χαμηλή κατανάλωση και αντοχή σε μεγάλες αποστάσεις. Στην Ελλάδα, ιδιαίτερα μετά την «απελευθέρωσή» του, γνώρισε μεγάλη άνθηση, κυρίως σε περιοχές της επαρχίας αλλά και από επαγγελματίες οδηγούς που διένυαν πολλά χιλιόμετρα καθημερινά.

Ωστόσο, η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει ήδη χαράξει έναν νέο δρόμο για την αυτοκίνηση, αφού από το 2035 και μετά, έχει ήδη αποφασιστεί πως δεν θα επιτρέπεται η πώληση νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Έτσι, οι κατασκευαστές στρέφονται αναγκαστικά προς ένα ηλεκτρικό μέλλον, βάζοντας τέλος σε ένα πολύ σημαντικό κεφάλαιο της αυτοκίνησης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το πρόβλημα για τους πετρελαιοκινητήρες είναι διπλό. Από τη μια, θεωρούνται από τις πιο ρυπογόνες τεχνολογίες, παρά τις σημαντικές προσπάθειες -και σε οριμένα μοντέλα, επιτυχημένες- των εταιρειών να μειώσουν τις εκπομπές ρύπων τους. Από την άλλη, οι νομοθετικές πιέσεις είναι πλέον τόσο ισχυρές που δείχνουν αποφασισμένες να «διαγράψουν» το πετρέλαιο από την αυτοκίνηση του μέλλοντος. Κι όμως, μια νέα επιστημονική μελέτη που δημοσιεύτηκε στις Ηνωμένες Πολιτείες υπόσχεται ότι μπορεί να δώσει μια δεύτερη ευκαιρία στους κινητήρες diesel.

Η έρευνα προέρχεται από το Τεχνολογικό Ινστιτούτο του Illinois και φέρει την υπογραφή της καθηγήτριας Carrie Hall. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να αποτελέσει τη «σανίδα σωτηρίας» για τους πετρελαιοκινητήρες. Το μοντέλο που ανέπτυξε η Hall στηρίζεται σε έναν συνδυασμό AI και απλοποιημένων υπολογιστικών εξισώσεων, επιτρέποντας στους κινητήρες diesel να προσαρμόζονται αυτόματα ώστε να λειτουργούν με εναλλακτικά, πιο φιλικά προς το περιβάλλον καύσιμα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η καινοτομία είναι ότι το μοντέλο χρησιμοποιεί τους υπάρχοντες αισθητήρες που ήδη διαθέτει ο κινητήρας. Μέσα από την ερμηνεία των δεδομένων που συλλέγονται από τις μονάδες εκτός του κυλίνδρου, το σύστημα μπορεί να κατανοήσει με ακρίβεια τη συμπεριφορά του καυσίμου κατά την καύση. Έτσι, αντί να απαιτούνται δαπανηρές και πολύπλοκες μηχανικές παρεμβάσεις, η αλλαγή μπορεί να επιτευχθεί με μια απλή, ασύρματη αναβάθμιση λογισμικού.

Η Hall τονίζει ότι, σε αντίθεση με άλλες προσεγγίσεις που στηρίζονταν αποκλειστικά στην τεχνητή νοημοσύνη και λειτουργούσαν ως μια «μαύρη τρύπα» με απρόβλεπτα αποτελέσματα, το δικό της σύστημα είναι διαφανές, με προβλέψιμα αποτελέσματα και ευκόλως κατανοητό από τους μηχανικούς. Με αυτόν τον τρόπο, οι ειδικοί μπορούν όχι μόνο να ρυθμίζουν με ακρίβεια τη λειτουργία του κινητήρα, αλλά και να γνωρίζουν πώς ακριβώς επιτυγχάνεται η προσαρμογή σε νέα καύσιμα, όπως τα βιοκαύσιμα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αν οι δοκιμές επαληθεύσουν τα αποτελέσματα της μελέτης, η εφαρμογή αυτής της τεχνολογίας θα μπορούσε να σημαίνει ότι αμέτρητοι κινητήρες diesel δεν θα χρειαστεί να «πεταχτούν στα σκουπίδια» την επόμενη δεκαετία. Αντίθετα, με ένα απλό update, θα μπορούσαν να συνεχίσουν να χρησιμοποιούνται, αυτή τη φορά σε συνδυασμό με βιοκαύσιμα, αρά με πολύ χαμηλότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ