
Πλήρως ηλεκτρικό, με καμπίνα που αναδεικνύει την ιαπωνική κομψότητα και στήσιμο που ισορροπεί ιδανικά ανάμεσα σε άνεση, ευελιξία και δυναμισμό, το νέο Micra επιστρέφει για να επαναπροσδιορίσει την κατηγορία.
Βρεθήκαμε στο Ρότερνταμ, όπου οδηγήσαμε το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό Nissan Micra σε όλες τις συνθήκες που θα συναντήσει στην καθημερινότητα, από στενούς δρόμους πόλης μέχρι αυτοκινητόδρομο και επαρχιακές διαδρομές. Πριν περάσουμε στις οδηγικές εντυπώσεις αξίζει να σταθούμε στη διαδρομή που έφερε τη Nissan εδώ.
Η ηλεκτροκίνηση δεν είναι άγνωστο έδαφος για τη μάρκα. Ήδη από το 2010, όταν οι περισσότεροι κατασκευαστές ακόμη ζύγιζαν το πότε και το πώς, το Leaf άνοιξε τον δρόμο της μαζικής ηλεκτροκίνησης, ενώ το Ariya επιβεβαίωσε την πρόθεση της εταιρείας να καθιερωθεί στην εποχή του ρεύματος.
BUY NOW

Σήμερα το Micra έρχεται να συνεχίσει αυτή την πορεία, σηματοδοτώντας μια νέα αρχή. Με δοκιμασμένες λύσεις, ώριμη τεχνολογία και την ισχυρή κληρονομιά του ονόματος η Nissan επιδιώκει να εδραιώσει ακόμη πιο δυναμικά τη θέση της στο κεφάλαιο της ηλεκτροκίνησης.
Εξωτερικά, το νέο Micra, με μήκος κάτω από 4 μέτρα και πλάτος μικρότερο από 1,8 μ., αφήνει πίσω του κάθε γνώριμο στοιχείο του παρελθόντος και συστήνεται ξανά με μια καθαρή, στιβαρή σχεδίαση που υπογράφει το Nissan Design Europe στο Λονδίνο. Οι επιφάνειες του είναι στρογγυλεμένες, με στρατηγικά «κοψίματα» που προσθέτουν κίνηση χωρίς περιττές εντάσεις.

Οι ελαφρά προεξέχοντες προβολείς, οι οποίοι αναβοσβήνουν θεατρικά με ένα «welcome» παιχνιδιάρισμα όταν ξεκλειδώνεις το αυτοκίνητο, αποτείνουν φόρο τιμής στις παλιότερες γενιές του Micra, ενώ πίσω η φωτεινή υπογραφή με τα κυκλικά LED συνδυάζει κομψότητα και δυναμισμό. Στο εμπρός μέρος ξεχωρίζουν η κλειστή μάσκα και ο μοντέρνος προφυλακτήρας με το χαμηλό χείλος που προσθέτει επιπλέον σπορ αίσθηση, ενώ το προφίλ χαρακτηρίζεται από τις τονισμένες καμπύλες στους θόλους και την αβίαστη ροή από το καπό ως το πίσω μέρος.
Οι στάνταρ ζάντες 18 ιντσών, διαθέσιμες σε τρία διαφορετικά σχέδια, πλαισιωμένες από σκούρα περιγράμματα στους θόλους, δίνουν μια macho αίσθηση στο μοντέλο, ενώ η παλέτα των 14 εξωτερικών χρωματικών συνδυασμών, με επιλογές διχρωμίας που συνδυάζουν το αμάξωμα με μαύρη ή γκρι οροφή, δίνει τη δυνατότητα σε κάθε οδηγό να το προσαρμόσει στο προσωπικό του ύφος.

Παρότι μοιράζεται την πλατφόρμα AmpR Small και βασικά μηχανικά μέρη με το Renault 5, το Micra έχει τη δική του ξεχωριστή ταυτότητα, με φινίρισμα που αναδεικνύει την ευρωπαϊκή προέλευσή του και αποπνέει ένα πιο τολμηρό και premium χαρακτήρα.
Στο εσωτερικό, το νέο Micra συνεχίζει την παράδοση της απλότητας και διακριτικής κομψότητας που το συνοδεύει από τις πρώτες γενιές του, δημιουργώντας μια αίσθηση ηρεμίας και τάξης χωρίς φαντεζί εντυπωσιασμούς. Το ταμπλό ακολουθεί μια πιο minimal σχεδίαση, με ποιοτικά πλαστικά και ευχάριστη υφή, ενώ μικρές κρυφές αναφορές στην ιαπωνική καταγωγή, όπως η ανάγλυφη σιλουέτα του Φούτζι στην κεντρική κονσόλα, χαρίζουν μοναδικότητα και χαρακτήρα.

Το τριάκτινο τιμόνι βγάζει μια σπορ αίσθηση, ενώ ακριβώς πίσω του δεσπόζει μια πλήρως παραμετροποιήσιμη οθόνη 10,1 ιντσών που ενημερώνει τον οδηγό με όλες τις απαραίτητες ενδείξεις. Στο κέντρο, μια δεύτερη οθόνη 10,1 ιντσών Google built-in αναλαμβάνει το ρόλο του infotainment, προσφέροντας πλοήγηση, πολυμέσα, συνδεσιμότητα με Audroid Auto και CarPlay, καθώς και πλήθος λειτουργιών με μια πιο high-tech αισθητική.
Ανάλογα με την έκδοση, η καμπίνα διατίθεται σε τρεις διαφορετικές αισθητικές προτάσεις (Modern, Audacious και Chill) που μεταβάλλουν την ατμόσφαιρα και τις υφές, επιτρέποντας στον οδηγό να επιλέξει ότι του ταιριάζει καλύτερα.

Στο τομέα της ευρυχωρίας, ο χώρος εμπρός είναι πολύ καλός και στα πίσω καθίσματα θα βολευτούν σχετικά εύκολα δυο ενήλικες μεσαίου αναστήματος, ενώ το πορτμπαγκάζ των 326 λίτρων, μαζί με τις έξυπνες θήκες και τα εργονομικά διαμορφωμένα ντουλαπάκια, ολοκληρώνουν ένα εσωτερικό που διευκολύνει ουσιαστικά την καθημερινή χρήση.
Κάτω από το κομψό αμάξωμα, το νέο Micra αφήνει πίσω του τους θερμικούς κινητήρες και υιοθετεί πλήρως ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις που καλύπτουν διαφορετικές ανάγκες. Η πρώτη χρησιμοποιεί μπαταρία 40 kWh, αποδίδει 122 ίππους (90 kW) και 225 Nm ροπής και προσφέρει αυτονομία έως 308 χιλιόμετρα WLTP. Η φόρτιση με συνεχές ρεύμα φτάνει τα 80 kW, επιτρέποντας αναπλήρωση 15–80% σε περίπου μισή ώρα.

Για όσους αναζητούν μεγαλύτερη ελευθερία μετακινήσεων, υπάρχει η έκδοση με μπαταρία 52 kWh, ισχύ 150 ίππων (110 kW) και 245 Nm ροπής, η οποία ανεβάζει την αυτονομία στα 408 χιλιόμετρα και υποστηρίζει ταχυφόρτιση DC έως 100 kW, επίσης με χρόνο περίπου 30 λεπτών.
Σε κάθε έκδοση περιλαμβάνεται ενσωματωμένος φορτιστής 11 kW, ενώ η στάνταρ αντλία θερμότητας και το σύστημα θέρμανσης/ψύξης της μπαταρίας διασφαλίζουν σταθερή απόδοση και χρόνους φόρτισης ακόμη και τον χειμώνα.

Η λειτουργία e-Pedal επιτρέπει οδήγηση σχεδόν αποκλειστικά με το δεξί πεντάλ, προσφέροντας όχι μόνο άνεση στην πόλη αλλά και βελτίωση της συνολικής αυτονομίας μέσω αποδοτικής ανάκτησης ενέργειας. Αξίζει να σημειωθεί ότι πρόκειται για σαφές πλεονέκτημα έναντι του «αδελφού» Renault 5, το οποίο δεν διαθέτει ακόμη αντίστοιχη δυνατότητα. Τέλος, η τεχνολογία V2L προσθέτει πρακτικότητα σε εκδρομές ή επαγγελματικές μετακινήσεις, καθώς επιτρέπει την τροφοδότηση μικρών συσκευών απευθείας από την μπαταρία, μετατρέποντας το Micra σε κινητή πηγή ενέργειας όποτε χρειαστεί.
Στην πόλη, το νέο Micra δείχνει αμέσως τον χαρακτήρα του. Η άμεση ροπή και το τιμόνι που κόβει πολύ κάνουν τις καθημερινές μετακινήσεις ευχάριστες και ήσυχες χάρη στον ηλεκτροκινητήρα, ενώ τα paddles πίσω από το τιμόνι επιτρέπουν τρία επίπεδα ανάκτησης, ρυθμίζοντας με ακρίβεια την επιβράδυνση και συμπληρώνοντας ιδανικά τη λειτουργία e-Pedal.

Σε αυτό το περιβάλλον το Google built-in αποδεικνύεται πολύτιμος συνοδηγός και όχι απλό γκάτζετ, καθώς οι χάρτες του υπολογίζουν την πορεία με βάση το επίπεδο φόρτισης, προθερμαίνουν την μπαταρία πριν από ταχυφόρτιση, προτείνουν σταθμούς με διαθέσιμα σημεία και δίνουν ρεαλιστική εκτίμηση αυτονομίας στον προορισμό.
Η Nissan διατηρεί φυσικά χειριστήρια για τον κλιματισμό, ενισχύοντας την εργονομία, ενώ το ProPILOT Assist με ενεργό cruise control, διατήρηση λωρίδας και αυτόματο φρενάρισμα προσθέτει ένα ακόμη επίπεδο ασφάλειας και ξεκούρασης στις καθημερινές διαδρομές.

Όταν ο ρυθμός ανεβαίνει, το Micra δείχνει ότι δεν περιορίζεται στην αστική ευκολία. Η εμπρός ανάρτηση τύπου McPherson με ειδικά ρυθμισμένα αμορτισέρ και η πίσω διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, συνδυασμός σπάνιος για supermini, χαρίζουν σφιχτή αίσθηση στο μοντέλο χωρίς να στερούν άνεση, καθώς παρά τις 18άρες ζάντες και τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά οι ανωμαλίες του οδοστρώματος απορροφούνται σε πολύ ικανοποιητικό βαθμό. Στον αυτοκινητόδρομο παραμένει σταθερό ακόμη και με πλευρικούς ανέμους, με ηχομόνωση και ποιότητα κύλισης που θυμίζουν μοντέλα μεγαλύτερης και πιο premium κατηγορίας.
Σε επαρχιακές διαδρομές, ιδιαίτερα στην ισχυρότερη έκδοση των 150 ίππων, ανταποκρίνεται με ακρίβεια, κρατώντας τις κλίσεις περιορισμένες και αφήνοντας τα ηλεκτρονικά βοηθήματα να επεμβαίνουν διακριτικά ώστε ο οδηγός να απολαμβάνει την οδήγηση χωρίς άσκοπες παρεμβάσεις. Το τιμόνι έχει σωστό βάρος και φυσική αίσθηση, ενώ η πληροφόρηση που προσφέρει είναι επαρκής για να χτίσεις πιο σβέλτο ρυθμό είτε κινείσαι σε αστικές διαδρομές είτε σε πιο γρήγορες καμπές.

Το πεντάλ του φρένου έχει ελαφρώς πιο σφιχτή αίσθηση από ό,τι συναντάμε συνήθως σε μικρά ηλεκτρικά και θέλει λίγο χρόνο για να το συνηθίσεις, σε ανταμείβει όμως με τη γραμμικότητα και το «δάγκωμά» του. Τα προγράμματα οδήγησης Comfort, Sport, Eco και Perso διαφοροποιούν απόκριση και αίσθηση, με το Sport να αξιοποιεί στο έπακρο την ισχύ και να σφίγγει το τιμόνι, το Eco να δίνει προτεραιότητα στη μέγιστη οικονομία, ενώ το Comfort ταιριάζει ιδανικά στον καθημερινό ρόλο του αυτοκινήτου. Όσον αφορά την κατανάλωση σε μεικτές συνθήκες κυμάνθηκε στα 14,4 kWh/100 χλμ.
Στην πράξη, το Micra προσανατολίζεται περισσότερο στην άνεση και προτιμά τον ρόλο του εύχρηστου καθημερινού αυτοκινήτουπαρά του καθαρόαιμου μικρού σπορ hatch, αλλά όταν το ζητήσει ο οδηγός ανεβάζει ρυθμό με προθυμία χωρίς να διαταράσσει την ηρεμία της κύλισης.
Στο δια ταύτα
Το νέο Micra δεν αναζητά το εντυπωσιακό αλλά ποντάρει στην ουσία. Πατά γερά στην κληρονομιά του ονόματος, αλλά φέρει μια ευρωπαϊκή νότα στο στήσιμο και στην ποιότητα κύλισης, ενώ η τεχνολογία Google μετατρέπει τη φόρτιση και τον προγραμματισμό διαδρομών σε απλή ρουτίνα.

Με αυτονομία που φτάνει έως τα 408 χιλιόμετρα και τη λειτουργία e-Pedal να επιτρέπει οδήγηση σχεδόν αποκλειστικά με το δεξί πεντάλ, βελτιώνοντας παράλληλα την ανάκτηση ενέργειας, το ηλεκτρικό Micra δείχνει πρακτικό και αποτελεσματικό σε κάθε διαδρομή. Παρά το κοινό τεχνικό υπόβαθρο και τη γραμμή παραγωγής με το Renault 5, διαφοροποιείται ουσιαστικά, αποκτώντας δικό του χαρακτήρα.
Συνδυάζει το καθημερινό πρακτικό πρόσωπο με σφιχτό, ευχάριστο οδηγικό υπόβαθρο που σε κερδίζει όσο περνούν τα χιλιόμετρα. Αν ο στόχος της Nissan είναι να επαναφέρει το Micra ως σημείο αναφοράς στα μικρά της νέας ηλεκτρικής εποχής, το πρώτο δείγμα από το Ρότερνταμ αποδεικνύει ότι διαθέτει όλα τα εφόδια για να κερδίσει ξανά το κοινό του.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Nissan Micra 40 kWh
Κινητήρες: Ηλεκτρικός 122 PS, 225 Nm
Μετάδοση: Αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, στους εμπους τροχούς
Xωρητικότητα μπαταρίας: 40 kWh
Επιδόσεις: 9 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 150 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Αυτονομία: Έως 308 χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 3.974/1.830/1.499 χλστ., 2.541 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.377 κιλά
Χώρος αποσκευών: 326-1.106 λίτρα
Άφιξη στην Ελλάδα: Αρχές του 2026
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Nissan Micra 52 kWh
Κινητήρες: Ηλεκτρικός 150 PS, 245 Nm
Μετάδοση: Αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, στους εμπους τροχούς
Xωρητικότητα μπαταρίας: 52 kWh
Επιδόσεις: 8 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 150 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Αυτονομία: Έως 408 χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 3.974/1.830/1.499 χλστ., 2.541 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.452 κιλά
Χώρος αποσκευών: 326-1.106 λίτρα
Άφιξη στην Ελλάδα: Αρχές του 2026