Αυτοί είναι οι νέοι αυτοκινητόδρομοι που αλλάζουν τον χάρτη της Ελλάδας -Πότε θα είναι έτοιμοι

Νέα χιλιόμετρα αυτοκινητοδρόμων προστίθενται σχεδόν σε κάθε γωνιά της χώρας με στόχο την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και τη συρρίκνωση των χρόνων ταξιδιού.
Ένα εντελώς νέο πρόσωπο θα έχει το οδικό δίκτυο της χώρας μας, μόλις ολοκληρωθούν τα μεγάλα έργα υποδομής που βρίσκονται σε εξέλιξη ή έχουν πάρει την άγουσα της υλοποίησης και αναμένεται να ξεκινήσουν μέσα στο επόμενο διάστημα.
Πρόκειται για έργα δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, που αναμένεται να ενισχύσουν την οδική ασφάλεια, να μειώσουν τους χρόνους ταξιδιού, αλλά και να χαρίσουν μεγάλες αναπτυξιακές προοπτικές σε πλήθος περιοχών της χώρας, από τη Μακεδονία μέχρι την Κρήτη.
BUY NOW
Πάτρα-Πύργος
Η πρώτη κορδέλα θα κοπεί στο τέλος του 2025 και αφορά τον αυτοκινήτοδρομο Πάτρα-Πύργος που με συνολικό μήκος 75 χλμ. θα μειώσει τον χρόνο ταξιδιού από την Αθήνα στην πόλη της βορειοδυτικής Πελοποννήσου σε 2 ώρες και 45 λεπτά.
Η πρόοδος υλοποίησης ανέρχεται σε 80%, και σύμφωνα με τον υφιστάμενο σχεδιασμό τα τα 65 πρώτα χιλιόμετρα, από τον Πύργο έως τον Αλισσό θα παραδοθούν στις 31 Ιουλίου, ενώ τα υπόλοιπα 10 χλμ. μέχρι την Πάτρα έως το τέλος Νοεμβρίου.

Στο Πάτρα-Πύργος θα λειτουργήσει και το αναλογικό σύστημα πληρωμής διοδίων για όσους διαθέτουν πομποδέκτες της Ολυμπίας Οδού, που ουσιαστικά αφορά σε χιλιομετρική χρέωση.
Βόρειο τμήμα Ε65
Λίγο μετά τα εγκαίνια του Πάτρα-Πύργος, και συγκεκριμένα εντός των πρώτων μηνών του 2026, θα ακολουθήσει η απόδοση σε κυκλοφορία και του βόρειου τμήματος του Ε65, από την Καλαμπάκα μέχρι την Εγνατία Οδό (δυτικά των Γρεβενών).
Μόλις παραδοθούν και τα υπό κατασκευή χιλιόμετρα, και με δεδομένο ότι έχουν ήδη δοθεί στην κυκλοφορία τα 136 χλμ. από την Ανθήλη μέχρι την Καλαμπάκα, οι ταξιδιώτες θα έχουν στη διάθεσή τους έναν σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο 181,5 χλμ. που θα συμβάλλει καθοριστικά στην ανάπτυξη της ελληνικής περιφέρειας και ειδικά των περιοχών της Θεσσαλίας καθώς και της Δυτικής Μακεδονίας.
Ο δρόμος θα διευκολύνει θεαματικά την πρόσβαση στις γειτονικές χώρες, καθώς θα συνδέεται μέσω της Εγνατίας Οδού και των κάθετων αξόνων αυτής με το εξωτερικό.
ΒΟΑΚ
Πρόκειται για έναν αυτοκινητόδρομο ο οποίος θα δώσει τέλος στην αιματοχυσία στον υφιστάμενο οδικό άξονα-καρμανιόλα. Τον περασμένο μήνα υπεγράφη το τμήμα «Χανιά-Ηράκλειο» μήκους 187 χλμ. (συμπεριλαμβανομένων και των 30 χλμ. που αφορούν την προαίρεση Κίσσαμος-Χανιά), ενώ ήδη βρίσκονται σε φάση υλοποίησης τα τμήματα Χερσόνησος-Νεάπολη και Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος.
Σύμφωνα με κυβερνητικές εξαγγελίες τα υπό κατασκευή τμήματα θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το 2027, ενώ το Χανιά-Ηράκλειο προορίζεται για το 2030.
Μπράλος-Άμφισσα
Ο οδικός άξονας Μπράλος-Άμφισσα θα εξυπηρετεί πλήθος διατοπικών και ευρύτερων μετακινήσεων από την Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα προς περιοχές της Δυτικής και Νότιας χώρας, εξασφαλίζοντας ασφάλεια και υψηλότερη μέση ταχύτητα.
Αφορά παρεμβάσεις βελτίωσης σε δύο υπο-τμήματα: Το Μπράλος – Αρχή παράκαμψης Γραβιάς και Μεταλλεία Βωξίτη – Άμφισσα, συνολικού μήκους 24 χλμ. Σημειώνεται ότι η Παράκαμψη Γραβιάς έχει ολοκληρωθεί.
Η συμβατική προθεσμία ολοκλήρωσης του έργου ήταν η 15η Αυγούστου 2027, αλλά με πρόσφατη απόφαση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών η προθεσμία ολοκλήρωσης πήρε παράταση μέχρι τις 9 Φεβρουαρίου 2028.
Flyover
Το έργο αφορά στην αναβάθμιση της Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης, με στόχο να ανακουφίσει τις μετακινήσεις των κατοίκων και επισκεπτών της πόλης. Το Flyover ουσιαστικά αποτελεί μια γέφυρα (T9) μήκους 4 χλμ. και πλάτους 22 μ. και έχει λάβει τη συγκεκριμένη ονομασία διότι στα μάτια του οδηγού που θα κινείται στην περιφερειακή οδό, θα φαίνεται σαν να «ίπταται» ένας ακόμα άξονας.

Η πρόοδος στο μεγαλύτερο οδικό έργο της Θεσσαλονίκης έχει φτάσει πλέον το 22%, ενώ όσο κυλά ο χρόνος τόσο πιο γρήγορα θα αυξάνεται το ποσοστό προόδου του έργου, το οποίο αναμένεται να είναι έτοιμο τον Μάιο του 2027.
Ο Flyover θα προσφέρει δωρεάν, ταχεία και ασφαλή παράκαμψη του αστικού ιστού της πόλης της Θεσσαλονίκης, ενώ θα ενισχύσει την οδική ασφάλεια λόγω της μείωσης του αριθμού ατυχημάτων.
Θεσσαλονίκη-Έδεσσα και Δράμα-Αμφίπολη
Αμφότερα τα έργα αφορούν αναβαθμίσεις οδικού δικτύου στη Βόρεια Ελλάδα έχοντας ως στόχο να αντιμετωπίσουν προβλήματα προσβασιμότητας, να ενισχύσουν την οδική ασφάλεια, να μειώσουν τους χρόνους μετακίνησης και να δώσουν νέες αναπτυξιακές προοπτικές. Και για τα δύο έργα οι υποψήφιοι έχουν καταθέσει τις απόψεις τους για τους όρους του διαγωνισμού και πλέον παίρνει τη σκυτάλη η φάση της σύνταξης του τεύχους υποβολής δεσμευτικών προσφορών.
Στόχος του υπουργείου είναι τα έργα να ξεκινήσουν να υλοποιούνται μέσα στο τρέχον έτος, με ορίζοντα ολοκλήρωσης τα 4 έτη.
Λαμία-Καρπενήσι και Παράκαμψη Χαλκίδας
Εξελίξεις αναμένονται και για τον οδικό άξονα Λαμία-Καρπενήσι (τμήμα Μακρακώμη-Τυμφρηστός) μήκους περίπου 28 χλμ., για τον οποίο ολοκληρώνεται η διαδικασία έκδοσης των περιβαλλοντικών όρων. Μετά από αυτή τη διαδικασία θα μπορεί ο διαγωνισμός να οδεύσει στο τελικό του στάδιο, όπου θα υποβληθούν και οι προσφορές για την ανάληψη του έργου.
Στο έργο της Παράκαμψης Χαλκίδας, που έχει προθεσμία ολοκλήρωσης μέχρι και τις 2 Σεπτεμβρίου 2028, η έναρξη των εργασιών αναμένεται εντός των επόμενων εβδομάδων, μιας και αντιμετωπίζεται το εμπόδιο των απαλλοτριώσεων.
Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη
Με μήκος άνω των 45 χλμ., o οδικός άξονας περιλαμβάνει τα τμήματα Καλαμάτα-Ριζόμυλος μήκους 16,4 χλμ., Ριζόμυλος-Πύλος μήκους 24,4 χλμ. και Πύλος-Μεθώνη μήκους 7,9 χλμ., ενώ έχει χαρακτηριστεί ως τμήμα του Δευτερεύοντος Εθνικού Δικτύου της χώρας.
Εδώ και αρκετούς μήνες έχουν στηθεί εργοτάξια σε διάφορες θέσεις, έχοντας ξεκινήσει γενικές εκσκαφές και την κατασκευή των πρώτων τεχνικών έργων.