Το Μετρό της Αθήνας γιγαντώνεται – Έρχονται πάνω από 50 νέοι σταθμοί

stathmos metro peiraias aerodromio

Προς κάθε σημείο του ορίζοντα θα επεκταθεί το Μετρό της Αθήνας, συμβάλλοντας τα μέγιστα στη βελτίωση των μετακινήσεων των κατοίκων και των επισκεπτών της πρωτεύουσας.

Στο προσκήνιο του ενδιαφέροντος βρίσκεται το πολυαναμενόμενο Μετρο Θεσσαλονίκης, το οποίο θα εγκαινιάσει ένα νέο κεφάλαιο για τη συμπρωτεύουσα, αναβαθμίζοντας τις ζωές των κατοίκων της. - Διαβάστε περισσότερα εδώ.

Παρ’ όλα αυτά, εκ των βάθρων αλλαγές αναμένονται και στο Μετρό της Αθήνας, για το οποίο έχει συγκροτηθεί ένα ολιστικό στρατηγικό σχέδιο που θα σηματοδοτήσει την εξυπηρέτηση ακόμα περισσότερων πολιτών, με τις ράγες να επεκτείνονται σε κάθε σημείο του ορίζοντα.

Η Μπλε Γραμμή πάει Πειραιά – Νέος σταθμός ανάμεσα σε Ελαιώνα και Κεραμεικό

Το πρώτο μεγάλο έργο του Μετρό που θα ολοκληρωθεί είναι η επέκταση της Γραμμής 3 (μπλε) στον Πειραιά. Ήδη έχουν παραδοθεί στο επιβατικό κοινό οι τρεις πρώτοι σταθμοί – σε Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια – και στα τέλη του καλοκαιριού θα ολοκληρωθούν και οι τρεις εναπομείναντες, σε Μανιάτικα, Πειραιά και Δημοτικό Θέατρο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η επέκταση, λοιπόν, θα περιλαμβάνει συνολικά 6 σταθμούς, σήραγγα μήκους 7,6 χλμ., με το ύψος της επένδυσης να ανέρχεται στα 730 εκ. ευρώ.

Μετρο αλλαγες

Με την παράδοση των σταθμών Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο στο επιβατικό κοινό, οι πολίτες θα μεταβαίνουν από το Μεγάλο Λιμάνι στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» (και αντίστροφα) σε μόλις 55 λεπτά. - Διαβάστε περισσότερα εδώ.

Θα προστεθεί και ένας ακόμα σταθμός, ανάμεσα στους σταθμούς Ελαιώνας και Κεραμεικός. Στο τραπέζι έχει πέσει η πρόταση για σύνδεση του σταθμού με τη γραμμή μέσω υπόγειου κινούμενου πεζοδρομίου, ώστε να εξυπηρετείται το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Η Κόκκινη Γραμμή πάει Δυτική Αττική και Γλυφάδα

Νέα πνοή στη Δυτική Αττική αναμένεται να δώσει η επέκταση της Γραμμής 2 (κόκκινη) προς Ίλιον, ένα έργο που θα προταθεί για ένταξη στο ΕΣΠΑ 2021-2027. Θα φέρει πιο κοντά το Ίλιον με το Σύνταγμα, με την εκτιμώμενη απόσταση να περιορίζεται στα 20 λεπτά, ενώ η μετακίνηση από το Ίλιον στην Ομόνοια θα διαρκεί περίπου 15 λεπτά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ


Με προϋπολογισμό 350 εκ. ευρώ, το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί σε περίπου 4 χρόνια και θα αφορά την κατασκευή 3 σταθμών: Την Παλατιανή, το Ίλιον και τον Άγιο Νικόλαο.

Η επιβατική κίνηση θα ανέρχεται συνολικά σε επιπλέον 51.000 επιβάτες ημερησίως, ενώ θα δημιουργηθούν περίπου 5.000 νέες θέσεις εργασίες.  

Μετρο αλλαγες

Ακόμα, η Γραμμή 2 θα επεκταθεί και προς Γλυφάδα, η οποία είχε μείνει στον «πάγο» για περισσότερα από 10 χρόνια. Θα δημιουργηθούν 3 νέοι σταθμοί με τερματικό στην εκκλησία του Αγίου Κωνσταντίνου στη Γλυφάδα, η οποία θα συνδέεται με τα πολύ σημαντικά έργα στο Ελληνικό.

Η νέα Γραμμή 4

Πρόκειται για το μεγαλύτερο δημόσιο έργο στην Ελλάδα, προϋπολογισμού 1,2 δισ. ευρώ. Το πρώτο τμήμα θα συνδέει το Άλσος Βεϊκου με το Γουδή, θα περιλαμβάνει 15 νέους σταθμούς (δείτε τους εδώ) και θα διατρέχει τέσσερις δήμους. Το μήκος της θα ανέρχεται στα 13 χλμ., εξυπηρετώντας περί τους 340.000 επιβάτες, ενώ ο χρόνος για τη μετακίνηση του επιβατικού κοινού από το Άλσος Βεϊκου στο Γουδή θα είναι περίπου 17,5 λεπτά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ήδη έχουν στηθεί τα πρώτα εργοτάξια (ένα από αυτά σε Κατεχάκη) και ο εκτιμώμενος χρόνος ολοκλήρωσης θα φτάνει σε περίπου 8 χρόνια. Μετά την ολοκλήρωση του πρώτου τμήματος της Γραμμής 4, θα πάρει σειρά και το δεύτερο τμήμα προς Μαρούσι, που θα περιλαμβάνει 11 σταθμούς, με τον τερματικό προορισμό να βρίσκεται στην Εθνική Οδό στο ύψος της Λυκόβρυσης.

Μετρο αλλαγες

Επιπροσθέτως, η Γραμμή 4 θα συνδέεται με αφετηρία το Άλσος Βεϊκου και προς την Πετρούπολη, διατρέχοντας μεταξύ άλλων τη Νέα Φιλαδέλφεια και τους Αγίους Αναργύρους. Θα κατασκευαστούν 6 σταθμοί.

Επέκταση Γραμμής 1 προς Καλλιθέα

Θα δημιουργηθούν συνολικά 4 σταθμοί με τερματικό προορισμό το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Πρόκειται για ένα πάγιο αίτημα του ΚΠΙΣΝ για ευκολότερη πρόσβαση των επισκεπτών, οι οποίοι σε ετήσια βάση φτάνουν τα 20 εκατομμύρια.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ