Τα μεγάλα έργα που αλλάζουν τη Θεσσαλονίκη – Από τον εναέριο αυτοκινητόδρομο έως το Μετρό

flyover δρόμος θεσσαλονίκη

Συμπληρώνονται ένα-ένα τα κομμάτια του παζλ που θα αναβαθμίσουν τις καθημερινές μετακινήσεις των πολιτών, εγκαινιάζοντας μία νέα εποχή για τη Θεσσαλονίκη.

Μία σειρά από έργα που θα αλλάξουν ριζικά τον συγκοινωνιακό χάρτη της Θεσσαλονίκης, αποφορτίζοντας το ιδιαίτερα επιβαρυμένο οδικό δίκτυο της πόλης, έχουν δρομολογηθεί, υλοποιούνται ή έχουν ήδη περαιωθεί.

Το πιο πρόσφατο έργο που παραδόθηκε στους Θεσσαλονικείς είναι το «ορφανό χιλιόμετρο» στον οδικό άξονα Θεσσαλονίκη – Νέα Μουδανιά – Ποτίδαια, στην περιοχή της Ποτίδαιας Χαλκιδικής, παρουσία του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιου για τις Υποδομές, Γιώργου Καραγιάννη.

Τα χαρακτηριστικά του έργου

Το έργο περιλαμβάνει διαπλάτυνση, βελτίωση και ενίσχυση της Επαρχιακής οδού Μουδανιών – Καλλιθέας μήκους 1,2 χλμ. και κατασκευή παράπλευρου οδικού δικτύου με διευθετήσεις για την πρόσβαση σε ιδιοκτησίες και εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης. Στην πραγματικότητα οι εργασίες που απαιτούνταν να ολοκληρωθούν ήταν σε μήκος 5,1 χιλιομέτρων, «ανακουφίζοντας» την κύρια οδό από τον πρόσθετο κυκλοφοριακό φόρτο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ορφανο χιλιόμετρο χαλκιδική

Το έργο εξασφαλίζει πλέον αναβαθμισμένες συνθήκες οδικής ασφάλειας για τους οδηγούς, αλλά και ασφαλή πρόσβαση προς το σύνολο των ιδιοκτησιών και των κάθετων οδών προς τη θάλασσα. Ανατρέπεται έτσι πλήρως η πρότερη κατάσταση όπου πραγματοποιούνταν διελεύσεις, κατά παράβαση κάθε κανόνα οδικής ασφάλειας, απευθείας από την κύρια οδό σε διάκενα μεταξύ των στηθαίων, χωρίς επαρκές πλάτος για την ασφαλή είσοδο και έξοδο των οχημάτων.

Μετρό Θεσσαλονίκης: Ολοκλήρωση του 2023

«Θα το παραδώσουμε ολοκληρωμένο και λειτουργικό στα τέλη του 2023», είχε δηλώσει πρόσφατα ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Καραγιάννης, σχετικά με το πολυσυζητημένο Μετρό Θεσσαλονίκης.

Η πρόοδος της βασικής γραμμής έχει φτάσει το 82% και περιλαμβάνει μήκος γραμμής 9,6 χλμ., 13 σύγχρονους σταθμούς και ένα αμαξοστάσιο συνολικής έκτασης 55 στρεμμάτων στην Πυλαία.

μετρό θεσσαλονίκης
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με την ολοκλήρωσή του θα συμπεριληφθεί ανάμεσα στα πιο σύγχρονα μετρό της Ευρώπης, δεδομένου ότι θα έχει 18 υπερ-αυτόματους driverless συρμούς τελευταίας τεχνολογίας με πλήρη κλιματισμό και στις αποβάθρες θα υπάρχουν αυτόματες θύρες οι οποίες θα ενισχύσουν σημαντικά την ασφάλεια του επιβατικού κοινού.

Σε προχωρημένη φάση βρίσκεται και η κατασκευή της επέκτασης προς Καλαμαριά με 5 νέους σταθμούς (Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα) και μήκος υπόγειας γραμμής 4,78 χλμ. Το το ύψος της επένδυσης για τις δύο υπό κατασκευή γραμμές υπερβαίνει το 1,5 δισ. ευρώ.

FlyOver: Ο «εναέριος» δρόμος

Ο Flyover έχει ήδη προσωρινό ανάδοχο (ΑΒΑΞ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ) και πλέον έχει αρχίσει η αντίστροφη μέτρηση για τις υπογραφές, για να ακολουθήσει η εγκατάσταση των πρώτων εργοταξίων, στο τέλος του έτους.

Με προϋπολογισμό 373 εκ. ευρώ., το έργο προωθείται μέσω ΣΔΙΤ και αφορά έναν νέο οδικό άξονα ο οποίος θα κατασκευαστεί στην ανατολική πλευρά της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης, ενώ ένα τμήμα του, με μήκος περίπου 4 χλμ., θα είναι υπέργειο (εξου και η ονομασία «flyover»).

flyover θεσσαλονικη
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συγκεκριμένα, θα κατασκευαστεί μια Υπερυψωμένη Ταχεία Λεωφόρος (ΥΤΛ) μήκους 13,5 χλμ., από τα οποία τα 4 χλμ. σε συνεχή γέφυρα, με 4 λωρίδες, δύο συν λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ) ανά κατεύθυνση. Επιπροσθέτως, το έργο περιλαμβάνει τη δημιουργία 9 ανισόπεδων κόμβων8 νέων γεφυρών και 3 σηράγγων. Σημειώνεται, δε, ότι δεν υπάρχουν διόδια.

Οδική σύνδεση Λιμένα Θεσσαλονίκης με ΠΑΘΕ και Εγαντία

Υψηλά στην ατζέντα της κυβέρνησης βρίσκεται και η κατασκευή της οδικής σύνδεσης του 6ου προβλήτα του Λιμένα Θεσσαλονίκης με τον ΠΑΘΕ και την Εγνατία Οδό, προϋπολογισμού 75 εκ. ευρώ.

Η νέα οδική σύνδεση έχει μήκος 3,5 χλμ. περίπου, από τα οποία 1,4 χλμ. έχουν ήδη κατασκευασθεί. Αναπτύσσεται επί οδογέφυρας αμφίδρομης κατεύθυνσης και περιλαμβάνει:

- 6 μεγάλες γέφυρες
- κατασκευή συνδετήριου κλάδου μεταξύ της επαρχιακής οδού Θεσσαλονίκης – Καλοχωρίου και του αριστερού κλάδου της οδογέφυρας
- Εργασίες ολοκλήρωσης ανωδομής
- Κατασκευή συνδετήριου κλάδου μεταξύ της επαρχιακής οδού Θεσσαλονίκης – Καλοχωρίου και του αριστερού κλάδου της οδογέφυρας
- Κατασκευή οδικών τμημάτων των κλάδων εισόδου και εξόδου του κόμβου σύνδεσης της οδογέφυρας με την ΠΑΘΕ
- Αναβάθμιση του τοπικού οδικού δικτύου της ΒΙΠΕ Καλοχωρίου, καθώς και αναμόρφωση τμημάτων του παράπλευρου και κάθετου οδικού δικτύου της ΠΑΘΕ, με την κατασκευή δύο ισόπεδων κόμβων και του κυκλικού ισόπεδου κόμβου της οδού Καλοχωρίου.

Πολλαπλές παρεμβάσεις στον αστικό ιστό

Αρκετές είναι και οι παρεμβάσεις στον αστικό ιστό της Θεσσαλονίκης, με έργα που αναβαθμίζουν την καθημερινότητα των πολιτών. Σε αυτά συγκαταλέγονται τα κτιριακά έργα και τα έργα αντιπλημμυρικής προστασίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ειδικότερα, οι παρεμβάσεις αφορούν σε αντιπλημμυρικά έργα, έργα διευθέτησης ρεμάτων αλλά και σχολικές μονάδες, που χωροθετούνται κυρίως και πάλι στη δυτική Θεσσαλονίκη.

Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη, το έργο κατασκευής 17 υπερσύγχρονων, βιοκλιματικών, ενεργειακά αναβαθμισμένων σχολικών μονάδων θα έχει τους επόμενους μήνες προσωρινό ανάδοχο και εργοτάξια μέσα στο έτος.

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ