Mazda: Επαναφέρει τον Wankel και αλλάζει τα δεδομένα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Mazda MX-30

Ο κινητήρας Wankel επανέρχεται στην γκάμα της Mazda, με στόχο να χαρίσει στο ηλεκτρικό MX-30 απεριόριστη αυτονομία κίνησης. 

Το μέλλον της ηλεκτροκίνησης θα συνδυαστεί με μια θρυλική τεχνολογία του παρελθόντος, που μόνο η Mazda κατάφερε να κάνει να δουλέψει: τον περιστροφικό κινητήρα Wankel. Ο τελευταίος, που έχει εφοδιάσει ορισμένα από τα πιο εμβληματικά Mazda της ιστορίας, επιστρέφει για να τοποθετηθεί ως range-extender στο αμιγώς ηλεκτρικό MΧ-30.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Mazda MX-30 R-EV, που θα κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου των Βρυξελλών στις 13 Ιανουαρίου του 2023, θα παραμείνει αμιγώς ηλεκτροκίνητο. Όμως, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης Wankel που θα φέρει θα λειτουργεί, σε σταθερή ταχύτητα και με περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου, για να φορτίζει τη μπαταρία του αυτοκινήτου όποτε χρειαστεί.

Η λύση αυτή έχει δύο μεγάλα πλεονεκτήματα: προσφέρει όλα τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης, με την αυτονομία ενός αυτοκινήτου με κινητήρα βενζίνης. Δεδομένου, μάλιστα, ότι ο τελευταίος θα λειτουργεί μόνο για να φορτίζει τον κινητήρα, θα έχει πολύ χαμηλότερη κατανάλωση από όση θα εμφάνιζε αν κινούσε απευθείας τους τροχούς.

Η Mazda, πιστή στη διαχρονική της φιλοσοφία να κάνει τα πράγματα διαφορετικά, αποφάσισε να τοποθετήσει μικρή μπαταρία (35,5 kWh) στο MX-30, ώστε να μην έχει τα μειονεκτήματα του αυξημένου βάρους και της συνεπακόλουθης κατανάλωσης. Τώρα, όμως, με τον περιστροφικό κινητήρα για τη φόρτιση της μπαταρίας, η αυτονομία θα είναι πολύ μεγαλύτερη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Θυμίζουμε ότι το SUV της εταιρείας της Χιροσίμα διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα, που αποδίδει 144 ίππους και 271 Nm ροπής, επιταχύνοντάς το από στάση στα 100 km/h σε λιγότερα από 10 δευτερόλεπτα. Προς το παρόν η Mazda δεν έχει κάνει γνωστή τη χωρητικότητα που θα έχει ο κινητήρας Wankel του MX-30 R-EV.

Το σύστημα αυτό εξελίσσεται από τη Mazda εδώ και τρία χρόνια, καθώς ήδη από το 2020 είχε δηλώσει επίσημα ότι το εξέταζε. Και τώρα, με το MX-30 R-EV προ των πυλών, αποδεικνύει και πάλι ότι μένει πιστή στον κινητήρα με τον οποίο εδώ και μισό αιώνα έχει συνδέσει το όνομά της - συγκεκριμένα, από την παρουσίαση του Mazda Cosmo στο Τόκιο το 1964, μέχρι και το RX-8 το 2012.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ