citroen aposirsi

Ιδού το πακέτο της ΕΕ για τις αυτοκινητοβιομηχανίες! - Τι θα γίνει με βενζίνη και diesel;

εθροπε

Η Κομισιόν δίνει στη βιομηχανία μεγαλύτερη ευελιξία για την επίτευξη των στόχων CO2 και υποστηρίζει οχήματα και μπαταρίες που κατασκευάζονται στην ΕΕ.

Πιο ρεαλιστική είναι νέα τοποθέτηση της Κομισιόν για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, τους εταιρικούς στόλους αλλά και τους ιδιοκτήτες οχημάτων στην ΕΕ καθώς το «πακέτο» για τον κλάδο ουσιαστικά δίνει μια μεγαλύτερη ευελιξία στους κατασκευαστές ενώ την ίδια στιγμή οι καταναλωτές αποκτούν και άλλες επιλογές πέραν των ηλεκτρικών οχημάτων και μετά το 2035.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Carandmotor.gr οι υποχρεωτικότητες για ηλεκτρικά οχήματα σε εταιρικούς στόλους θα ισχύσουν από το 2030 και μετά και βέβαια υπό προϋποθέσεις όπως αριθμός εργαζομένων (πάνω από 250 άτομα), τζίρος (άνω των 50 εκατ. ευρώ), και θα εφαρμοστεί ένα νέο πρότυπο που θα περιλαμβάνει όχι μόνο αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα αλλά και τα υπόλοιπα οχήματα με χαμηλές εκπομπές CO2.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι υποχρεωτικότητες για την Ελλάδα είναι από το 2030 για οχήματα μηδενικών ρύπων 24% και συνολικά οχήματα χαμηλών εκόμπων CO2 συμπεριλαμβανομένων και των αμιγώς ηλεκτρικών ΙΧ είναι 34%.

Για το 2035 οι αντίστιχοι στόχοι κυμαίνονται σε 45% για αμιγώς ηλεκτρικά και 57% για το σύνολο των EV μαζί με τα οχήματα χαμηλών εκπομπών.

Πιο συγκεκριμένα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασε τη δέσμη μέτρων για την αυτοκινητοβιομηχανία, με στόχο τη στήριξη των προσπαθειών του τομέα στη μετάβαση σε καθαρή κινητικότητα καθορίζοντας ένα φιλόδοξο αλλά και ρεαλιστικό πλαίσιο πολιτικής για να διασφαλίσει την κλιματική ουδετερότητα και τη στρατηγική ανεξαρτησία έως το 2050, παρέχοντας παράλληλα μεγαλύτερη ευελιξία στους κατασκευαστές. Επίσης, ανταποκρίνεται στις εκκλήσεις της βιομηχανίας της ΕΕ για απλούστευση των κανόνων.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αποτελούν κλειδί για τη βιομηχανική ισχύ της Ευρώπης εδώ και δεκαετίες, διατηρώντας εκατομμύρια θέσεις εργασίας και προωθώντας την τεχνολογική καινοτομία. Καθώς ο κόσμος αλλάζει, η αυτοκινητοβιομηχανία μετασχηματίζεται μέσω νέων τεχνολογιών και παραγόντων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η νέα δέσμη μέτρων διατηρεί ένα ισχυρό σήμα της αγοράς για οχήματα μηδενικών εκπομπών (ZEV), ενώ παράλληλα δίνει στη βιομηχανία μεγαλύτερη ευελιξία για την επίτευξη των στόχων CO2 και υποστηρίζει οχήματα και μπαταρίες που κατασκευάζονται στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Η πρωτοβουλία για εταιρικούς στόλους θα υποστηρίξει την υιοθέτηση οχημάτων μηδενικών και χαμηλών εκπομπών. Το αυτοκινητιστικό πακέτο ενισχύει την ανταγωνιστικότητα εξοικονομώντας κόστος, που αναμένεται να ανέλθει σε περίπου 706 εκατομμύρια ευρώ ετησίως, και μειώνοντας τη γραφειοκρατία, παρέχοντας παράλληλα μεγαλύτερη επενδυτική βεβαιότητα.

Η Πρόεδρος της Επιτροπής Ursula von der Leyen δήλωσε: «Καινοτομία. Καθαρή κινητικότητα. Ανταγωνιστικότητα. Φέτος, αυτές ήταν oi κορυφαίες προτεραιότητες στους έντονους διαλόγους μας με τον αυτοκινητοβιομηχανικό τομέα, τις οργανώσεις της κοινωνίας των πολιτών και τα ενδιαφερόμενα μέρη. Και σήμερα, τα αντιμετωπίζουμε όλα μαζί. Καθώς η τεχνολογία μετασχηματίζει ραγδαία την κινητικότητα και η γεωπολιτική αναδιαμορφώνει τον παγκόσμιο ανταγωνισμό, η Ευρώπη παραμένει στην πρώτη γραμμή της παγκόσμιας καθαρής μετάβασης».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διατηρώντας την πορεία προς την καθαρή κινητικότητα με ρεαλισμό

Η Κομισιόν παρουσίασε μια δέσμη μέτρων που αντιμετωπίζει τόσο την προσφορά όσο και τη ζήτηση της μετάβασης του αυτοκινητοβιομηχανικού τομέα. Από την πλευρά της προσφοράς, παρουσιάζει μια αναθεώρηση των υφιστάμενων προτύπων εκπομπών CO2 για αυτοκίνητα και φορτηγά και μια στοχευμένη τροποποίηση εκείνων για τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα (HDV). Από την πλευρά της ζήτησης, προτείνει μια πρωτοβουλία για την απαλλαγή των εταιρικών στόλων από τις εκπομπές άνθρακα με δεσμευτικούς εθνικούς στόχους για οχήματα μηδενικών και χαμηλών εκπομπών.

Τα πρότυπα CO2 παρέχουν πλέον περαιτέρω ευελιξία για την υποστήριξη της βιομηχανίας και την ενίσχυση της τεχνολογικής ουδετερότητας, παρέχοντας παράλληλα προβλεψιμότητα στους κατασκευαστές και διατηρώντας σαφές σήμα της αγοράς προς την ηλεκτροκίνηση.

Από το 2035 και μετά, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα πρέπει να συμμορφωθούν με έναν στόχο μείωσης των εκπομπών καυσαερίων κατά 90%, ενώ το υπόλοιπο 10% των εκπομπών θα πρέπει να αντισταθμιστεί μέσω της χρήσης καυσίμων χαμηλών εκπομπών άνθρακα που κατασκευάζεται στην ΕΕ (eFuels ή βιοκαύσιμα).

Αυτό θα επιτρέψει στα υβριδικά plug-in (PHEV), στα οχήματα Range Extender, τα ήπια υβριδικά και τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης να συνεχίσουν να διαδραματίζουν ρόλο και μετά το 2035, εκτός από τα πλήρως ηλεκτρικά (EV) και τα οχήματα υδρογόνου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πριν από το 2035, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα μπορούν να επωφεληθούν από «super επιδοτήσεις» για μικρά, οικονομικά προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Αυτό θα δώσει κίνητρα για την ανάπτυξη στην αγορά περισσότερων μικρών μοντέλων EV. Για τον στόχο του 2030 για αυτοκίνητα και φορτηγά, εισάγεται πρόσθετη ευελιξία επιτρέποντας δανεισμό με δελεαστικούς τρόπους αποπληρωμής για την περίοδο 2030-2032. Παρέχεται πρόσθετη ευελιξία για την κατηγορία των van, όπου η υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων ήταν δομικά πιο δύσκολη, με μείωση του στόχου εκπομπών CO2 για τα van έως το 2030 από 50% σε 40%.

Η Επιτροπή προτείνει επίσης μια στοχευμένη τροποποίηση των προτύπων εκπομπών CO2 για τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα με ευελιξία που διευκολύνει τη συμμόρφωση με τους στόχους του 2030.

Όσον αφορά τους εταιρικούς στόλους, οι στόχοι καθορίζονται σε επίπεδο κρατών μελών για την υποστήριξη της υιοθέτησης οχημάτων μηδενικών και χαμηλών εκπομπών. Η ύπαρξη περισσότερων οχημάτων μηδενικών και χαμηλών εκπομπών στην αγορά, τόσο στις αγορές πρώτου όσο και στις αγορές μεταχειρισμένων, θα ωφελήσει όλους τους πελάτες. Καθώς τα αυτοκίνητα των εταιρειών καλύπτουν υψηλότερα ετήσια χιλιόμετρα, αυτό σημαίνει επίσης περισσότερες μειώσεις εκπομπών. Θα καταστήσει επίσης τις μηδενικές ή χαμηλές εκπομπές και την ένδειξη «Κατασκευασμένο στην ΕΕ» προαπαιτούμενο για τα οχήματα που επωφελούνται από δημόσια οικονομική στήριξη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ενίσχυση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας μπαταριών

Με 1,8 δισεκατομμύρια ευρώ, η Κομισιόν θα στηρίζει την παραγωγή μπαταριών (Battery Booster) μέσω των οποίων θα επιταχύνει την ανάπτυξη μιας αλυσίδας αξίας μπαταριών που κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου στην ΕΕ. Στο πλαίσιο του Battery Booster, 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ θα υποστηρίξουν τους Ευρωπαίους παραγωγούς κυψελών μπαταριών μέσω άτοκων δανείων. Πρόσθετα στοχευμένα μέτρα πολιτικής θα υποστηρίξουν τις επενδύσεις, θα δημιουργήσουν μια ευρωπαϊκή αλυσίδα αξίας μπαταριών και θα ενισχύσουν την καινοτομία και τον συντονισμό μεταξύ των κρατών μελών. Αυτά τα μέτρα θα ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητα κόστους του τομέα, θα διασφαλίσουν τις αλυσίδες εφοδιασμού και θα υποστηρίξουν τη βιώσιμη και ανθεκτική παραγωγή στην ΕΕ, συμβάλλοντας στην απαλλαγή από τους κυρίαρχους παράγοντες της παγκόσμιας αγοράς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιγότερη γραφειοκρατία και ισχυρότερες ευνοϊκές συνθήκες για τη μετάβαση

Το «πακέτο» για την αυτοκινητοβιομηχανία θα μειώσει το διοικητικό φόρτο και το κόστος για τους Ευρωπαίους κατασκευαστές, ενισχύοντας την παγκόσμια ανταγωνιστικότητά τους και απελευθερώνοντας πόρους για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές.

Οι επιχειρήσεις αναμένεται να εξοικονομήσουν περίπου 706 εκατομμύρια ευρώ ετησίως, ανεβάζοντας την διοικητική εξοικονόμηση σε περίπου 14,3 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως. Μεταξύ άλλων, προτείνει τη μείωση του αριθμού της δευτερογενούς νομοθεσίας που θα θεσπιστεί τα επόμενα χρόνια και την απλοποίηση των δοκιμών για νέα επιβατικά van και φορτηγά. Αυτό θα μειώσει το κόστος διατηρώντας παράλληλα τα υψηλότερα περιβαλλοντικά πρότυπα και τα πρότυπα ασφάλειας.

Η κυκλοφορία ηλεκτρικών van στις εγχώριες μεταφορές υποστηρίζεται από μέτρα που τα θέτουν σε ισότιμη βάση με τα van με κινητήρες εσωτερικής καύσης όσον αφορά τους χρόνους ανάπαυσης των οδηγών και τους κανόνες.

Το «πακέτο» για την αυτοκινητοβιομηχανία εισάγει επίσης μια νέα κατηγορία οχημάτων στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας Small Affordable Cars, καλύπτοντας ηλεκτρικά οχήματα μήκους έως 4,2 μέτρα. Αυτό θα επιτρέψει στα κράτη μέλη και τις τοπικές αρχές να αναπτύξουν στοχευμένα κίνητρα, τονώνοντας τη ζήτηση για μικρά ηλεκτρικά οχήματα που παράγονται εντός της ΕΕ.

Η Επιτροπή ενημερώνει και εναρμονίζει επίσης τους κανόνες σήμανσης των αυτοκινήτων, ώστε οι πελάτες να έχουν πλήρεις πληροφορίες σχετικά με τις εκπομπές των αυτοκινήτων κατά την πραγματοποίηση αγορών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πως αποφασίστηκε το σχέδιο δράσης της Κομισιόν

Οι σημερινές προτάσεις βασίζονται στο Σχέδιο Δράσης για την Αυτοκινητοβιομηχανία και στις απόψεις της βιομηχανίας και των βασικών ενδιαφερόμενων μερών που συγκεντρώθηκαν κατά τη διάρκεια του Στρατηγικού Διαλόγου υπό την ηγεσία της Προέδρου von der Leyen από τον Ιανουάριο του 2025.

Τον Ιανουάριο του 2025, η Πρόεδρος von der Leyen ξεκίνησε έναν Στρατηγικό Διάλογο για το Μέλλον της Αυτοκινητοβιομηχανίας, φέρνοντας σε επαφή εκπροσώπους της βιομηχανίας, κοινωνικούς εταίρους, κράτη μέλη, περιφέρειες και την κοινωνία των πολιτών. Μέχρι σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί τρεις συναντήσεις Διαλόγου, παρέχοντας μια πλατφόρμα για να συζητηθούν οι προκλήσεις και οι ευκαιρίες που αντιμετωπίζει ο τομέας.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ