citroen aposirsi

Τι αποκάλυψε ο Weber για την απαγόρευση πώλησης ΙΧ βενζίνης και diesel;

εθροπε

Θα υπάρξει μια εναλλακτική πρόταση για μείωση των εκπομπών CO2 κατά 90% για τους στόχους των αυτοκινητοβιομηχανιών από το 2035.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα προχωρήσει στην απόσυρση των σχεδίων για την απαγόρευση πώλησης των νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035, σύμφωνα με όσα δήλωσε ανώτερος αξιωματούχος της ΕΕ, σε μια σημαντική νίκη για τη Γερμανία, η οποία ασκεί πιέσεις για την προστασία των αυτοκινητοβιομηχανιών της.

Ο Manfred Weber, πρόεδρος του μεγαλύτερου κόμματος στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, του ΕΛΚ, υπαινίχθηκε ότι θα υπάρξει μια εναλλακτική πρόταση για μείωση των εκπομπών CO2 κατά 90% για τους στόχους των αυτοκινητοβιομηχανιών για τον στόλο τους από το 2035.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η σχεδιαζόμενη απαγόρευση ήταν βασικό μέρος της στρατηγικής της ΕΕ για την προώθηση της απαλλαγής της ΕΕ από τις εκπομπές άνθρακα και την ενίσχυση της ανάπτυξης ηλεκτρικών οχημάτων. Ωστόσο, οι Βρυξέλλες έχουν αντιμετωπίσει έντονη αντίσταση, κυρίως από τη Γερμανία και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες της, οι οποίες λένε ότι αντιμετωπίζουν σκληρό ανταγωνισμό από την Κίνα.

Μετά τις δηλώσεις Weber ο δείκτης STOXX Europe 600 Automobiles and Parts αυξήθηκε κατά 0,8% την Παρασκευή, με τις Renault, Porsche, Stellantis και Volkswagen να σημειώνουν άνοδο από 1,3% έως 3%.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων δέχονται πίεση

«Την ερχόμενη Τρίτη, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα υποβάλει μια σαφή πρόταση για την κατάργηση της απαγόρευσης των κινητήρων εσωτερικής καύσης», δήλωσε ο Weber στη Χαϊδελβέργη της Γερμανίας.

Ο Γερμανός πολιτικός, ο οποίος ηγείται επίσης της ομάδας του ΕΛΚ εκεί, δήλωσε ότι θα πρέπει να αφεθεί στις αγορές και τους καταναλωτές το πώς επιτυγχάνονται οι κλιματικοί στόχοι.

Αυτή η θέση συμβαδίζει με τα επιχειρήματα της Mercedes-Benz και της BMW, αλλά συγκρούεται με τη σουηδική Volvo Cars και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες που λένε ότι έχουν ήδη επενδύσει σε μεγάλο βαθμό στη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και οποιαδήποτε ανατροπή της απαγόρευσης θα ήταν προδοσία.

Ο Εμπορικός Διευθυντής της Volvo Cars, Erik Severinson, δήλωσε στο Reuters ότι οποιαδήποτε μεταστροφή θα υπονόμευε την εμπιστοσύνη στη μελλοντική ρύθμιση και η εταιρεία του ήταν «έτοιμη να ξεκινήσει» με ηλεκτρικές εναλλακτικές λύσεις.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία αναμένεται να ανακοινώσει το σχεδιαζόμενο σχέδιο στις 16 Δεκεμβρίου, ξεκαθάρισε ότι δεν θα σχολιάσει καμία πρόταση εκ των προτέρων.

Ο Weber δεν παρείχε περισσότερες λεπτομέρειες, αλλά δήλωσε ότι βάσει των νέων σχεδίων, η μείωση των εκπομπών CO2 κατά 90% θα είναι υποχρεωτική για τους στόχους των αυτοκινητοβιομηχανιών για τον στόλο τους για νέες ταξινομήσεις από το 2035 και μετά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Επίσης και μετά το 2040 δεν θα είναι υποχρεωτική η μείωση κατά 100%», είχε δηλώσει στην εφημερίδα Bild.

Ο Γερμανός Καγκελάριος Friedrich Merz δήλωσε ότι τα ηλεκτρικά οχήματα παραμένουν η κύρια οδός προς την ουδετερότητα του άνθρακα, αλλά υπάρχουν και άλλες τεχνολογίες, όπως τα συνθετικά καύσιμα.

«Και αυτό ακριβώς εννοούμε με τον όρο τεχνολογικό άνοιγμα. Αυτό δίνει τώρα στη βιομηχανία πραγματική ασφάλεια σχεδιασμού», δήλωσε ο Merz.

Η Γερμανία ασκεί έντονες πιέσεις για την ανατροπή της σχεδιαζόμενης απαγόρευσης, ανησυχώντας ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες της θα δεχθούν ακόμη μεγαλύτερη πίεση καθώς οι Κινέζοι αντίπαλοι εισέρχονται ολοένα και περισσότερο στην Ευρώπη, ενώ οι εισαγωγικοί δασμοί των ΗΠΑ έχουν προκαλέσει σημαντικό πλήγμα.

Τον περασμένο μήνα, ο Merz, σε επιστολή του προς την Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ursula von der Leyen, υποστήριξε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες χρειάζονται μεγαλύτερη ευελιξία, αφού η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα δεν είχε ανταποκριθεί στις προσδοκίες της βιομηχανίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Μεγάλα τμήματα της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας, και αναφέρομαι ιδιαίτερα στον κλάδο των προμηθευτών, βρίσκονται σε εξαιρετικά δύσκολη οικονομική κατάσταση, γι' αυτό και πρέπει να διορθώσουμε τις συνθήκες-πλαίσιο στην Ευρώπη το συντομότερο δυνατό, ώστε αυτός ο κλάδος να έχει μέλλον στην Ευρώπη».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ