Η Toyota θα συνεχίσει να επενδύει σε κινητήρες βενζίνης

Akio Toyoda

Μετά τις πρόσφατες σχετικές δηλώσεις του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο, ο πρώην πρόεδρος και ισχυρός άνδρας της Toyota επανέλαβε την πίστη του στους θερμικούς κινητήρες μιλώντας στο Bloomberg.

Ο Akio Toyoda ήταν ανέκαθεν υπέρμαχος ενός αυτοκινητικού μέλλοντος στο οποίο οι δρόμοι θα πλημμυρίζονται από αυτοκίνητα που θα κινούνται με ποικίλες μορφές ενέργειας: ηλεκτρικά, με κυψέλες ή απευθείας καύση υδρογόνου, υβριδικά, αλλά και αμιγώς θερμικά - σε ορισμένες αγορές του πλανήτη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μετά την αποχώρηση του Toyoda από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της ιαπωνικής εταιρείας τον Ιανουάριο του 2023, η Toyota έστρεψε τον προσανατολισμό της στην ηλεκτροκίνηση.

Ο Toyoda παρέμεινε πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου, ωστόσο, κι έτσι εξακολουθεί να έχει ιδιαίτερη επιρροή. Κι έχει την ακλόνητη πεποίθηση ότι σύντομα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα φτάσουν στο ποσοστό της παγκόσμιας αγοράς που τους αναλογεί, το οποίο δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλο, και θα παραμείνουν εκεί.

Ο Ιάπωνας προσδιορίζει το ποσοστό αυτό στο 30%. Το υπόλοιπο 70 τοις εκατό θα αποτελείται, πάντα στην παγκόσμια αγορά, από αυτοκίνητα με υβριδικές μονάδες ισχύος, από υδρογονοκίνητα, καθώς και από αμιγώς θερμικά (βενζίνης/diesel).

Οι προβλέψεις που ανακοίνωσε πρόσφατα ο νυν διευθύνων σύμβουλος της Toyota, Koji Sato, επιβεβαιώνουν τον Toyoda: ο πρώτος είπε ότι η εταιρεία φιλοδοξεί να πουλάει 1,5 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα το χρόνο παγκοσμίως από το 2026, και 3,5 εκατομμύρια ετησίως από το 2030. Ο αριθμός αυτός, των 3,5 εκατομμυρίων, αντιπροσωπεύει περίπου το 30% των πωλήσεων της Toyota το 2022.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μιλώντας στο Bloomberg, ο Toyoda είπε ότι “οι κινητήρες [εσωτερικής καύσης] αναμφίβολα θα παραμείνουν”. Μία από τις αιτίες που ο ίδιος προσδιορίζει είναι το περιορισμένο δίκτυο φορτιστών στις περισσότερες χώρες του πλανήτη - για να μην αναφέρουμε, βεβαίως, ότι περισσότεροι από 750 εκατομμύρια άνθρωποι στον πλανήτη έχουν ελλιπή πρόσβαση σε ηλεκτρισμό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κατά συνέπεια, το μέλλον της Toyota περιλαμβάνει και κινητήρες αμιγώς θερμικούς. Ωστόσο, η εταιρεία εξακολουθεί να πιστεύει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι μια αναγκαία και αναπόφευκτη «γέφυρα» μεταξύ των υβριδικών αυτοκινήτων και εκείνων που θα κινούνται στο μέλλον με τις καινοτομικές τεχνολογίες καύσης υδρογόνου.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ