Η μεγάλη έξοδος από τη Ρωσία -Ποιοι κατασκευαστές αυτοκινήτων αποχωρούν

Isuzu Factory

Δύο ακόμα, ιαπωνικές αυτή τη φορά, εταιρείες παίρνουν το δρόμο της αποχώρησης από τη Ρωσία: η Mazda και η Isuzu ετοιμάζονται να τραβήξουν την πρίζα των εργοστασίων τους στο Βλαδιβοστόκ και στο Ουλιάνοφσκ.

Η διεθνής κρίση που ξεκίνησε με την εισβολή των ρωσικών ενόπλων δυνάμεων στην Ουκρανία στα τέλη του περασμένου Φεβρουαρίου κλιμακώνεται διαρκώς και για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, και τώρα οι πληροφορίες αναφέρουν πως οι Mazda και η Isuzu θα ακολουθήσουν το δρόμο πολλών άλλων μεγάλων κατασκευαστών -όπως π.χ. η Mercedes και η Volkswagen- και θα διακόψουν την παραγωγή των αυτοκίνητων της επί ρωσικού εδάφους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν πέρασαν παρά μόνο λίγες μέρες από τότε που έγινε γνωστό ότι η Toyota αποχωρεί από τη Ρωσία, και τώρα διαφαίνεται -και απομένουν μόνο οι επίσημες ανακοινώσεις- ότι και οι Mazda και Isuzu θα κάνουν το ίδιο. Άλλη μια ιαπωνική εταιρεία, η Nissan, έχει διακόψει ήδη εδώ και μήνες την παραγωγή των Qashqai και X-Trail στο εργοστάσιο που διατηρούσε στην Αγ. Πετρούπολη.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες του ιαπωνικού πρακτορείου Nikkei, η Mazda φέρεται διατεθειμένη να παραχωρήσει στη ρωσική εταιρεία PJSC Sollers Auto το μερίδιο που κατέχει από το εργοστάσιο της σύμπραξης των δύο εταιρειών, στο Βλαδιβοστόκ. Αυτό συνεπάγεται και την παύση της παραγωγής όσων Mazda έβγαιναν από αυτή τη γραμμή παραγωγής - συγκεκριμένα των Mazda 6, CX-5 και CX-9.

Η Sollers Auto πιστεύεται ότι έχει ήδη θεσπίσει το νέο της πλάνο παραγωγής αυτοκινήτων άλλων εταιρειών στο συγκεκριμένο εργοστάσιο, που ονομάζει Far East Automobile Plant, και ήδη βρίσκεται στη φάση των διαπραγματεύσεων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το εργοστάσιο έχει δεχθεί επενδύσεις 10 δισεκατομμυρίων ρουβλίων (178 εκατομμυρίων ευρώ) και έχει τη δυνατότητα παραγωγής 100 χιλιάδων αυτοκινήτων το χρόνο. Στο Βλαδιβοστόκ βρίσκεται επίσης και ένα άλλο εργοστάσιο της Mazda, παραγωγής των κινητήρων της οικογένειας SkyActiv-G, για την τύχη του οποίου δεν υπάρχουν μέχρι στιγμής πληροφορίες.

Όσον αφορά στην Isuzu, η ιαπωνική εταιρεία σκέφτεται την παύση της παραγωγής στο εργοστάσιο Ulyanovsk Automobile Plant λόγω αδυναμίας προμήθειας των απαραίτητων εξαρτημάτων. Το εργοστάσιο αυτό παράγει φορτηγά από την Άνοιξη του 2022, ενώ η Isuzu πουλά στη ρωσική αγορά και τα μοντέλα D-Max (pick-up) και Mu-X (SUV).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το εργοστάσιο της Isuzu στο Ουλιανόφσκ ξεκίνησε να λειτουργεί το 2008, και πέρσι βγήκαν από τη γραμμή του 3.700 αυτοκίνητα. Για το 2022 τέθηκε ο στόχος διπλασιασμού της παραγωγής, όμως τα πλάνα ναυάγησαν με την έναρξη της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία. Η Isuzu διατηρούσε 100 αντιπροσωπείες στη Ρωσία, καθώς και στη Λευκορωσία, στην Αρμενία και στο Καζακστάν.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ