Μια χαμένη BMW 328 Special Competition ήρθε ξανά στο φως

BMW 328 Special Competition 1938

Τα ίχνη αυτής της υπερ-σπάνιας αγωνιστικής BMW 328 του 1938 είχαν χαθεί για δεκαετίες, ώσπου την ανακάλυψε η βαυαρική εταιρεία πριν από λίγα χρόνια και την αναστήλωσε στην άρτια πρωταρχική της κατάσταση.

Πρόκειται για ένα από τα μόλις τρία αγωνιστικά roadsters που κατασκεύασε εργοστασιακά η εταιρεία του Μονάχου για τις ανάγκες της γερμανικής αγωνιστικής ομάδας το 1939, λίγο πριν ξεσπάσει ο β' παγκόσμιος πόλεμος, το οποίο τώρα πρόκειται να βγει σε δημοπρασία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η BMW 328 κατασκευαζόταν την περίοδο 1936-'40 και η ιστορία της ήταν γεμάτη από δάφνινα στεφάνια διαδοχικών νικών στην κατηγορία των 2.0 λίτρων στους προπολεμικούς ευρωπαϊκούς αγώνες αυτοκινήτων. Με το ελαφρύ της χωροδικτύωμα, το αλουμίνιο στο αμάξωμά της και τον εξακύλινδρο εν σειρά κινητήρα της που συνδεόταν με μηχανικό κιβώτιο 4 σχέσεων, ήταν μπροστά από τον καιρό της και κυριάρχησε σχεδόν αμέσως.

Η 328 Special Competition ήταν μία εκτεταμένη αγωνιστική μετατροπή της. Κατασκευάστηκε από τη BMW για τις ανάγκες της γερμανικής εθνικής ομάδας, Nationalsozialistisches Kraftfahrkorps (NSKK). Η επιτυχία του βαυαρικού αυτού roadster σε πολλαπλούς ευρωπαϊκούς αγώνες του 1938 ήταν απαράμιλλη, και η NSKK παρήγγειλε άλλα τρία ίδια αγωνιστικά αυτοκίνητα για το 1939.

Το αυτοκίνητο που βλέπετε σε αυτές τις εικόνες, με το σασί Νο85335, είναι μία από τις τρεις αυτές αγωνιστικές 328. Οι αγωνιστικές βελτιώσεις της περιλάμβαναν μείωση του βάρους, αναβάθμιση του καρμπιρατέρ Solex 30 IF, μεγαλύτερο δοχείο καυσίμων, αύξηση της πίεσης του μίγματος, επιπλέον όργανα και ενδείξεις για τον οδηγό, αγωνιστικούς ανεμοθώρακες από plexiglass, ενισχυμένα στοιχεία της ανάρτησης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κι ακόμη, οι μηχανικοί στο Μόναχο κάλυψαν με μεταλλικές επενδύσεις τους χώρους του συνοδηγού και των πίσω επιβατών, τοποθέτησαν υδραυλικά υποβοηθούμενα ταμπούρα και ζάντες ελαφρού κράματος 17 ιντσών. Το αποτέλεσμα ήταν να ρίξουν το βάρος στα 830 κιλά, την ώρα που το εξακύλινδρο μοτέρ απέδιδε 135 ίππους.

Αυτή η 328, από την τριάδα, συμμετείχε στον αγώνα των 1.550 χιλιομέτρων Mille Miglia Africana στην ακτή της Λιβύης το 1939, κατακτώντας την 5η θέση στα χέρια ενός Γερμανού πρίγκιπα, αργότερα στις 24 Ώρες του LeMans του 1939 που τερμάτισε 2η στην κατηγορία της, κι ακόμη στο Grand Prix Βελιγραδίου της ίδιας χρονιάς που κατέκτησε τη 2η θέση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι δύο από την τριάδα αυτών των 328 Special Competition τα μετέπειτα χρόνια αγοράστηκαν από συλλέκτες, αλλά το σασί με το Νο85335 ήταν αγνοούμενο. Πολλοί υπέθεσαν ότι διαλύθηκε για ανταλλακτικά, ώσπου το 1963 κατάφερε να το εντοπίσει και να το πάρει στην κατοχή του ένας συλλέκτης από το New Jersey των ΗΠΑ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο συλλέκτης δεν γνώριζε την αληθινή αξία του αυτοκινήτου, κι έτσι δύο χρόνια αργότερα το πούλησε σε έναν άλλον συλλέκτη στη Νέα Υόρκη, ο οποίος επίσης παραπλανήθηκε από την εικόνα του αυτοκινήτου και δεν διαπίστωσε την πλούσια αγωνιστική του ιστορία.

Έτσι, τη δεκαετία του 1980 ένας τρίτος συλλέκτης το πήρε στην ιδιοκτησία του, και άρχισε σταδιακά να το αναστηλώνει για να λαμβάνει μέρος σε αγώνες ιστορικών αυτοκινήτων. Για δύο δεκαετίες συνέλλεγε στοιχεία και πληροφορίες για την 328 με το σασί Νο85335, ώσπου κέντρισε το ενδιαφέρον της BMW.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η βαυαρική εταιρεία έστειλε τον ειδικό της τεχνικό για τις 328 για να εξετάσει το αυτοκίνητο και να επιβεβαιώσει την αυθεντική του ταυτότητα. Έτσι, το 2017 η οικογένεια του τρίτου ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου αποφάσισε να το πουλήσει στην εταιρεία του Μονάχου, η οποία με τη σειρά της την έστειλε για αναστήλωση στο κορυφαία γκαράζ D.L. George Historic Motorcars στο Cochranville της Pennsylvania, στην Αμερική.

Εκεί η τρίτη και τελευταία 328 Special Competition ανακατασκευάστηκε πλήρως στην προπολεμική της κατάσταση, χωρίς η BMW να λυπηθεί κανένα έξοδο. Για την ακρίβεια, επένδυσε στην αναστήλωσή της επταψήφιο ποσό, και το αυτοκίνητο ήταν πλέον έτοιμο να κάνει το ντεμπούτο του στην εκδήλωση ιστορικών αυτοκινήτων Concours d'Elegance της Pebble Beach το 2022, όπου και κέρδισε το βραβείο για την κατηγορία Early Le Mans.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κατά συνέπεια, είναι δεδομένο ότι η τιμή την οποία εντέλει θα αγγίξει αυτή η υπερ-σπάνια, θρυλική 328 Special Competition στη δημοπρασία του οίκου RM Sotheby's, τον προσεχή Αύγουστο στο Monterey της Καλιφόρνιας, θα μετρηθεί σε εκατομμύρια ευρώ.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ