Η Alfa Romeo ετοιμάζει supercar με κινητήρα V6 Turbo για το 2023

Alfa Romeo supercar render

Στα νέα πλάνα της αναγέννησης της Alfa Romeo βρίσκεται, σύμφωνα με πληροφορίες, και ένα supercar με τεχνολογίες από τη Formula 1, που θα αποτελέσει το «κύκνειο άσμα» του κινητήρα V6 Turbo για την εταιρεία του Μιλάνου.

Ο twin-turbo V6 κινητήρας της Alfa Romeo είναι ένας από τους κλασσικούς της ιταλικής εταιρείας τις τελευταίες δεκαετίες, και ενόψει της μετάβασής της στην αμιγή ηλεκτροκίνηση το 2025 φέρεται ότι θα χρησιμοποιηθεί για τελευταία φορά σε ένα supercar που ετοιμάζεται να αποκαλύψει το 2023.

[Κεντρική φωτό & πάνω]: Παλαιότερα ανεπίσημα σχέδια ιδιωτών σχεδιαστών ενός νέου supercar της Alfa Romeo
[Κεντρική φωτό & πάνω]: Παλαιότερα ανεπίσημα σχέδια ιδιωτών σχεδιαστών ενός νέου supercar της Alfa Romeo
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεδομένου ότι ο ίδιος θερμικός κινητήρας V6 Turbo χρησιμοποιείται και στη Formula 1, η Alfa Romeo δεν αποκλείεται να τον συνδυάσει με αρκετές από τις τεχνολογίες -ενδεχομένως και τις υβριδικές- που διαθέτει ο κινητήρας της Ferrari που χρησιμοποιεί, σε συνεργασία με τη Sauber, στα μονοθέσια της Alfa Romeo F1.

Το μονοθέσιο Alfa Romeo C42 του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1
Το μονοθέσιο Alfa Romeo C42 του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1

Το supercar της ιταλικής εταιρείας θα παρουσιαστεί ως πρωτότυπο το 2023, με σκοπό -αν υπάρξει αρκετό εμπορικό ενδιαφέρον- να κατασκευαστεί σε περιορισμένο αριθμό αντιτύπων το 2025. Δεν αποκλείεται, σύμφωνα με τα λεγόμενα του CEO της εταιρείας, Jean-Philippe Imparato, το σχέδιό του να είναι εμπνευσμένο από τη μυθική 33 Stradale, Πρόσφατα ο Imparato είχε δηλώσει πως «έχω δύο όνειρα, την 33 Stradale και τη Dueto».

Ο Imparato άφησε να εννοηθεί πως ονειρεύεται την αναβίωση των δύο αυτών μοντέλων μόλις καταφέρει να επιτύχει την οικονομική αναστήλωση της Alfa Romeo, με τη νέα της γκάμα που ήδη ξεκίνησε με το SUV Tonale - την πρώτη καινούρια Alfa μετά από αρκετά χρόνια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
H Alfa Romeo 33 Stradale του 1967
H Alfa Romeo 33 Stradale του 1967

Η Dueto είναι η διάσημη ανοικτή Spider της δεκαετίας του 1960. Η 33 Stradale είναι το θρυλικό κεντρομήχανο sportscar με τον κινητήρα V8 της αγωνιστικής Tipo 33, σχεδιασμένο από τον Franco Scaglione το 1967 και κατασκευασμένο σε μόνο 18 αντίτυπα. Συνεπώς, ένα σημερινό supercar με βάση την αγωνιστική Alfa Romeo C42 και την περιορισμένη του παραγωγή μπορεί να παραπέμπει στην αναβίωση της 33 Stradale.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο επικεφαλής σχεδιασμού της Alfa, Mesonero-Romanos, δήλωσε πρόσφατα πως «θα σας εκπλήξουμε. Ίσως. Κάποια στιγμή, σύντομα», και ίσως η έκπληξη να είναι αυτό το supercar. Το τελευταίο θερμικό, φόρος τιμής στον V6 Turbo, πριν τη στροφή της εταιρείας στην κατασκευή αποκλειστικά και μόνο αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων από το 2025.

Ο θαυμαστός twin-turbo V6 των 503 ίππων -που έχουν εξελίξει μεταξύ άλλων και πρώην μηχανολόγοι της Ferrari F1- τοποθετείται στις Giulia και Stelvio Quadrifoglio, και στην αναβαθμισμένη του εκδοχή στο καπό της Giulia GTAm φτάνει τους 533 hp. Θα ήταν υπέροχος στο κέντρο του σασί ενός supercar χαμηλού βάρους, αλλά ακόμα δεν είναι γνωστό αν θα συνδυάζεται με υδριβικό σύστημα για να παραπέμπει στον κινητήρα της F1.

Εξέλιξη της Giulia Quadrifoglio στην πίστα του Balocco, σε συνεργασία με την αγωνιστική ομάδα της F1
Εξέλιξη της Giulia Quadrifoglio στην πίστα του Balocco, σε συνεργασία με την αγωνιστική ομάδα της F1

Ο Mesonero-Romanos δεν απέκλεισε ότι ο σχεδιασμός του φημολογούμενου supercar θα γίνει σε συνεργασία με τη Sauber. Η Alfa Romeo συνεργάζεται στενά με την ελβετική ομάδα της Formula 1, στην οποία έχει δώσει το όνομά της, τα τελευταία 4 χρόνια. Θα πρέπει να θεωρείται σίγουρο ότι η αεροδυναμική εξέλιξη του supercar θα γίνει στην αεροσήραγγα του Hinwil.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Η αεροσήραγγα στο εργοστάσιο της Sauber, στο Hinwil της Ελβετίας.
Η αεροσήραγγα στο εργοστάσιο της Sauber, στο Hinwil της Ελβετίας.

Ενδεχομένως να γίνει, στο ελβετικό εργοστάσιο της Sauber, και ο σχεδιασμός και η κατασκευή του ανθρακονημάτινου σασί του supercar της Alfa Romeo, με την τεχνογνωσία που έχει η ομάδα σε αυτόν τον τομέα συμμετέχοντας στη Formula 1 από το 1992. Θυμίζουμε, πάντως, ότι και η κεντρομήχανη 4C του 2014 είχε ανθρακονημάτινο σασί, και τώρα επίσης οι υποδομές της Stellantis δεν υστερούν στην τεχνογνωσία αυτής της κατασκευής.

Η Alfa Romeo 4C δίπλα στη θρυλική 33 Stradale
Η Alfa Romeo 4C δίπλα στη θρυλική 33 Stradale
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το ιταλικό σπορ αυτοκίνητο, επιπλέον, δεν αποκλείται να αποκαλύψει και τις σχεδιαστικές κατευθύνσεις που θα δώσει ο Mesonero-Romanos στις Alfa Romeo των προσεχών ετών. Η Tonale προϋπήρχε όταν ο Ισπανος ανέλαβε τα ηνία του σχεδιαστικού τμήματος της Alfa, τον Ιανουάριο του 2021. Συνεπώς, δεν έχει εμφανίσει ακόμα το δείγμα του σχεδιαστικού του οράματος για την ιταλική εταιρεία.

Όπως είπε ο πρώην σχεδιαστής των Seat-Cupra, «όταν μιλά κανείς για την Alfa Romeo, για κάτι ιταλικό, για συναισθήματα, θέλω οι άνθρωποι να το βλέπουν και να σκέφτονται 'το λατρεύω, το λατρεύω'! Αυτό είναι το βασικό, που είναι πολύ εύκολο να το λες αλλά τόσο δύσκολο να το κάνεις. Η Alfa υπήρξε τολμηρή εταιρεία, αλλά τη δεκαετία του 1980 έπαψε να είναι. Θέλω να επιστρέψουμε σε αυτή την τολμηρή προσέγγιση, για να διασφαλίσουμε ότι θα είμαστε προοδευτικοί».

Ο επικεφαλής του σχεδιαστικού τμήματος της Alfa Romeo, Alejandro Mesonero-Romanos
Ο επικεφαλής του σχεδιαστικού τμήματος της Alfa Romeo, Alejandro Mesonero-Romanos

Ο Mesonero-Romanos κατέληξε: «Λάτρευα την Alfa Romeo Montreal του Gandini. Αλλά αν δημιουργούσα κάτι τέτοιο σήμερα, δεν θα έπαιρνε απαραιτήτως τα ίδια στοιχεία. Θα προσπαθούσα να σκεφτώ το πνεύμα του αυτοκινήτου, να το αναλύσω, να βρω τι με εμπνέει, και έπειτα -με δεδομένους τους περιορισμούς που έχουμε σήμερα- να προσπαθήσω να χτίσω μια νέα φιλοσοφία που θα διασφαλίζει ότι το συναίσθημα θα παραμείνει ίδιο. Τα αυτοκίνητά μας θα είναι τολμηρά. Αλλά μην περιμένετε ότι θα είναι ρετρό. Θα είναι ολοκληρωτικά Alfa Romeo».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ