H Mazda ξεκινά το σχεδιασμό του διθέσιου sportscar με κινητήρα Wankel

Mazda Iconic SP

Βασισμένο στο εντυπωσιακό πρωτότυπο Iconic SP, το νέο σπορ αυτοκίνητο της εταιρείας της Χιροσίμα μπαίνει την 1η Φεβρουαρίου 2024 στις ράγες που θα το φέρουν στην παραγωγή.

Για τη Mazda ο περιστροφικός κινητήρας Wankel είναι κάτι πολύ περισσότερο από ένα απλό μηχανικό σύνολο. Είναι ένα σύμβολο της ιστορίας της, ένα από τα στοιχεία που την προσδιορίζουν, που διαμορφώνουν τη διαφορετικότητά της.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παρόλα αυτά, οι εξελίξεις στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία ανάγκασαν τους Ιάπωνες να διακόψουν την παραγωγή αυτοκινήτων με το συγκεκριμένο κινητήρα το 2012, με το τελευταίο RX-8. Έξι χρόνια μετά, το 2018, η ομάδα έρευνας και εξέλιξης του Wankel στη Χιροσίμα έπαψε να υφίσταται.

Όμως, με το γύρισμα της δεκαετίας άλλαξε και πάλι η φορά του ανέμου. Η Mazda αποφάσισε να επαναφέρει το περιστροφικό μοτέρ ως range extender για τη φόρτιση της μπαταρίας του ηλεκτρικόυ ΜΧ-30, και τώρα ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Masahiro Moro, επεφύλασσε μια πολύ σημαντική ανακοίνωση στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο 2024.

Ο Moro είπε πως ο κινητήρας Wankel θα επιστρέψει τα προσεχή χρόνια σε ένα διθέσιο sportscar, το οποίο επιβεβαίωσε ότι θα γίνει πραγματικότητα, και ότι για τον σκοπό αυτό από την 1η Φεβρουαρίου θα ανασυσταθεί η ομάδα μηχανολόγων στη Χιροσίμα για την έρευνα και εξέλιξη κινητήρων Wankel.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

"Είμαι πολύ χαρούμενος και βαθιά συγκινημένος από όλη την υποστήριξη και την ενθάρρυνση που λάβαμε για το πρωτότυπο συμπαγές μας sportscar” είπε ο Moro. “Θα ήθελα να επωφεληθώ αυτής της ευκαιρίας για να σας ευχαριστήσω όλους. Χάρη στην ενθάρρυνσή σας, θα θεσπίσουμε την ομάδα εξέλιξης του περιστροφικού κινητήρα την 1η Φεβρουαρίου για να μας φέρει πιο κοντά σε αυτό το όνειρο”.

Εξηγώντας πώς θα φέρει τον Wankel στα δεδομένα της σημερινής εποχής, ο Πρόεδρος της εταιρείας συνέχισε: “Για να ξεπεράσουν τις προκλήσεις της εποχής της ουδετερότητας του CO2, οι μηχανικοί περιστροφικών κινητήρων έχουν αποκτήσει μια ευρεία τεχνική προοπτική που υπερβαίνει τα όρια των τύπων κινητήρων εσωτερικής καύσης και έχουν εκπαιδευτεί σε διαφορετικά μοντέλα. Δεν είναι τόσο εύκολο, αλλά ελπίζω ότι μπορούμε να κάνουμε ένα βήμα μπροστά σε ένα νέο κεφάλαιο σημαντικών προκλήσεων”.

Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του Moro, στην οθόνη πίσω του προβλήθηκαν ορισμένες πληροφορίες για το νέο διθέσιο sportscar, όπως ότι θα έχει μήκος 4,18 μέτρων, πλάτος 1,85 μ., ύψος 1,15 μ. και μεταξόνιο 2,59 μέτρων. Το βάρος του δεν θα ξεπερνά τα 1.450 κιλά, επιτρέποντας στον Masahiro Moro να πει ότι με τους δύο ρότορες του κινητήρα το σπορ αυτοκίνητο θα έχει “παγκοσμίου επιπέδου” απόδοση.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ