![Mazda MX-30 R](/sites/default/files/styles/horizontal_rectangle_small/public/2023-06/Mazda%20MX-30%20R.jpg?itok=d37aO5Dd)
Η εταιρεία της Χιροσίμα όχι μόνο μένει πιστή στον περιστροφικό κινητήρα (Wankel) -σήμα κατατεθέν της ιστορίας της- αλλά και προχωρά την τεχνολογία του με ραγδαίους ρυθμούς.
Συγκεκριμένα, η Mazda κατέθεσε μέσα σε μία ημέρα στο αντίστοιχο γραφείο της Ιαπωνίας έξι νέες πατέντες για τον εμβληματικό της κινητήρα που εφηύρε ο Felix Wankel, και η ίδια κατάφερε να τον φέρει στη μαζική παραγωγή. Οι πατέντες αυτές απεικονίζουν μια τριπλέτα νέων σχεδίων του ρότορα, καθώς και το σύστημα επανακυκλοφορίας των καυσαερίων στην πολλαπλή εξαγωγής.
![](/sites/default/files/styles/in_article_med/public/inline-images/mazda-wankel-patent-01.jpg?itok=Ex_Dmf0y)
Θυμίζουμε πως πέρσι, μία δεκαετία μετά το τέλος του RX-8 με τον τελευταίο Wankel παραγωγής, η Mazda επανέφερε τον περιστροφικό κινητήρα ως range extender του ηλεκτρικού Mazda MX-30 R-EV.
BUY NOW
Όμως δεν σταμάτησε εκεί, καθώς συνεχίζει την εξέλιξη του τόσο ιδιαίτερου αυτού κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η εστίασή της σε αυτόν φουντώνει τις φήμες περί ενδεχόμενης παραγωγής ενός σύγχρονου sportscar που θα αναβιώσει το RX-7, με την ονομασία RX-9.
![](/sites/default/files/styles/in_article_med/public/inline-images/mazda-vision-rx-02.jpg?itok=qtqiVD0L)
Ειδικά μετά τις διάφορες πατέντες που κατέθεσε τα τελευταία χρόνια και, κατά πολλούς, αφορούν στο μυστηριώδες νέο RX-9 - που φημολογείται πως θα βασίζεται στο πρωτότυπο Mazda RX-Vision (φωτό) και θα χρησιμοποιεί τον κινητήρα Wankel ως μέρος του υβριδικού του συστήματος.
![](/sites/default/files/styles/in_article_med/public/inline-images/mazda-vision-rx-04.jpg?itok=txv-roRd)
Με τις νέες πατέντες η Mazda φιλοδοξεί να λύσει ένα βασικό πρόβλημα του κινητήρα Wankel που είχε το RX-8. Φαίνεται από τα σχέδια ότι έχει τροποποιήσει το σχήμα των θαλάμων καύσης προκειμένου να γίνει ομαλότερη η πυροδότηση του μίγματος και η ανάμειξη του καυσίμου με το οξυγόνο. Σύμφωνα με τους μηχανικούς της Mazda, οι πατέντες αυτές αποσκοπούν στη βελτίωση της αποδοτικότητας του καυσίμου, κι έτσι στη μείωση της κατανάλωσης.
![](/sites/default/files/styles/in_article_med/public/inline-images/mazda-wankel-patent-03.jpg?itok=pmXU57G0)
Τα άλλα σχέδια που κατέθεσε η Mazda αφορούν στη διαχείριση της κυκλοφορίας των καυσαερίων ώστε να επιτευχθεί και πάλι η απόδοση του Wankel και να περιοριστούν οι εκπομπές ρύπων. Στα σχέδια αυτά βλέπουμε τη νέα πολλαπλή εξαγωγής και τον τρόπο σύνδεσής της με τον Wankel κινητήρα.
![](/sites/default/files/styles/in_article_med/public/inline-images/mazda-wankel-patent-05.jpg?itok=IExs9taX)