eko rally acropolis

H Audi μας παρουσιάζει τα μυστικά του νέου Πρωταθλήματος της Formula 1

Audi F1

Η Audi παρουσιάζει στο κοινό, μέσω της σειράς ενημερωτικών δελτίων «TechFocus F1», παρασκηνιακά στοιχεία για τους νέους κανονισμούς της Formula 1, εστιάζοντας στην ανάπτυξη της μονάδας ισχύος («Power Unit»).

Η Audi εισέρχεται το 2026 στη Formula 1 με δική της εργοστασιακή ομάδα και μονάδα ισχύος η οποία αναπτύσσεται στη Γερμανία. Ένα νέο τεχνικό κανονιστικό πλαίσιο ανοίγει τον δρόμο για μια σημαντική αλλαγή πλεύσης της σειράς αγώνων.

Το 2026 ξεκινάει μια νέα εποχή για τη Formula 1: Οι τεχνικοί κανονισμοί για το πλαίσιο και το σύστημα μετάδοσης κίνησης αλλάζουν ταυτόχρονα εκ βάθρων. Αν και το σύστημα μετάδοσης κίνησης παραμένει υβριδικό, το ποσοστό της ηλεκτρικής ισχύος αυξάνεται σημαντικά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από το 2026, η μονάδα ισχύος της F1 θα αποτελείται από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης V6 (ICE) με αμετάβλητο κυβισμό 1,6 λίτρων και υπερτροφοδότηση, ένα σύστημα Energy Recovery System (ERS) με συσσωρευτή ενέργειας (ES) και μονάδα ηλεκτροκινητήρα/γεννήτριας (MGU-K), καθώς και μια ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου (CU-K). Η περίπλοκη μονάδα MGU-H, η οποία δεν έχει σχέση με την ανάπτυξη της σειράς παραγωγής και μετατρέπει τη θερμότητα των καυσαερίων σε ηλεκτρική ενέργεια, πρόκειται να καταργηθεί.

Σε σύγκριση με τα τρέχοντα συστήματα μετάδοσης κίνησης της F1, η ισχύς του ηλεκτροκινητήρα σχεδόν θα τριπλασιαστεί, καθώς θα αυξηθεί από τα σημερινά 120 kW σε 350 kW. Έτσι η ισχύς του ηλεκτρικού μέρους θα φτάνει σχεδόν στο επίπεδο της ισχύος των περίπου 400 kW του κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Από το 2026, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης θα πρέπει να καταναλώνει λιγότερα καύσιμα απ’ ό,τι στο παρελθόν. Επιπλέον προδιαγράφεται η χρήση βιώσιμων καυσίμων: πρόκειται για ένα βήμα προς τον δεδηλωμένο στόχο της Formula 1 να επιτύχει ως σειρά αγώνων ουδέτερο ισοζύγιο CO2 έως το 2030.

Stefan Dreyer
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Η ισχύς του συστήματος παραμένει κοντά στους 1.000 ίππους, όμως η κατανάλωση καυσίμου μειώνεται αισθητά», σημειώνει ο Stefan Dreyer, ο οποίος ως Chief Technical Officer (CTO) είναι επικεφαλής στην ανάπτυξη της μονάδας ισχύος στην Audi Formula Racing GmbH στο Neuburg.

Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης θα εξακολουθεί να παίζει σημαντικό ρόλο, παρόλο που έχει υποστεί προσαρμογές λόγω των επιπλέον προδιαγραφών και περιορισμών. Παρά το γεγονός ότι μειώνονται βασικές παράμετροι, όπως η πίεση υπερπλήρωσης και η σχέση συμπίεσης, οι διαδικασίες καύσης οι οποίες σχετίζονται με τις επιδόσεις εξακολουθούν να είναι πολύ απαιτητικές. Η ανάπτυξη καθίσταται ακόμα πιο περίπλοκη λόγω των νέων βιώσιμων καυσίμων που θα χρησιμοποιούνται από το 2026, τα οποία μπορούν να είναι συνθετικής ή βιολογικής προέλευσης. Σε αυτόν τον τομέα όλοι οι κατασκευαστές μονάδων ισχύος μπαίνουν σε εντελώς αχαρτογράφητα νερά, όπου τα καύσιμα μπορούν να αποτελέσουν διαφοροποιητικό και ανταγωνιστικό παράγοντα. Η Audi επέλεξε μια στρατηγική συνεργασία με την BP, και η από κοινού ανάπτυξη των νέων, βιώσιμων καυσίμων έχει ήδη ξεκινήσει από το 2022.

Audi F1
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μεγάλη δυνατότητα εξέλιξης υφίσταται επίσης όσον αφορά στην μπαταρία υψηλής τάσης και τη MGU-K, συμπεριλαμβανομένου του μετατροπέα (CU-K), που αποτελούν βασικά στοιχεία για τη μετατροπή της κινητικής ενέργειας σε ηλεκτρική κατά την πέδηση. «Σε αυτόν τον τομέα δεν υπάρχουν σχεδόν καθόλου περιορισμοί από το τεχνικό κανονιστικό πλαίσιο», αναφέρει ο Stefan Dreyer. «Για παράδειγμα, η χημική σύσταση των στοιχείων, το βάρος των στοιχείων και η γεωμετρία των στοιχείων της μπαταρίας μπορούν να επιλεχθούν ελεύθερα. Επικρατεί ο μέγιστος ανταγωνισμός. Για εμάς αυτό είναι κατ’ αρχήν καλό, επειδή σε αυτόν τον τομέα διαθέτουμε μεγάλη τεχνογνωσία. Σε πρότζεκτ, όπως οι αγώνες Le Mans, Formula E και Dakar, έχουμε ήδη ασχοληθεί εντατικά με υβριδοποιημένα και ηλεκτρικά συστήματα μετάδοσης κίνησης, και έχουμε αναπτύξει ικανότητες για την εξέλιξη της μπαταρίας υψηλής τάσης, της MGU-K, του μετατροπέα και του λογισμικού. Παρ’ όλα αυτά, ως νεοεισερχόμενοι, έχουμε να μάθουμε επιπλέον πράγματα και σε αυτόν τον τομέα.»

Εκτός από τους τεχνικούς και τους αθλητικούς κανονισμούς, στην ανάπτυξη της μονάδας ισχύος παίζουν μεγάλο ρόλο και οι οικονομικοί κανονισμοί. Εκτός από τη φιλοσοφία του συστήματος κίνησης που προσανατολίζεται σε μεγαλύτερη βιωσιμότητα, ένας ακόμα σημαντικός παράγοντας για την απόφαση της Audi να εισέλθει στη Formula 1 υπήρξε το ανώτατο όριο προϋπολογισμού, το λεγόμενο "Cost Cap". Το ανώτατο όριο κόστους για τις ομάδες ισχύει ήδη από το 2021. Από το 2023, το Cost Cap ισχύει και για κατασκευαστές οι οποίοι αναπτύσσουν μια μονάδα ισχύος για το 2026, επομένως και για την Audi.

Audi F1
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Όμιλος Audi είναι ένας από τους πιο επιτυχημένους κατασκευαστές αυτοκινήτων και μοτοσικλετών στην premium και στην πολυτελή κατηγορία. Οι μάρκες Audi, Bentley, Lamborghini και Ducati κατασκευάζονται σε 21 σημεία σε 12 χώρες. Η Audi και οι συνεργαζόμενες εταιρείες της εκπροσωπούνται σε περισσότερες από 100 αγορές.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ