eko rally acropolis

Audi RS 6: Σε δύο εκδόσεις, V8 υβριδική ή αμιγώς ηλεκτρική, η νέα του γενιά

Audi RS6

Για πρώτη φορά στην ιστορία του το θρυλικό Audi RS 6 θα είναι αμιγώς ηλεκτρικό, στη νέα του γενιά που αναμένεται μέσα στο 2026- αλλά παράλληλα θα διατίθεται και σε υβριδική έκδοση με V8 κινητήρα βενζίνης.

Αυτή η στρατηγική επιλογή της εταιρείας του Ingolstadt αποσκοπεί να φέρει το sports-wagon επιδόσεων απευθείας απέναντι στην ηλεκτρική BMW i5 M60 όσο και στην plug-in υβριδική BMW M5. Στη δεύτερη περίπτωση θα μιλάμε για το πιο ισχυρό RS 6 όλων των εποχών, καθώς θα αποδίδει έως και 730 ίππους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η απόφαση των Γερμανών για τη συνέχιση του RS 6 με κινητήρα εσωτερικής καύσης έρχεται δύο χρόνια αφότου η Audi Sport είχε επιβεβαιώσει την πρόθεσή της να το μετατρέψει σε πλήρως ηλεκτρικό, στη νέα του γενιά.

Όμως, η επιβράδυνση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων σε σημαντικές αγορές οδήγησε στην αναθεώρηση αυτού του σχεδίου, καθώς τώρα η Audi επιδιώκει να επεκτείνει τους κύκλους ζωής των βασικών μοντέλων με κινητήρα εσωτερικής καύσης μέχρι και το μέσον της επόμενης δεκαετίας.

Η προσέγγιση της προσφοράς δύο διαφορετικών εκδόσεων, παράλληλα, υποστηρίζεται και από τη στρατηγική διπλής πλατφόρμας. Το ηλεκτρικό RS 6 E-tron θα βασίζεται στην Premium Platform Electric (PPE) του Ομίλου Volkswagen, ενώ το RS6 με κινητήρα εσωτερικής καύσης θα υιοθετήσει την Premium Platform Combustion (PPC), μια εξέλιξη της αρχιτεκτονικής MLB που χρησιμοποιείται από το τρέχον RS6 (που παρουσιάστηκε το 2019).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αν και οι λεπτομέρειες παραμένουν λιγοστές, το RS 6 με κινητήρα εσωτερικής καύσης αναμένεται να συνεχίσει με μια αναβαθμισμένη έκδοση του V8 twin-turbo βενζινοκινητήρα 4.0 λίτρων που εξελίχθηκε από την Porsche και χρησιμοποιείται από τον προκάτοχό του.

Ωστόσο, προκειμένου να πληροί την αυστηρότερη νομοθεσία εκπομπών ρύπων Euro7, αναμένεται να συνδυαστεί με ένα plug-in υβριδικό σύστημα που ενσωματώνει έναν ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στο κιβώτιο ταχυτήτων και μια μπαταρία ιόντων λιθίου.

Αυτή η διάταξη έχει ήδη εφαρμοστεί σε διάφορα μοντέλα της Porsche και της Bentley. Πρόσφατες «κατασκοπευτικές» φωτογραφίες των πρωτότυπων δοκιμών του RS 6 τα δείχνουν να φέρουν μικρότερες, πιο διακριτικές απολήξεις εξάτμισης που μοιάζουν πολύ με αυτές που τοποθετούνται στην Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid - ενώ έχει παρατηρηθεί και ένα αυτοκόλλητο «υψηλής τάσης» σε αυτά τα πρωτότυπα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η χρήση της υβριδικής διάταξης σημαίνει επίσης και αύξηση στην ισχύ σε σχέση με τους 621 ίππους και τα 850 Nm ροπής του τωρινού RS 6. Για παράδειγμα, στην πιο ισχυρή Cayenne, η διάταξη PHEV αποδίδει συνδυαστικά 730 ίππους και 950 Nm ροπής.

Μια ακόμη πιο ισχυρή έκδοση αυτού του PHEV συστήματος χρησιμοποιείται στην ανανεωμένη Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid, όπου παράγει 771 ίππους και 1.000 Nm ροπής. Αυτό προσφέρει στο τετρακίνητο fastback επιτάχυνση 0-100 km/h σε 2,9 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 325 km/h - νούμερα που η Audi Sport θα επιδιώξει να μιμηθεί με το νέο RS 6.

Θυμίζουμε ότι η Porsche ανακοίνωσε πέρσι ότι η νέα γενιά της Cayenne και άλλα μοντέλα θα διατηρήσουν κινητήρες εσωτερικής καύσης στο μέλλον, με επενδύσεις που στοχεύουν στη «βελτίωση της απόδοσης του V8 που αναπτύχθηκε από την Porsche και κατασκευάζεται στο εργοστάσιο κινητήρων του Zuffenhausen».

Περνώντας στην ηλεκτρική έκδοση του RS 6 E-tron, επιβεβαιώνεται ότι θα χρησιμοποιεί ένα εξελιγμένο σύστημα κίνησης με δύο ηλεκτροκινητήρες και τετρακίνηση το οποίο βασίζεται σε αυτό που ήδη χρησιμοποιείται στο S6 E-tron.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε αυτό το μοντέλο (που παρουσιάστηκε μαζί με το στάνταρ A6 E-tron νωρίτερα φέτος), το σύστημα αποδίδει 543 ίππους και 855 Nm. Εσωτερικές πηγές της Audi Sport αναφέρουν στο αγγλικό περιοδικό Autocar ότι η ισχύς θα αυξηθεί κάπου κοντά στους 670 ίππους και τα 950 Nm.

Όπως και ορισμένα άλλα ηλεκτρικά οχήματα επιδόσεων, όπως το Hyundai Ioniq 5 N, η Audi θα εξοπλίσει επίσης το RS 6 E-tron με ένα «έξυπνο» κιβώτιο ταχυτήτων και θα παράγει τεχνητό ήχο θερμικού κινητήρα στην καμπίνα, ώστε να αυξήσει την εμπλοκή του οδηγού.

Το ηλεκτρικό RS 6 θα χρησιμοποιεί την ίδια μπαταρία 94,8 kWh (ωφέλιμη) με το A6 E-tron, αλλά, δεδομένης της θέσης του ως μοντέλο επιδόσεων, δεν αναμένεται να επιτύχει την ίδια αυτονομία με το στάνταρ A6 E-tron sedan (745 χιλιόμετρα) ή Avant (703 χιλιόμετρα).

Περνώντας στο σχεδιασμό, οι δύο εκδόσεις του RS 6 -τόσο η ηλεκτρική όσο και η υβριδική- θα είναι πιο «επιθετικές» από τις στάνταρ εκδόσεις τους, με περισσότερες αιχμές, φαρδύτερους θόλους και, στο πίσω μέρος, έναν ευμεγέθη διαχύτη και μια μεγάλη αεροτομή στην απόληξη της οροφής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για την PHEV έκδοση, θα προστεθούν αισθητά μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα και κεντρικά τοποθετημένες οβάλ απολήξεις της εξάτμισης. Εν τω μεταξύ, η ηλεκτρική έκδοση θα αυξηθεί σε μήκος στα 4,90 μέτρα, για να ταιριάζει με την PHEV V8 αδελφή της.

Παρά την υιοθέτηση ελαφρών υλικών όπως το αλουμίνιο και τα σύνθετα υλικά, με τον πρόσθετο υβριδικό εξοπλισμό η νέα PHEV έκδοση του RS 6 θα ξεπεράσει τα 2.090 κιλά του προκατόχου της. Το ηλεκτρικό RS6 E-tron, εν τω μεταξύ, αναμένεται να ξεπεράσει το όριο των 2.500 κιλών.

Τέλος, σχετικά με την οδική συμπεριφορά, η Audi Sport αναμένεται να εισαγάγει ένα νέο ενεργό σύστημα ανάρτησης παρόμοιο με αυτό της Panamera Turbo S E-Hybrid. Εμφανίσεις πρωτοτύπων υποδηλώνουν επίσης ότι το φρενάρισμα θα γίνεται από μεγάλους κεραμικούς δίσκους και δαγκάνες 10 εμβόλων εμπρός.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αξίζει να σημειωθεί ότι, για πρώτη φορά από το 2010, το RS 6 θα προσφέρεται σε αμαξώματα Avant (station wagon) και sedan. Όμως, το νέο RS 6 αναμένεται να διατηρήσει τη σημαντικά υψηλότερη τιμή σε σχέση με την υπόλοιπη γκάμα του A6. Για την ηλεκτρική έκδοση, η τιμή θα υπερβεί τα 117.000 ευρώ του αδελφού μοντέλου S6, ενώ οι τιμές για το βενζινοκίνητο μοντέλο αναμένεται να ξεπεράσουν τις 208.000 ευρώ του σημερινού RS 6 Avant GT.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ