
Πριν από σχεδόν τρία χρόνια, η γερμανική εταιρεία ανακοίνωνε ένα επιθετικό πλάνο εξηλεκτρισμού της γκάμας της, το οποίο δεν πρόκειται να τηρήσει.
Κάθε άλλο. Στις 23 Ιουνίου του 2022 η Audi ανακοίνωνε πως φέτος θα είχαμε τις τελευταίες της πρεμιέρες οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης και πως από το 2026 θα δημιουργούσε αποκλειστικά EV (με τη διακοπή της παραγωγής αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες έως το 2033).

Τώρα, το πλάνο είναι πια άλλο. Η Audi θα συνεχίσει να παράγει κινητήρες εσωτερικής καύσης για άλλα 10 χρόνια και ταυτόχρονα, τα μοντέλα RS υψηλών επιδόσεων θα συνεχίσουν να έχουν θερμικούς κινητήρες. Αυτά επιβεβαιώθηκαν από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της μάρκας, Gernot Döllner, που μιλώντας στο βρετανικό Τύπο έθεσε τον παραπάνω ορίζοντα. Και μάλιστα, άφησε ανοιχτό και το ενδεχόμενο να υπάρξει νέα αλλαγή πλάνων, αν αυτό επιτάσσει η ζήτηση από την αγορά.
BUY NOW
Πρέπει πάντως να σημειωθεί πως τα πλάνα της Audi και του κάθε κατασκευαστή, θα εξαρτηθούν και από τη βούληση της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αν αυτή επικυρώσει το σχέδιό της να απαγορεύσει την πώληση νέων κινητήρων εσωτερικής καύσης από το 2035, τότε θα έχουμε μονόδρομο. Μία ασφαλής πρόβλεψη θέλει τους κατασκευαστές να περιμένουν μέχρι περίπου το 2030, ώστε βάσει των τότε ζητούμενων της αγοράς και του τότε διαφαινόμενου νομοθετικού πλαισίου, να αποφασίσουν εκ νέου για τη στρατηγική τους.

Όλα αυτά ενώ στην Audi δεν είναι όλα μαύρα σχετικά με την ηλεκτροκίνηση. Μπορεί να αναγκάστηκε να διακόψει την παραγωγή του Q8 E-Tron και να κλείσει ένα εργοστάσιο λόγω κακών πωλήσεων, όμως τα άλλα ηλεκτρικά της οχήματα κερδίζουν έδαφος. Το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, η Audi παρέδωσε 30% περισσότερα EV από ό,τι την ίδια περίοδο το 2024.
Η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα αυξήθηκε στις 46.371 μονάδες, αριθμός που τοποθέτησε την Audi πάνω από τη Mercedes (40.706) αλλά ακόμα πολύ πίσω από τη BMW (86.449).
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ