
Η εταιρεία του Ingolstadt -όπως και οι περισσότερες της Ευρώπης- αναθεώρησε τα πλάνα της για τη χρονιά που θα παρουσιάσει το τελευταίο της αυτοκίνηση με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Πριν από ακριβώς τρία χρόνια η Audi ανακοίνωσε ότι το τελευταίο της νέο μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσης θα παρουσιαζόταν το 2025, και από το 2033 όλη η γκάμα της θα ήταν αμιγώς ηλεκτρική.

Παρότι υπήρχε εξαρχής πρόβλεψη για παράταση πωλήσεων θερμικών μοντέλων στην Κίνα, το πλάνο για την Ευρώπη και τις υπόλοιπες αγορές ήταν ξεκάθαρα ηλεκτρικό. Όμως τώρα αυτό αλλάζει.
BUY NOW
Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Gernot Dollner, ξεκαθάρισε -μιλώντας στο βρετανικό περιοδικό Autocar- πως τα θερμικά μοτέρ θα παραμείνουν στο προσκήνιο για τουλάχιστον ακόμη μία δεκαετία.

Ο Γερμανός είπε ότι η Audi σχεδιάζει να συνεχίσει την παραγωγή βενζινοκίνητων αυτοκινήτων έως και το 2035 - ή και αργότερα. Η γκάμα νέων μοντέλων που θα παρουσιαστούν μέχρι το 2026 θα δώσει στην εταιρεία την απαραίτητη ευελιξία να διατηρήσει τις πωλήσεις θερμικών οχημάτων για «άλλα επτά, οκτώ, ίσως και δέκα χρόνια».
Ο Dollner, μάλιστα, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο παράτασης ακόμη και πέραν του μέσου της επόμενης δεκαετίας, σημειώνοντας πως όλα εξαρτώνται από τις ανάγκες της αγοράς.
Η προηγούμενη στρατηγική είχε τεθεί επί ηγεσίας Markus Duesmann, όμως με το πέρασμα του Dollner στην κεφαλή της εταιρείας το Σεπτέμβριο του 2023 φαίνεται να υιοθετείται πιο ρεαλιστική προσέγγιση.
Παρά τη διακοπή παραγωγής του Q8 E-Tron λόγω χαμηλών πωλήσεων και το κλείσιμο του εργοστασίου που παραγόταν, τα υπόλοιπα EV της Audi δείχνουν σημάδια ανάκαμψης: κατά το πρώτο τρίμηνο του 2025, οι παραδόσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 30,1% σε σχέση με πέρυσι, φτάνοντας τις 46.371 μονάδες. Ωστόσο, ο ανταγωνισμός παραμένει σκληρός - η BMW σχεδόν διπλασίασε τις πωλήσεις της στο ίδιο διάστημα, ενώ η Mercedes υπολείπεται ελαφρώς.

Η Audi σκοπεύει να ενισχύσει την ηλεκτρική της γκάμα με ένα νέο μοντέλο εισαγωγικού επιπέδου στην κατηγορία του A3, πιο προσιτό από το Q4 E-Tron, που αναμένεται να βοηθήσει στη διεύρυνση της υιοθέτησης των EV.
Ωστόσο, τα θερμικά μοντέλα δεν εγκαταλείπονται. Οι νέες γενιές των A5, A6 και Q3 που παρουσιάστηκαν πρόσφατα δείχνουν πως ο κινητήρας εσωτερικής καύσης παραμένει βασικός πυλώνας της στρατηγικής της μάρκας. Μάλιστα, οι σπορ εκδόσεις S και RS, με κινητήρες υψηλών επιδόσεων, θα συνεχίσουν με βενζίνη για αρκετά χρόνια ακόμη.
Η στάση της Audi επηρεάζεται και από τις αβεβαιότητες που επικρατούν στην Ευρωπαϊκή Ένωση σχετικά με την απαγόρευση πώλησης νέων θερμικών οχημάτων από το 2035. Αν τελικά η νομοθεσία παραμείνει ως έχει, η Audi ενδέχεται να σταματήσει την παραγωγή θερμικών μοντέλων για την Ε.Ε., αλλά να τη συνεχίσει για άλλες αγορές με πιο ευέλικτο ρυθμιστικό πλαίσιο.

Σε αυτό το σκηνικό, δεν είναι μόνο η Audi που βρίσκεται εμπρός σε κρίσιμες αποφάσεις. Η Mercedes είχε ανακοινώσει την πρόθεσή της να γίνει αποκλειστικά ηλεκτρική σε ορισμένες αγορές ως το 2030, αλλά πλέον και εκείνη κάνει πίσω. Από τις τρεις μεγάλες γερμανικές premium φίρμες, μόνο η BMW δεν έθεσε ποτέ επίσημο τέλος για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, επιμένοντας στο δικαίωμα επιλογής και επισημαίνοντας τις ελλείψεις στην υποδομή φόρτισης.