Γιατί το diesel έχει γίνει ακριβότερο από τη βενζίνη;

Diesel πρατήρια

Την ανιούσα συνεχίζουν να παίρνουν οι τιμές του diesel κίνησης, προκαλώντας «πονοκέφαλο» στους κατόχους σχετικής τεχνολογίας μοντέλων.

Σε ένα ξέφρενο ράλι έχουν επιδοθεί τις τελευταίες ημέρες οι τιμές του diesel κίνησης, οι οποίες μέχρι πρότινος συγκρατούνταν προς τα κάτω, μέσω της απευθείας επιδότησης του καυσίμου στην αντλία.

Με βάση, μάλιστα, τα επίσημα στοιχεία στοιχεία από το Παρατήριο Υγρών Καυσίμων, από το Σάββατο 8 Οκτωβρίου, η μέση τιμή του diesel κίνησης έχει ξεπεράσει αυτή της αμόλυβδης βενζίνης, κάτι το οποίο συμβαίνει για πρώτη φορά στη χώρα μας.

Η ανεξέλεγκτη κούρσα του πετρέλαιο κίνησης συνεχίστηκε και μετά τις 8 Οκτωβρίου και κορυφώθηκε χθες, Πέμπτη 13 Οκτωβρίου, με την τιμή να ανέρχεται σε 2,121 ευρώ και να είναι κατά σχεδόν 10 λεπτά υψηλότερη από αυτή της «95αρας» (2,034 ευρώ).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
τιμές diesel ελλάδα

Γιατί, όμως, το diesel έχει γίνει ακριβότερο από τη βενζίνη;

Ο βασικός λόγος έγκειται στο γεγονός ότι το diesel έχει μεγαλύτερη ζήτηση από τη βενζίνη, καθώς -πέρα από τα αυτοκίνητα- χρησιμοποείται σε συστήματα θέρμανσης, πλοία, φορτηγά, γεωργικό εξοπλισμό κ.ο.κ.

Παράλληλα, δεν πρέπει να αγνοούμε ότι, σε αντίθεση με τη βενζίνη, το diesel χρησιμοποιείται και στη βιομηχανική παραγωγή. Όπως έχουμε αναφέρει και σε παλαιότερα άρθρα μας, μία πληθώρα βιομηχανιών που χρησιμοποιούσε φυσικό αέριο το εγκατέλειψε για λόγους κόστους και στράφηκε στο diesel. Η αλλαγή πλεύσης των βιομηχανιών αύξησε κατακόρυφα τη ζήτηση για το εν λόγω καύσιμο, χωρίς ωστόσο να υπάρχουν τα αναγκαία αποθέματα.

Τέλος, καταλυτικό ρόλο στην εκτόξευση των τιμών τoυ diesel έχουν διαδραματίσει οι δυτικές κυρώσεις στη Ρωσία, τον μεγαλύτερο προμηθευτή diesel στην Ευρώπη, μετά την εισβολή της χώρας στην Ουκρανία. Πολλά ευρωπαϊκά κράτη στράφηκαν σε άλλες πετρελαιοπαραγωγές χώρες, οι οποίες σε πολλές περιπτώσεις τιμολογούν το προϊόν τους ακριβότερα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το αύριο

Το ράλι δίχως φρένα στην τιμή του diesel κίνησης δεν έχει περάσει απαρατήρητο από το κυβερνητικό επιτελείο, το οποίο έχει αρχίσει να εξετάζει αν υπάρχει δημοσιονομικός χώρος προκειμένου να παρέχει χείρας βοηθείας στους κατόχους σχετικής τεχνολογίας αυτοκινήτων.

«Οι αυξήσεις στο diesel έχουν επίπτωση στην εφοδιαστική αλυσίδα. Μετράμε τις δυνατότητες μας και θα δούμε αν μπορούμε να εξαγγείλουμε κάτι και για το diesel κίνησης», ανέφερε μεταξύ άλλων ο πρωθυπουργός της χώρας, Κυριάκος Μητσοτάκης, από το βήμα της Βουλής.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ