Το αφεντικό της Stellantis ξεσπά -Η Ευρώπη δεν είναι έτοιμη γι' αυτό που έρχεται
«Η Ευρώπη δεν είναι έτοιμη. Εμείς δεν είμαστε έτοιμοι» είπε ο νέος ισχυρός άνδρας του ομίλου Stellantis, Antonio Filosa, ζητώντας αναβολή για την απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης.
Για πρώτη φορά από την ανάληψη των καθηκόντων του, ο Antonio Filosa, ο νέος διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, τοποθετήθηκε δημόσια μέσα σε ένα περιβάλλον έντονης πίεσης για τη βιομηχανία αυτοκινήτου της Ευρώπης. Ο Ιταλός μάνατζερ ζητά παράταση δέκα ετών -μέχρι το 2045- για το τέλος των πωλήσεων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης στην Ευρώπη.
Την ώρα που αρκετές γαλλικές μονάδες παραγωγής λειτουργούν με μειωμένους ρυθμούς, ο Filosa επιβεβαίωσε ότι η εταιρεία θα προχωρήσει σε νέες προσλήψεις από το επόμενο έτος, ενώ παράλληλα ασκεί δριμεία κριτική στον ευρωπαϊκό «οδικό χάρτη» που προβλέπει το τέλος των θερμικών κινητήρων έως το 2035. Ο CEO της Stellantis ζητά επιπλέον χρόνο, ώστε η μετάβαση στη νέα εποχή να γίνει με καλύτερη προετοιμασία και χωρίς κοινωνικούς κραδασμούς.
BUY NOW
Ο Filosa, επικεφαλής του ομίλου από τον Δεκέμβριο του περασμένου έτους, μίλησε για πρώτη φορά δημόσια στη γαλλική τηλεόραση. Ο όμιλος Stellantis αντιμετωπίζει πτώση πωλήσεων. Παρ’ όλα αυτά, ο Filosa επιβεβαίωσε το πλάνο προσλήψεων για το 2026, δείχνοντας ότι η δέσμευση για σταθερότητα παραμένει ισχυρή.
Η αιχμή του λόγου του όμως στράφηκε κατά των μέτρων της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ο Filosa χαρακτήρισε τον στόχο για κατάργηση των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης μέχρι το 2035 «μη ρεαλιστικό» και «επικίνδυνο».
«Από τη δική μας σκοπιά -και αυτή της πλειοψηφίας των κατασκευαστών- πρέπει να ζητήσουμε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να επανεξετάσει αυτή τη ρύθμιση. Δεν είναι εφαρμόσιμη. Η αλλαγή είναι επείγουσα και πρέπει να είναι ουσιαστική. Δεν είναι καλή ούτε για τη βιομηχανία, ούτε για τους καταναλωτές, ούτε για την αγορά. Θα καταστρέψει θέσεις εργασίας», τόνισε συγκεκριμένα.
Ο Filosa επιμένει: «Ζητάμε το ίδιο χρονοδιάγραμμα που είχε η Κίνα όταν προετοιμαζόταν για τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα». Ενώ η Κίνα είχε στη διάθεσή της δέκα χρόνια για σταδιακή προσαρμογή, η Ευρώπη πιέζει με ένα ασφυκτικό πρόγραμμα. Για αυτόν τον λόγο, ο επικεφαλής της Stellantis ζητά παράταση μέχρι το 2045 για τη σταδιακή κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης στην Ευρώπη.
Αυτό το επιπλέον διάστημα, όπως υποστηρίζει, θα επιτρέψει στους κατασκευαστές να παράγουν «καθαρά» αυτοκίνητα, αλλά -το σημαντικότερο- σε προσιτές τιμές. Όπως υπενθυμίζει το κανάλι TF1, στη Γαλλία ο αριθμός νέων μοντέλων κάτω των 15.000 ευρώ μειώθηκε δραματικά από 47 σε μόλις ένα μέσα σε έξι χρόνια. Η αύξηση των τιμών θέτει σοβαρά εμπόδια στην προσιτότητα των ηλεκτρικών για τους απλούς καταναλωτές.
Ο Filosa ζήτησε επίσης επιστροφή στη «ευελιξία και τεχνολογική ουδετερότητα». Αντί να δαιμονοποιούμε τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, είπε, πρέπει να δώσουμε χώρο στην καινοτομία όλων των ενεργειακών τεχνολογιών και να επιταχύνουμε την εξέλιξη προσιτών ηλεκτρικών μοντέλων.
Στόχος είναι οι οδηγοί να έχουν πραγματική επιλογή και η βιομηχανία να περάσει στη νέα εποχή χωρίς να χαθεί η τεχνογνωσία που έχει χτιστεί εδώ και δεκαετίες - αλλά και χωρίς να θυσιαστεί η προστασία του περιβάλλοντος.
Η Stellantis περιλαμβάνει κορυφαίες μάρκες όπως οι Peugeot, Fiat και Citroen, αλλά και χιλιάδες εργαζόμενους που εξαρτώνται έμμεσα από τον κλάδο. Η πρόσφατη κρίση ανάγκασε την εταιρεία να διακόψει προσωρινά την παραγωγή σε ορισμένα εργοστάσια, με αποτέλεσμα να επηρεάζονται συνολικά σχεδόν 300.000 άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας.