
Στο πλαίσιο της στρατηγικής της να μεταφέρει τις δοκιμές των πρωτοτύπων της από τους δημόσιους δρόμους σε ιδιωτικές, ελεγχόμενες εγκαταστάσεις, η Ferrari επέκτεινε την ιστορική πίστα του Φιοράνο.
Ολοκληρώνοντας τη νέα πίστα e-Vortex σε λιγότερο από τέσσερις μήνες, η ιταλική εταιρεία έχει πλέον τη δυνατότητα να περιορίσει σταδιακά τις δοκιμές της στο δρόμο, κι έτσι τις γνωστές «κατασκοπευτικές» φωτογραφίες που διαρρεύον από τα νέα μοντέλα που ετοιμάζει.

Η νέα πίστα έχει μήκος 1.887 μέτρα και καλύπτει έκταση άνω των 37.000 τετραγωνικών μέτρων, ενώ περιλαμβάνει 600 μέτρα ευθείας, τομείς με κλίσεις και τεχνικές στροφές διαφορετικού βαθμού, καθώς και επιφάνειες ειδικής κατασκευής.
BUY NOW
Η επίστρωση αποτελείται από κυβόλιθους πορφυρίτη, σχεδιασμένους από τη Ferrari, που επιτρέπουν την εις βάθος ανάλυση της άνεσης, της αντοχής και της δυναμικής συμπεριφοράς των οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων των κρίσιμων παραμέτρων NVH (Noise, Vibration, Harshness).

Παράλληλα, στις εγκαταστάσεις ενσωματώθηκε ένα νέο εργαστήριο 1.000 τετραγωνικών μέτρων, αφιερωμένο σε στατικούς ελέγχους και τεχνικές παρεμβάσεις σε πρωτότυπα. Ο στόχος είναι να βελτιστοποιηθούν οι εσωτερικές ροές και να γίνει ακόμη πιο αποδοτική η διαδικασία εξέλιξης των supercars του Cavallino Rampante.

Η Ferrari τονίζει ότι η δημιουργία του e-Vortex επιτρέπει αντικειμενικότερη αξιολόγηση των επιδόσεων, ταχύτερη ανίχνευση πιθανών ανωμαλιών και μείωση της κυκλοφοριακής επιβάρυνσης στην περιοχή γύρω από το Μαρανέλο.
Πάνω απ’ όλα όμως, το έργο προετοιμάζει το έδαφος για το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της εταιρείας, το οποίο θα παρουσιαστεί επίσημα την άνοιξη του 2026 και θα είναι το πρώτο που θα δοκιμαστεί στη νέα πίστα.

Το e-Vortex δεν αντικαθιστά την πίστα του Fiorano αλλά τη συμπληρώνει, δημιουργώντας ένα ενιαίο τεχνικό σύμπλεγμα όπου τα πιο εξελιγμένα μοντέλα της Ferrari -από το επερχόμενο ηλεκτρικό μέχρι τις επόμενες εκδόσεις των Purosangue, 12Cilindri, 296 Speciale και F80- θα περνούν τις πιο απαιτητικές φάσεις εξέλιξης.