Το φαινόμενο της Αβάνας -Πότε και γιατί θα χτυπήσει τους δρόμους της Ευρώπης

Μποτιλιάρισμα στους δρόμους

Με την αποκαρδιωτική γήρανση του στόλου των οχημάτων εδάφους κινδυνεύει η γηραιά ήπειρος εξαιτίας της αδυναμίας αλλά και της απροθυμίας των πολιτών να ανέβουν στο αμφιλεγόμενο άρμα της ηλεκτροκίνησης.

Ο κύβος ερρίφθη. Σε δώδεκα χρόνια από σήμερα, τα αυτοκίνητα τα οποία θα πωλούνται στην ευρωπαϊκή αγορά θα είναι αμιγώς ηλεκτροκίνητα, τοποθετώντας στο χρονοντούλαπο της ιστορίας τους κινητήρες εσωτερικής καύσης και εκείνες τις προτάσεις που θα καταφέρουν να προσαρμοστούν σε μια νέα ηλεκτρική πραγματικότητα.

Το γεγονός, βέβαια, ότι τις βιτρίνες των εκθέσεων αυτοκινήτων θα πλημμυρήσουν ηλεκτροκίνητες προτάσεις δεν σημαίνει ότι ο υποψήφιος πελάτης δεν θα έχει την επιλογή να γυρίσει την πλάτη στις καλογυαλισμένες λαμαρίνες ενός ολοκαίνουργιου αυτοκινήτου, στρέφοντας το βλέμμα του προς την αγορά των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Το φαινόμενο της Αβάνας

Οι προβλέψεις σε χώρες της κεντρικής-ανατολικής Ευρώπης καθώς και στον πολύπαθο νότο, θέλουν τους πολίτες να μην αντικαθιστούν τα αυτοκίνητά τους με νέα, ηλεκτροκίνητα, είτε γιατί δεν θα έχουν την οικονομική δυνατότητα να το πράξουν είτε γιατί δεν θα θελήσουν να πραγματοποιήσουν τη μετάβαση στο νέο, ηλεκτροκίνητο καθεστώς.

Για τον έναν ή τον άλλο λόγο, λοιπόν, οι ιδιοκτήτες δεν θα προχωρούν στην αντικατάσταση των αυτοκινήτων, όχι τουλάχιστον με νέα-ηλεκτροκίνητα, γεγονός που με τη σειρά του θα οδηγήσει στην εκτίναξη του μέσου όρου ηλικίας του στόλου των οχημάτων στην Ευρώπη.

Το φαινόμενο της Αβάνας
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ακόμα και η πρακτική των αντικινήτρων -για παράδειγμα η επιβολή υψηλότερης άμεσης ή έμμεσης φορολογίας και περιορισμών κυκλοφορίας στα συμβατικά τετράτροχα με κινητήρες εσωτερικής καύσης- ίσως να μην φανεί αρκετή ώστε να ανακόψει την επέκταση και την ενίσχυση της έντασης του φαινομένου της Αβάνας.

Ως γνωστόν, το εμπάργκο που επέβαλλαν οι Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής στην Κούβα κατέστησε αδύνατη την εισαγωγή ή την παραγωγή νέων αυτοκινήτων στο νησί της Καραϊβικής, αναγκάζοντας τους κατοίκους του να συντηρήσουν με πενιχρά μέσα τα ήδη υπάρχοντα οχήματα.

Το φαινόμενο της Αβάνας

Με το πέρασμα του χρόνου, οι δρόμοι της Κούβας μετατράπηκαν σε πολύχρωμο ψηφιδωτό αποτελούμενο από εντυπωσιακά μεν, απαρχαιωμένα δε οχήματα παλαιότερων δεκαετιών.

Ο στόλος των αυτοκινήτων της Κούβας πάγωσε στον χρόνο, αποτελώντας ένα από τις πλέον δημοφιλή αξιοθέατα του νησιού. Το φαινόμενο της Αβάνας, όπως έγινε γνωστό, πλέον απειλεί και την Ευρώπη, η οποία καλείται να προσαρμοστεί και μάλιστα βίαια σε ένα νέο, αμφιλεγόμενο καθεστώς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ήδη τα πρώτα σημάδια δεν είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά, καθώς ακόμα και σε οικονομικά ανεπτυγμένες χώρες, όπως η Ολλανδία, όπου η διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων είναι συγκριτικά υψηλή, παρουσιάζεται το φαινόμενο της θεαματικής αύξησης του μέσου όρου ζωής των οχημάτων.

Το φαινόμενο της Αβάνας

Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι το 2000, ο μέσος όρος ζωής των οχημάτων στους ολλανδικούς δρόμους ήταν 6,7 χρόνια ενώ 20 χρόνια μετά ο δείκτης αυτός έχει σχεδόν διπλασιαστεί αγγίζοντας τα 11,2 χρόνια.

Φυσικά, η Ολλανδία δεν είναι το πλέον χαρακτηριστικό παράδειγμα της αποκαρδιωτικής γήρανσης του στόλου των οχημάτων. Στη Ρουμανία ο μέσος όρος της ηλικίας των επιβατικών οχημάτων που κυκλοφορούν έφτασε το 2020 τα 16 χρόνια, ενώ παρόμοια είναι η κατάσταση σε χώρες όπως η Εσθονία (16,7 χρόνια) και η Λιθουανία (17 χρόνια).

Σε ό,τι αφορά στη χώρα μας, ο στόλος των επιβατικών αυτοκινήτων έχει μέση ηλικία τα 16,6 χρόνια, την ίδια στιγμή που ο ευρωπαϊκός μέσος όρος, σύμφωνα με τα στοιχεία του 2020, ανέρχεται στα 11,8 χρόνια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ