Στην Ελλάδα ο παλαιότερος στόλος οχημάτων της Ευρώπης

Trafic Greece

Τον παλαιότερο στόλο οχημάτων στην Ευρώπη διαθέτει η χώρα μας, σύμφωνα με τα νέα στοιχεία που δημοσιεύτηκαν από τον Σύνδεσμο Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων.

To πρόβλημα δεν εντοπίζεται μόνο στα επιβατικά οχήματα, αλλά αφορά και τα ελαφρά επαγγελματικά, τα βαρέα οχήματα και τα λεωφορεία, εκεί όπου η Ελλάδα κατέχει για μια ακόμη φορά τις τελευταίες θέσεις μεταξύ όλων των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (+Νορβηγία, Ελβετία, Ηνωμένο Βασίλειο).

Ξεκινώντας με τα επιβατικά αυτοκίνητα που βρίσκονται αυτή τη στιγμή σε κυκλοφορία, ο μέσος όρος της ηλικίας τους στην Ελλάδα είναι 16 χρόνια, κατατάσσοντας έτσι τη χώρα μας στην 4η θέση από το τέλος της Ευρώπης. Μεγαλύτερο σε ηλικία στόλο επιβατικών έχουν μόνο η Ρουμανία (16,5 χρόνια), η Εσθονία (16,7 χρόνια) και η Λιθουανία (16,8 χρόνια). Ο μέσος όρος της Ευρώπης είναι 11,5 χρόνια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Φορτηγά Ελλάδα

Πολύ χειρότερα ωστόσο είναι τα πράγματα στα επαγγελματικά οχήματα, με την Ελλάδα να έχει την τελευταία θέση σε όλες τις κατηγορίες τους. Στα ελαφρά επαγγελματικά, η χώρα μας έχει μέσο όρο ηλικίας τα 19,5 έτη όντας με διαφορά η τελευταία στην Ευρώπη, αφού η αμέσως επόμενη χώρα είναι η Ρουμανία με 16,3 έτη. Πολύ μακριά είναι και ο μέσος όρος της Ευρώπης (11,6 χρόνια).

Χειρότερα είναι τα πράγματα στα μεσαία και βαρέα επαγγελματικά, με τον στόλο που κυκλοφορεί στην Ελλάδα να έχει μέση ηλικία 21,2 έτη (!), όντας έτσι και πάλι ο γηραιότερος της Ευρώπης (μέσος όρος: 13,0 έτη). Στα λεωφορεία, η χώρα μας έχει οχήματα μέσης ηλικίας 19,9 ετών, όταν η αμέσως επόμενη Πολωνία έχει μέση ηλικία 15,6 έτη. Ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 11,7 έτη.

Με βάση όλα τα παραπάνω γίνεται κατανοητό ότι θα πρέπει να παρθούν άμεσα μέτρα που θα μειώσουν την ηλικία των κυκλοφορούντων οχημάτων στην Ελλάδα και θα την φέρουν σε ένα υψηλότερο επίπεδο της σχετικής Ευρωπαϊκής κατάταξης. Είναι άλλωστε ένα μεγάλο ζήτημα ασφάλειας, αφού όσο καλοσυντηρημένο και να είναι (κάτι που βέβαια δεν συμβαίνει στις περισσότερες περιπτώσεις) ένα παλαιό όχημα, δεν μπορεί να προσφέρει τα ίδια επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας με ένα πιο καινούργιο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Άλλωστε, η σύγκριση της ηλικίας του στόλου μας με χώρες όπως η Αυστρία (ηλικία επιβατικών: 8,3 χρόνια, βαρέων επαγγελματικών: 6,4 χρόνια, λεωφορείων: 4,8 χρόνια) ή η Γερμανία (ηλικία βαρέων επαγγελματικών: 9,5 χρόνια, λεωφορείων: 8,5 χρόνια) δείχνει και την πολύ μεγάλη απόσταση που υπάρχει με τη χώρα μας σε αυτό το πολύ σημαντικό ζήτημα.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ