audi q3

Έρχεται το τετρακύλινδρο θαύμα της Toyota -Σε ποια μοντέλα θα τοποθετηθεί

Toyota GR Corolla Concept

Ο νέος turbo τετρακύλινδρος κινητήρας 2.0 λίτρων των Ιαπώνων, που αγγίζει τους 400 ίππους, έκανε πρεμιέρα στο Τόκιο - και πληθαίνουν οι υποψίες ότι ετοιμάζεται για τη νέα γενιά της GR Corolla.

Στο Japan Motor Show 2025 η Toyota παρουσίασε ένα νέο, «καυτό» Corolla Concept, που προμηνύει τη μορφή της επόμενης γενιάς του μοντέλου - η οποία αναμένεται να λανσαριστεί στην έκδοση παραγωγής της έως το 2027. Και πλέον οι πληροφορίες πληθαίνουν ότι το νέο sportscar της Toyota θα «φορέσει» το εντυπωσιακό, νέο δίλιτρο μοτέρ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο τρικύλινδρος turbo κινητήρας 1.6 λίτρων της τρέχουσας Toyota GR Corolla, απόδοσης 300 ίππων, έκανε ντεμπούτο το 2022. Εξελίχθηκε το 2020 στο πλαίσιο της οικογένειας “Dynamic Force” υπό τη σφραγίδα της Gazoo Racing, και αποτέλεσε το σημείο αναφοράς για τους λάτρεις των hot-hatch.

Στο περιθώριο της έκθεσης του Τόκιο, στο Powertrain & Software Symposium, ο τεχνικός διευθυντής της Toyota GR, Hiroki Nakajima, ακολουθώντας το πνεύμα του προέδρου Toyoda, δήλωσε την αγάπη του για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. «Πιστεύω πως η Toyota πρέπει να συνεχίσει να κατασκευάζει κινητήρες μέχρι το τέλος», είπε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι το μέλλον περνά μέσα από τη χρήση πιο ουδέτερων καυσίμων, όπως η αιθανόλη.

Η εταιρεία παρουσίασε επίσης τον νέο 1.5 λίτρων υβριδικό τετρακύλινδρο, με ισχύ περίπου 134 ίππων, που θα τοποθετηθεί στην επόμενη γενιά Corolla. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του τομέα συστημάτων κίνησης, Takashi Uehara, ο συγκεκριμένος κινητήρας δίνει έμφαση στη συμπαγή κατασκευή, το χαμηλό κόστος και τη βελτιωμένη απόδοση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η μεγάλη είδηση όμως για τους petrolheads ήταν η παρουσίαση του ολοκαίνουργιου δίλιτρου turbo τετρακύλινδρου. Ο Uehara εξήγησε ότι στόχος ήταν η δημιουργία ενός πιο αποδοτικού και οικονομικού κινητήρα, αλλά και ευκολότερου στην παραγωγή.

Όταν ρωτήθηκε για τον υπάρχοντα 1.6 I-3, ο Uehara ανέφερε πως η Toyota αναγκάστηκε να χρησιμοποιήσει ειδικά αντικραδασμικά συστήματα και άλλες τεχνικές για να περιορίσει τους κραδασμούς και τη σκληρότητα που χαρακτηρίζουν τους ισχυρούς τρίκυλινδρους κινητήρες. Αυτές οι τεχνικές όμως αυξάνουν το κόστος και την πολυπλοκότητα, κάτι που η εταιρεία θέλει να αποφύγει στη νέα εποχή.

Ο νέος 2.0 turbo, πέραν αυτών, μπορεί άλλωστε να αποδώσει έως και 400 ίππους, πολύ περισσότερους από τους 300 της σημερινής GR Corolla, ενώ μπορεί να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις κάθε αγοράς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όλα αυτά καταδεικνύουν με σαφήνεια ότι το αγωνιστικό παρακλάδι της Gazoo Racing όχι μόνο δεν πρόκειται να εξαφανιστεί με την εξάπλωση της ηλεκτροκίνησης, αλλά θα συνεχίσει να αποτελεί βασικό πυλώνα της Toyota όσο ο Akio Toyoda βρίσκεται στο τιμόνι της εταιρείας.

Στην έκθεση της Ιαπωνίας, άλλωστε, η Toyota ξεκαθάρισε ότι η GR θα διαδραματίσει κομβικό ρόλο στη στρατηγική της, προγραμματίζοντας μια σειρά από νέα μοντέλα μέσα στα επόμενα χρόνια.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ