Οι θερμικοί κινητήρες παραμένουν «ζωντανοί» αλλά ακόμα κι αν σύντομα χαθούν από την αυτοκίνηση, αυτές είναι οι εν ενεργεία σήμερα μονάδες που θα θυμόμαστε για χρόνια!
Συγκεκριμένα, δέκα κινητήρια σύνολα, διαφορετικών brands και διαφορετικών τεχνολογιών, που ξεχώρισαν για διάφορους λόγους. Η λίστα λοιπόν, έχει ως εξής…
HEMI V8
BUY NOW
- Κατασκευαστής: Stellantis
- Μοντέλο αναφοράς: 2021 Dodge Charger R/T
- Κινητήρας: 5.7 λίτρων V8
- Ισχύς: 370 ίπποι
- Ροπή: 535 Nm
- Κίνηση: Πίσω (RWD)
- Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Ο σύγχρονος HEMI V8 χρησιμοποιείται από τις αρχές της δεκαετίας του 2000, όταν η Chrysler τον επανέφερε στη ζωή μέσω των Ram 1500 και μιας νέας γενιάς οχημάτων με πίσω κίνηση. Το κοινό τον λάτρεψε και δεν άργησαν να εμφανιστούν υψηλών επιδόσεων παραλλαγές, που καθιέρωσαν το HEMI στον χώρο των muscle cars.
Coyote V8
- Κατασκευαστής: Ford
- Μοντέλο αναφοράς: 2024 Ford Mustang Dark Horse
- Κινητήρας: 5.0 λίτρων V8
- Ισχύς: 500 ίπποι
- Ροπή: 566 Nm
- Κίνηση: Πίσω (RWD)
- Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Ο Coyote V8 εντάχθηκε στη γκάμα της Ford το 2011. Τότε η εταιρεία αρνήθηκε να υιοθετήσει άμεσο ψεκασμό, επιλέγοντας αντ’ αυτού ένα εξελιγμένο σύστημα μεταβλητού χρονισμού εκκεντροφόρων για τη βελτίωση ισορροπίας ισχύος και οικονομίας. Μέχρι σήμερα, ο 5λιτρος κινητήρας παραμένει σημείο αναφοράς για τους φίλους των ατμοσφαιρικών V8, αποδίδοντας έως 500 ίππους στη Mustang Dark Horse.
M139 Turbo Hybrid Inline-4
- Κατασκευαστής: Mercedes-Benz / AMG
- Μοντέλο: Mercedes-AMG C63 S E Performance
- Κινητήρας: 2.0 λίτρων turbo τετρακύλινδρος + ηλεκτροκινητήρας
- Ισχύς: 469 + 201 ίπποι = 671 ίπποι συνολικά
- Ροπή: 1020 Nm
- Κίνηση: Τετρακίνηση (AWD)
- Κιβώτιο: Αυτόματο 9 σχέσεων
Ο πιο ισχυρός τετρακύλινδρος κινητήρας παραγωγής στον κόσμο το 2025. Μόνος του αποδίδει 469 ίππους -σχεδόν όσο ένας V8- με μόλις 2 λίτρα κυβισμό! Με τη βοήθεια ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα, φτάνει συνολικά τους 671 ίππους. Σε 20 χρόνια, θα τον θυμόμαστε ως την απόλυτη τεχνολογική κορυφή των AMG, που πλησίασε στα όρια του κλασικού θερμικού κινητήρα.
T-Hybrid Flat Six Turbo
- Κατασκευαστής: Porsche
- Μοντέλο: 2025 Porsche 911 Carrera GTS T-Hybrid
- Κινητήρας: 3.6 λίτρων επίπεδος εξακύλινδρος Turbo-Hybrid
- Ισχύς: 532 ίπποι
- Ροπή: 608 Nm
- Κίνηση: Τετρακίνηση (AWD)
- Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Η Porsche εξηλεκτρίζει το εμβληματικό flat-six, εισάγοντας ηλεκτρικό υπερσυμπιεστή που παράγει ενέργεια και καταργεί την υστέρηση. Πρόκειται για σημαντικό τεχνολογικό άλμα, που πιθανόν να θυμόμαστε ως το πρώτο βήμα στη νέα εποχή των ηλεκτρικά υποβοηθούμενων turbo της μάρκας.
S58 Inline Six Turbo
- Κατασκευαστής: BMW
- Μοντέλο: 2025 BMW M3 Sedan
- Κινητήρας: 3.0 λίτρων εξακύλινδρος σε σειρά, turbo
- Ισχύς: 473 ίπποι
- Ροπή: 550 Nm
- Κίνηση: Πίσω (RWD)
- Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Η BMW έχει τελειοποιήσει τον εξακύλινδρο σε σειρά εδώ και δεκαετίες. Ο S58 κινεί τα M2, M3, M4, με τον χαρακτηριστικό μεταλλικό ήχο και κορυφαία τεχνολογία ψύξης και έγχυσης νερού. Θα μείνει στη μνήμη μας ως ένας από τους μεγαλύτερους εξακύλινδρους κινητήρες όλων των εποχών, που χάρισε ψυχή στα πιο επιθυμητά σπορ αυτοκίνητα της βαυαρικής μάρκας.
Small Block V8
- Κατασκευαστής: General Motors
- Μοντέλο: 2026 Chevrolet Corvette Stingray
- Κινητήρας: 6.2 λίτρων V8
- Ισχύς: 490 ίπποι
- Ροπή: 630 Nm
- Κίνηση: Πίσω (RWD)
- Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Ο μικρός V8 της GM αποτελεί… θρύλο! Από τη δεκαετία του ’50 μέχρι σήμερα, έχει δώσει ώθηση σε SUV, pick-up αλλά και supercars όπως η Corvette C8.
G16E-GTS Inline-3 Turbo
- Κατασκευαστής: Toyota
- Μοντέλο: 2025 Toyota GR Corolla
- Κινητήρας: 1.6 λίτρων τρικύλινδρος turbo
- Ισχύς: 300 ίπποι
- Ροπή: 400 Nm
- Κίνηση: Τετρακίνηση (AWD)
- Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Ο πιο πυκνός σε ισχύ κινητήρας που έχει φτιάξει ποτέ η Toyota — 187,5 ίπποι ανά λίτρο!
Σχεδιάστηκε για τη GR Corolla, εμπνευσμένος από τη φιλοσοφία των ράλι! Θα τον θυμόμαστε για το πώς μετέτρεψε έναν τρικύλινδρο κινητήρα αντικείμενο πόθου, σε μια εποχή που οι περισσότεροι ήταν απλώς οικονομικοί.
F824D Flat Four-Cylinder
- Κατασκευαστές: Toyota / Subaru
- Μοντέλο: 2025 Subaru BRZ
- Κινητήρας: 2.4 λίτρων επίπεδος τετρακύλινδρος
- Ισχύς: 228 ίπποι
- Ροπή: 250 Nm
- Κίνηση: Πίσω (RWD)
- Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Η δεύτερη γενιά των Subaru BRZ και Toyota GR86 διαθέτει τον νέο 2.4L boxer με άμεσο ψεκασμό, υψηλές στροφές και ομαλή καμπύλη ισχύος. Η κλασική συνταγή σπορ αυτοκινήτου (ατμοσφαιρικός κινητήρας, χειροκίνητο κιβώτιο, πίσω κίνηση) παραμένει ζωντανή.
Cosworth V16 Hybrid
- Κατασκευαστής: Bugatti
- Μοντέλο: 2025 Bugatti Tourbillon
- Ροπή: Δεν ανακοινώνεται
- Κινητήρας: 8.3 λίτρων V16 hybrid
- Ισχύς: 1.800 ίπποι
- Κίνηση: Τετρακίνηση (AWD)
- Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Η Bugatti περνά από τον W16 σε έναν V16 των 9.000 σ.α.λ., που συνεργάζεται με τρεις ηλεκτροκινητήρες. Αποδίδει 1.800 ίππους, έχει στροφαλοφόρο σχεδόν ενός μέτρου, και είναι αποτέλεσμα συνεργασίας Cosworth και Rimac. Ένα μηχανικό έργο τέχνης, που θα μείνει στην ιστορία για την τεχνολογική του τόλμη.
Gemini LT6 V8
- Κατασκευαστής: Chevrolet
- Μοντέλο: 2025 Chevrolet Corvette Z06
- Κινητήρας: 5.5 λίτρων V8
- Ισχύς: 670 ίπποι
- Ροπή: 624 Nm
- Κίνηση: Πίσω (RWD)
- Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Ο Gemini LT6 είναι το κορυφαίο δημιούργημα της Chevrolet: ένας ατμοσφαιρικός V8 με επίπεδο στροφαλοφόρο, που στροφάρει λυσσασμένα και αποδίδει 670 ίππους με ήχο που θυμίζει ιταλικό supercar. Η Corvette Z06 τον έκανε προσιτό στους λάτρεις των επιδόσεων, και θα μείνει στην ιστορία για τη μηχανική του καθαρότητα και τον ήχο του. Αργότερα, με την προσθήκη τούρμπο και ηλεκτρικών μοτέρ για τις εκδόσεις ZR1 και ZR1X, η ισχύς ανέβηκε στους 1.250 ίππους — αλλά η Z06 παραμένει η πιο αυθεντική εκδοχή του Gemini, αυτή που θα θυμόμαστε περισσότερο.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ