Εκτός ελέγχου η κατάσταση στον Κηφισό: Αυτοί είναι οι λόγοι που πήζει το «ποτάμι»

Κηφισός κίνηση

Στο απροχώρητο έχει φτάσει η κατάσταση στη λεωφόρο Κηφισού, με τους οδηγούς να βιώνουν τεράστιες καθυστηρήσεις. Πού οφείλεται το κυκλοφοριακό χάος στον Κηφισό;

Εφιάλτης δίχως τέλος για τους οδηγούς στη λεωφόρο Κηφισού, με την κυκλοφορία να διεξάγεται καθημερινά μετ’ εμποδίων. Οι οδηγοί καλούνται να εξοπλίζονται με περίσσεια υπομονή, ευελπιστώντας ότι θα αντιμετωπίσουν τις μικρότερες δυνατές καθυστερήσεις, ώστε να φτάσουν εγκαίρως στον προορισμό τους.

Δεδομένου ότι διατρέχει πλήθος συνοικιών της Αττικής και συνδέεται με άλλους βασικούς οδικούς άξονες της πρωτεύουσας (βλ. Λ. Αθηνών και Αττική Οδός), η Λεωφόρος Κηφισού αποτελεί τον δρόμο με τη μεγαλύτερη κυκλοφορία στην Ελλάδα, με τον καθημερινό όγκο οχημάτων να φτάνει τα 152.000 οχήματα. Για ποιο λόγο, όμως, «πήζει» η Λεωφ. Κηφισού;

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
λεωφόρος κηφισού

Το συγκεκριμένο ερώτημα έχει απασχολήσει τους περισσότερους από τους κορυφαίους συγκοινωνιολόγους, οι οποίοι έχουν δώσει τη δική τους απάντηση.

Ένας από τους βασικότερους λόγους είναι ο αριθμός των οχημάτων (152.000) που κυκλοφορούν καθημερινά στον δρόμο. Μην ξεχνάμε ότι ο «Κηφισός» βρίσκεται πολύ κοντά στο αστικό κέντρο της Αθήνας και ταυτόχρονα εξυπηρετεί δεκάδες περιοχές.

Έμφαση έχει δοθεί και στην ιδιομορφία του συγκεκριμένου οδικού άξονα, όπως είναι παντελής απουσία φωτεινών σηματοδοτών, αλλά και η υψηλή ροή οχημάτων τόσο κατά τις ώρες αιχμής, όσο και πέραν αυτών. Κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει, τουλάχιστον στον ίδιο βαθμός, στις υπόλοιπες λεωφόρους του Λεκανοπεδίου.

Καταλυτικό ρόλο, φυσικά, διαδραματίζει και το γεγονός ότι δεν εξυπηρετείται από ένα επαρκές δίκτυο αστικών συγκοινωνιών, το οποίο θα επέτρεπε στους πολίτες να αφήσουν σταθμευμένα τα οχήματά τους και να επιλέξουν τα ΜΜΜ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
λεωφόρος κηφισού

Οι συγκοινωνιολόγοι έχουν εστιάσει, επίσης, και στην ανομοιομορφία της διατομής του άξονα, με το μεγάλο πρόβλημα να εντοπίζεται στην αυξομείωση του αριθμού των λωρίδων κυκλοφορίας. Πρόκειται για το φαινόμενο του μπουκαλιού, το οποίο έχει αναλυθεί σε άρθρο του carandmotor – Διαβάστε περισσότερα εδώ.

Το πρόβλημα διογκώνεται, ακόμα, εξαιτίας τόσο του υψηλού αριθμού κυκλοφορούντων βαρέων οχημάτων, όσο και του μεγάλου αριθμού τροχαίων ατυχημάτων. Στην τελευταία περίπτωση, μάλιστα, τα οχήματα επείγουσας ανάγκης και οδικής βοήθειας αδυνατούν να προσεγγίσουν εύκολα τα σημεία των συμβάντων για την απομάκρυνση των ακινητοποιημένων οχημάτων.

Σε αύξηση του αριθμού ακινητοποιημένων οχημάτων έχει οδηγήσει, τέλος, και το γεγονός ότι τους τελευταίους μήνες έχουν διπλασιαστεί τα οχήματα που μένουν από καύσιμο στον δρόμο.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ