Δύο πρωτότυπες Porsche 911 στις πλαγιές του υψηλότερου ηφαίστειου του κόσμου (Video)

Porsche 911 Carrera 4S Ojos del Salado

Η Porsche ανύψωσε δύο 911 Carrera 4S, τους τοποθέτησε off-road αναρτήσεις και ελαστικά, και ταξίδεψε στο Ojos del Salado της Χιλής με σκοπό να φτάσει σε νέα ύψη.

Τετρακίνητες και με ισχύ 443 ίππων, οι 911 αυτές κλήθηκαν να ανταπεξέλθουν σε έναν εντελώς διαφορετικό σκοπό από αυτόν για τον οποίο δημιουργήθηκαν. Τη διάσχιση ενός σκληρού, ηφαιστειογενούς τερέν που μοιάζει απροσπέλαστο, ειδικά από μια 911, και το ανέβασμα σε υψόμετρα όπου ο αέρας είναι λεπτός και η θερμοκρασία κάτω από το μηδέν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Porsche αφαίρεσε από τα δύο πολυτελή sportscars κάθε επένδυση και πολυτέλεια του εσωτερικού, και τοποθέτησε στο ρύγχος τους από έναν «εργάτη» (τροχαλία) για την υποβοήθηση σε δύσκολες στιγμές της ανάβασης στο ηφαίστειο. Επίσης, τοποθέτησε μεταλλικούς προφυλακτήρες για προστασία, σκληροτράχηλα μεγάλα off-road ελαστικά με πέλμα πλάτους 310 χιλιστών, και μεταλλικά κουτιά μεταφοράς στη σχάρα της οροφής.

Με επικεφαλής μηχανικό τον Michael Rosler στο κέντρο ερευνών του Weissach, αντικατέστησε τους δύο άξονες με δύο νέους υψηλής αντοχής, τοποθέτησε μπλοκέ διαφορικά για τη μέγιστη πρόσφυση και αύξησε το ύψος από το έδαφος στην τεράστια απόσταση των 35 εκατοστών. Οι μηχανικοί της Porsche, πάντως, διατήρησαν το εργοστασιακό μηχανικό κιβώτιο 7 σχέσεων, αν και κόντυναν τις σχέσεις, για τη μέγιστη δυνατότητα αναρρίχησης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν έκαναν σαφές, ωστόσο, τι είδους -πρωτότυπη, φυσικά- ανάρτηση τοποθέτησαν, αλλά διευκρίνισαν ότι τη συνόδευσαν με έναν μηχανισμό που ονομάζουν «Porsche Warp-Connecter». Ο μηχανισμός αυτός συνδέει τους τέσσερις τροχούς και εξασφαλίζει τη μέγιστη πρόσφυση όταν οι μπροστινοί βρίσκονται σε ακραίες γωνίες. Η μετατροπή ολοκληρώθηκε με την τοποθέτηση roll-cage, ανθρακονημάτινων καθισμάτων και ζωνών έξι σημείων, για ευνόητους λόγους.

Βαμμένη η μία στα χρώματα της αγωνιστικής 963 LMDh των αγώνων αντοχής και η άλλη στα χρώματα που επέλεξαν οι μηχανικοί, οι δύο 911 αυτές διαθέτουν επίσης και πυρίμαχη επένδυση του δαπέδου Aramid από ειδικά συνθετικά υλικά. Δύσκολα, βεβαίως, θα μπορούσε η επένδυση αυτή να ανταπεξέλθει σε καυτή λάβα, αλλά ευτυχώς το Ojos del Salado είναι κοιμώμενο ηφαίστειο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επικεφαλής της ομάδας της Porsche που ταξίδεψε με αυτές τις δύο 911 στο χιλιανό ηφαίστειο ήταν ο αγωνιζόμενος Romain Dumas. Κατάφεραν να φτάσουν σε υψόμετρο 6.007 μέτρων, όπου η θερμοκρασία έπεφτε τις νύχτες στους -30ο Κελσίου και ο αέρας ήταν λεπτός, με το μισό οξυγόνο από όσο στην επιφάνεια της θάλασσας.

Μέχρι το τέλος της διαδρομής τους διέσχισαν πλαγιές σπαρμένες με ογκόλιθους, παγωμένα περάσματα και τοίχους από χιόνι. Η εταιρεία του Zuffenhausen ανακοίνωσε με υπερηφάνεια ότι η αποστολή εξετελέσθη με επιτυχία, κι εμείς δεν μπορούσε να σκεφτούμε άλλο λόγο για το εγχείρημα παρά μόνο μια ενδεχόμενη προαναγγελία της Porsche για επιστροφή της στο Rally Dakar. Με την 911, φυσικά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Ελπίζω ότι μπορούμε να ελπίζουμε σε πολλές ακόμα περιπέτειες στο μέλλον», είπε επιστρέφοντας ο Romain Dumas. «Ήταν μια εξάχαστη εμπειρία σε ένα μέρος πανέμορφο και την ίδια στιγμή ανελέητο - φαντάζομαι οι μόνες μηχανές που βρισκόταν ψηλότερα από τις δικές μας εκείνη τη μέρα ήταν τα αεροπλάνα! Έχουμε τεράστιο σεβασμό για όσους έχουν ανεβεί ψηλότερα. Κανείς δεν έχει δει τόσο χιόνι και πάγο στην κορυφή ενός ηφαιστείου, αλλά παρόλα αυτά ανεβήκαμε στα 6.000 μέτρα, όπου πλέον οι τοίχοι από χιόνι σήμαιναν ότι δεν θα μπορούσαμε να πάμε παραπέρα».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ