citroen aposirsi

Δοκιμάζουμε το Chery Tiggo 7 PHEV

Chery Tiggo 7 PHEV 20

Τα Tiggo 7 και Tiggo 8 ήταν τα πρώτα μοντέλα της Chery που πάτησαν τις ρόδες τους στην Ελλάδα το περασμένο καλοκαίρι, με την επαναφορτιζόμενη υβριδική έκδοση του πρώτου να αποτελεί μία από τις πιο πλήρεις και οικονομικές προτάσεις στην κατηγορία.

Στις αρχές του περασμένου καλοκαιριού η Chery ξεκίνησε επισήμως την εμπορική της πορεία στην Ελλάδα, με τα δύο πρώτα μοντέλα της να είναι τα Tiggo 7 και Tiggo 8. Ωστόσο η εταιρεία ιδρύθηκε το 1997, και μάλιστα είναι η τέταρτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στην πολύ ανταγωνιστική αγορά της Κίνας, πουλώντας περίπου 2,6 εκατομμύρια οχήματα το 2024.

Μάλιστα από τον παραπάνω αριθμό, τα 1,15 εκ. αφορούν σε εξαγωγές, τις οποίες η εταιρεία ξεκίνησε ήδη από το 2001, όντας η Νο1 κινεζική μάρκα σε εξαγωγές επί 22 συναπτά έτη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Chery Tiggo 7 PHEV 19

Έχοντας λοιπόν ως θεμέλια αφενός την τεχνογνωσία και την πείρα, και αφετέρου την αποδεδειγμένα επιτυχημένη εμπορική πορεία, τόσο εντός όσο και εκτός συνόρων, η Chery εκκινεί μία πολλά υποσχόμενη σταδιοδρομία μέσω του Spanos Group και στη χώρα μας, όπου συστήθηκε στο αγοραστικό κοινό με δύο SUV, το Tiggo 7 και το Tiggo 8.

Αφού δοκιμάσαμε την αμιγώς βενζινοκίνητη έκδοση του Tiggo 7, αλλά και το plug-in hybrid Tiggo 8, καθώς και το υβριδικό Tiggo 4, τώρα ήταν η σειρά να καθίσουμε πίσω από το τιμόνι του επαναφορτιζόμενου υβριδικού Tiggo 7.

Chery Tiggo 7 PHEV 18
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διατηρώντας τις ίδιες διαστάσεις με το αμιγώς βενζινοκίνητο Tiggo 7, εντοπίζεται διαφορά στο βάρος του οχήματος το οποίο εξαιτίας του επαναφορτιζόμενου υβριδικού κινητήριου συνόλου αυξάνεται από τα 1.593 κιλά στα 1.865 κιλά. Με μήκος 4,56 μέτρα, πλάτος 1,86 μέτρα και ύψος 1,7 μέτρα, το μοντέλο της Chery κατατάσσεται στα SUV κατηγορίας C, ενώ το μεταξόνιο των 2,67 μέτρων εγγυάται την απαιτούμενη ευρυχωρία για την άνετη μεταφορά των επιβατών στο πίσω κάθισμα.

Λιτή και επιβλητική σχεδίαση

Σχεδιαστικά, οι καθαρές γραμμές του αμαξώματος διασφαλίζουν μια μοντέρνα εικόνα η οποία ενώ χαρακτηρίζεται από λιτότητα, αποπνέει δυναμισμό, χωρίς να επιδιώκει ακρότητες και υπερβολές. Η επιβλητική μάσκα “Chery CSH” χαρακτηρίζεται από τους διάσπαρτους ρόμβους, παραπέμποντας στο λογότυπο της μάρκας, ωστόσο σε αντίθεση με το αμιγώς βενζινοκίνητο Tiggo 7, το μοτίβο των «διαμαντιών» δεν είναι ανάγλυφο αφού έχουν τοποθετηθεί μέσα στη γυαλιστερή επιφάνεια, η οποία πλαισιώνεται από full LED προβολείς.

Chery Tiggo 7 PHEV 17
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα στο μπροστινό μέρος δένουν αρμονικά με το τονισμένο καπό, ενώ ο δυναμισμός αποτελεί γνώρισμα της σχεδίασης και του πίσω μέρους, εκεί όπου ξεχωρίζει η φωτεινή μπάρα led που ενώνει μεταξύ τους τα φωτιστικά σώματα. Τα μαύρα προστατευτικά στους θόλους και στις ποδιές ενισχύουν τον δυναμικό χαρακτήρα του SUV και προσθέτουν πόντους στην πληθωρική παρουσία του στον δρόμο.

Φιλικό εσωτερικό με τεχνολογία αιχμής

Στην καμπίνα, η σχεδίαση του ταμπλό αποφεύγει εξίσου τις υπερβολές αφού χαρακτηρίζεται από απλότητα. Οι δύο οθόνες των 12,3 ιντσών -μία για τον πίνακα οργάνων και μία για το σύστημα πολυμέσων- έχουν οριζόντια διάταξη και είναι συνεχόμενες, εξασφαλίζοντας έτσι την πολυπόθητη αρμονία που ξεκουράζει το μάτι του οδηγού. Το λογισμικό λειτουργεί γρήγορα (επεξεργαστής Qualcomm Snapdragon 8155) και υποστηρίζει Android Auto και Apple CarPlay ασύρματα, ενώ συν τοις άλλοις έχει καλά οργανωμένο και εύχρηστο μενού το οποίο υποστηρίζει over-the-air ενημερώσεις.

Chery Tiggo 7 PHEV 16
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το ταμπλό είναι ντυμένο με μαλακή επένδυση, ενώ ακόμα και τα σκληρά πλαστικά έχουν σωστή συναρμογή και φινίρισμα. Η έκδοση εξοπλισμού Premium είναι η μοναδική επιλογή για το plug-in hybrid Tiggo 7, και περιλαμβάνει ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, προστατευτικό κάλυμμα κινητήρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και αναδιπλούμενους εξωτερικούς καθρέφτες, διζωνικό κλιματισμό, ατμοσφαιρικό φωτισμό, καθίσματα με επένδυση οικολογικού δέρματος, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού και συνοδηγού, πανοραμική απεικόνιση 540 μοιρών μέσω συστήματος καμερών, έξτρα αερόσακο στα γόνατα του οδηγού, ασύρματη φόρτιση κινητού 50W, ηχοσύστημα Sony με 8 ηχεία και σύστημα AVAS (Acoustic Vehicle Alerting System) για την προστασία των πεζών, ενώ είναι η μόνη έκδοση του μοντέλου συνολικά στην οποία προσφέρεται και η επιλογή του μεταλλικού χρώματος Emerald Blue.

Chery Tiggo 7 PHEV 15

Από την άλλη, η πλήρης σουίτα ηλεκτρονικών βοηθημάτων μερικές φορές λειτουργεί με περίσσιο ζήλο, αφού συνοδεύεται από ήχους και ειδοποιήσεις που σίγουρα δεν μπορείς να αγνοήσεις. Ευτυχώς, μπορούν να απενεργοποιηθούν εύκολα μέσα από το infotainment, ωστόσο επανενεργοποιούνται κάθε φορά που ο οδηγός πιέζει το P (Parking).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι επαρκείς, ενώ κάτω από την οθόνη του συστήματος infotainment υπάρχουν διακόπτες αφής για τον κλιματισμό. Επίσης, στην κεντρική κονσόλα υπάρχουν φυσικά κουμπιά για την επιλογή των οδηγικών προγραμμάτων, τη ρύθμιση του ήχου, τις κάμερες και την άμεση πρόσβαση στις ρυθμίσεις του αυτοκινήτου, αυξάνοντας έτσι την πρακτικότητα και την εργονομία. Σημαντική είναι και η προσθήκη ενός ψυχόμενου αποθηκευτικού χώρου κάτω από το κεντρικό υποβραχιόνιο, μεταξύ των καθισμάτων οδηγού και συνοδηγού.

Chery Tiggo 7 PHEV 14

Στο πίσω κάθισμα, ο διαθέσιμος χώρος για τα γόνατα και το κεφάλι των επιβατών εξασφαλίζει πολύ άνετο ταξίδι σε δύο ενήλικες, ακόμη και ψηλότερους του μέσου όρου. Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 565 λίτρα με τα καθίσματα σε όρθια θέση (μετρημένος μέχρι την οροφή του αυτοκινήτου), ενώ αυξάνεται στα 1.386 λίτρα με τα καθίσματα αναδιπλωμένα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αμιγώς ηλεκτρική κίνηση για καθημερινή χρήση

Το κινητήριο σύνολο του επαναφορτιζόμενου υβριδικού Chery Tiggo 7 έχει ως βάση έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρων που αποδίδει 143 ίππους, ο οποίος συνεργάζεται με ένα ηλεκτρομοτέρ 204 ίππων. Συνδυαστικά, η ισχύς του μηχανικού συνόλου αγγίζει τους 279 ίππους και τα 365 Nm ροπής, και περνάει αποκλειστικά στους μπροστινούς τροχούς με τη μεσολάβηση του “stepless” υβριδικού αυτόματου κιβωτίου DHT.

Chery Tiggo 7 PHEV 13

Οι σχεδόν δύο τόνοι του αμαξώματος δεν μετριάζουν τις -παραπάνω από επαρκείς- επιδόσεις του αυτοκινήτου, αφού για την ολοκλήρωση της επιτάχυνσης από στάση στα 100 χλμ./ώρα απαιτούνται 8,4 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα έχει οριστεί στα 180 χλμ./ώρα.

Η μπαταρία τεχνολογίας LFP και χωρητικότητας 18,3 kWh συνεισφέρει στην αμιγώς ηλεκτρική κίνηση του Tiggo 7 για έως και 90 χλμ., όντας ικανή να καλύψει τις καθημερινές ανάγκες μετακίνησης του μέσου οδηγού, ενώ υποστηρίζει επαναφόρτιση ισχύος 40 kW σε ταχυφορτιστή, καλύπτοντας έτσι την απόσταση από το 30% στο 80% σε 19 λεπτά. Από την άλλη μεριά, αν φορτίζετε σε κοινή πρίζα σούκο θα χρειαστείτε 8,5 ώρες, ενώ σε wallbox θα χρειαστείτε περίπου 3 ώρες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Chery Tiggo 7 PHEV 12

Ίσως το πιο ιδιαίτερο γνώρισμα του κινητήριου συνόλου είναι η τεχνολογία Chery Super Hybrid (CSH). Ο κινητήρας του μοντέλου της μάρκας έχει εξελιχθεί αποκλειστικά ώστε να αποτελέσει τμήμα ενός υβριδικού κινητήριου συνόλου, και υπόσχεται θερμοδυναμική απόδοση 44,5%, την ώρα που η απόδοση του κιβωτίου DHT αγγίζει το 98,5%, που σημαίνει ότι παρατηρούνται ελάχιστες απώλειες ενέργειας.

Η εν λόγω τεχνολογία εξασφαλίζει κατανάλωση 0,8 λτ./100 χλμ. όταν η μπαταρία είναι πλήρως φορτισμένη, ενώ όταν επιλέγεται η υβριδική λειτουργία οδήγησης (HEV), η κατανάλωση καυσίμου δεν ξεπερνά τα 6 λτ./100 χλμ. Σε συνδυασμό με το ρεζερβουάρ χωρητικότητας 60 λίτρων, η συνολική αυτονομία του Tiggo 7 PHEV μπορεί να αγγίξει -σύμφωνα με την εταιρεία- τα 1.200 χιλιόμετρα, την ίδια στιγμή πουο οδηγός έχει τη δυνατότητα να επιλέξει μεταξύ τριών διαφορετικών προγραμμάτων αποφόρτισης της μπαταρίας.

Chery Tiggo 7 PHEV 11
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πιο συγκεκριμένα, η λειτουργία Initial είναι η εργοστασιακή επιλογή, κατά την οποία χρησιμοποιείται κατά προτεραιότητα το ρεύμα, ωστόσο η μπαταρία δεν αδειάζει ποτέ τελείως, με το σύστημα να διατηρεί τουλάχιστον 10% ενέργειας, επιτρέποντας στο σύνολο να λειτουργεί πάντα υβριδικά.

Το πρόγραμμα Smart προτείνεται για καθημερινή χρήση και λειτουργεί υβριδικά με στόχο τη βέλτιστη απόδοση και εξοικονόμηση, ενώ φορτίζει την μπαταρία όταν οι συνθήκες είναι ευνοϊκές. Τέλος, στο Forced, ο οδηγός καθορίζει ο ίδιος το ελάχιστο ποσοστό φόρτισης (μεταξύ 30% και 80%), κρατώντας πάντα ρεύμα «για ώρα ανάγκης». Πρόκειται για μια δυνατότητα που ελάχιστα μοντέλα της αγοράς προσφέρουν, και που κάνει τη διαφορά στην καθημερινή χρήση, ειδικά για όσους κινούνται εντός πόλης ή κάνουν σταθερές διαδρομές κάθε μέρα.

Οικογενειακός προσανατολισμός

Παρά τον όγκο του και το βάρος των σχεδόν δύο τόνων, το Chery Tiggo 7 PHEV είναι καλά ζυγισμένο, προεξάρχοντος του σωστά ρυθμισμένου συστήματος αναρτήσεων (McPherson μπροστά, άξονας πολλαπλών συνδέσμων πίσω). Οι περισσότερες κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων δεν διαταράσσουν την ηρεμία των επιβατών, ωστόσο το πιο σφιχτό set-up κάνει αισθητές τις πιο «τρανταχτές» ανωμαλίες.

Chery Tiggo 7 PHEV 10
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παρόλο που στις στροφές οι κλίσεις κάνουν την εμφάνισή τους -λογικό για SUV ανάλογου ύψους και προσανατολισμού-, το Tiggo 7 κρατά τη γραμμή του χωρίς να τρομάζει, ενώ τα φρένα είναι αποτελεσματικά παρουσιάζοντας καλή απόδοση και φυσική αίσθηση στο πεντάλ.

Το τιμόνι κόβει ικανοποιητικά για το μέγεθος του αυτοκινήτου και, ανάλογα με το επιλεγμένο οδηγικό πρόγραμμα, αποκτά περισσότερη ή λιγότερη βαρύτητα, συνοδευόμενη από την αντίστοιχη αίσθηση και πληροφόρηση. Από την άλλη, είναι ελαφρύ -όσο απαιτείται- στο παρκάρισμα, ενώ ο κύκλος στροφής των 11,2 μέτρων κάνει σχετικά εύκολες τις μανούβρες στην αστική «ζούγκλα».

Ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ήπια και σχεδόν αθόρυβα, «γεφυρώνοντας» το κενό ισχύος που ορισμένες φορές κάνει την εμφάνισή του στις χαμηλές στροφές ενός παραδοσιακού turbo κινητήρα. Ο οδηγός απολαμβάνει επομένως αμιγώς ηλεκτρική κίνηση σε αστικές συνθήκες, με την προϋπόθεση ότι δεν θα κριθεί απαραίτητη η ακαριαία επιτάχυνση, ενώ στο Sport mode η απόκριση γίνεται λίγο πιο ζωντανή.

Chery Tiggo 7 PHEV 9
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το αυτοκίνητο δεν ξεκινά αν ο οδηγός δεν φορέσει πρώτα ζώνη ασφαλείας, κάτι που για πολλούς θα έπρεπε να θεωρείται αυτονόητο, ενώ διαθέτει και τεχνολογία V2L, έχοντας τη δυνατότητα να τροφοδοτήσει με ρεύμα ηλεκτρικές συσκευές από την μπαταρία του.

Σε συνθήκες αυξημένου φορτίου ο θερμικός κινητήρας εμφανίζει αυξημένη χροιά, ιδιαίτερα όταν το ποσοστό φόρτισης της μπαταρίας έχει μειωθεί αρκετά. Επίσης, παρόλο που γενικά βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο, η ηχομόνωση δεν αποτρέπει την είσοδο ορισμένων διακριτικών θορύβων στην καμπίνα, ειδικά σε ταχύτητες άνω των 110 χλμ./ώρα.

Σε γενικές γραμμές, το Chery Tiggo 7 PHEV έχει ως προσανατολισμό να προσφέρει μία καθημερινότητα χωρίς κούραση και ταλαιπωρία, δίνοντας έμφαση στους χώρους και την υψηλή ποιότητα κύλισης, γνωρίσματα απαραίτητα και μη εξαιρετέα για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο.

Chery Tiggo 7 PHEV 8

Συμπέρασμα

Το plug-in hybrid Tiggo 7 αποτελεί σίγουρα την πιο ολοκληρωμένη έκδοση του μοντέλου της Chery. Εν μέσω της γνωριμίας του ευρωπαϊκού -και κατά προέκταση του ελληνικού- αγοραστικού κοινού με ολοένα και περισσότερα μοντέλα μαρκών κινεζικής προέλευσης, το μοντέλο της Chery αποτελεί μία από τις πιο οικονομικές προτάσεις στην κατηγορίας των οικογενειακών SUV με επαναφορτιζόμενο υβριδικό κινητήριο σύνολο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η μοναδική εξοπλιστική έκδοση Premium του Tiggo 7 PHEV προσφέρει μία πλήρη σουίτα συστημάτων ασφαλείας και εξοπλισμού άνεσης, η οποία συνδυάζεται με αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία 90 χιλιομέτρων που καλύπτει τις καθημερινές ανάγκες των περισσότερων αγοραστών, ενώ τα 1.200 χιλιόμετρα που μπορεί να καλύψει με ένα ντεπόζιτο και μία φόρτιση της μπαταρίας εξασφαλίζουν ξεγνοιασιά και στην εθνική οδό.

Η εγγύηση έως 12 έτη (7 εργοστασιακή συν 5 από την Spanos Group) είναι η μεγαλύτερη που μπορεί να βρει αυτή τη στιγμή ο αγοραστής, και συνοδεύεται από 8ετή εγγύηση ή κάλυψη 160.000 χιλιομέτρων για τη μπαταρία, τον ηλεκτροκινητήρα και τα ηλεκτρονικά ισχύος.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

  • Κινητήρας: 1.499 κ.εκ. βενζίνη, 143 PS
  • Ηλεκτροκινητήρας μπροστά: 204 PS
  • Συνδυαστική ισχύς: 279 PS, 365 Nm
  • Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο DHT, στους εμπρός τροχούς
  • Επιδόσεις: 8,4 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 180 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
  • Χωρητικότητα μπαταρίας-Αυτονομία: 18,3 kWh, 90 χιλιόμετρα
  • Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 0,8 λτ./100 χλμ., 19 γρ./χλμ.
  • Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.553/1.862/1.696 χλστ., 2.670 χλστ. μεταξόνιο
  • Βάρος: 1.865 κιλά
  • Χώρος αποσκευών: 565 λίτρα
  • Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 35.990 ευρώ / 0 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ