audi q3

Δοκιμάζουμε το νέο Chery Tiggo 4 των 204 ίππων

Chery Tiggo 4

Με γνώμονα την άνεση και την αστική οικονομία, το full hybrid Tiggo 4 έρχεται να συμπληρώσει τη γκάμα της Chery, στοχεύοντας σε όσους αναζητούν ένα μικρό SUV για τις καθημερινές τους μετακινήσεις σε εξαιρετικά ελκυστική τιμή.

Η Chery έχει ήδη αποδείξει ότι δεν μπήκε στην ελληνική αγορά για να πειραματιστεί, αλλά για να μείνει. Με τα μεγαλύτερα μοντέλα της να έχουν ήδη κερδίσει το κοινό, το Tiggo 4 τοποθετείται με έξυπνο τρόπο κάτω από τα Tiggo 7 και Tiggo 8, σε μια κατηγορία όπου η λογική, η οικονομία και η πρακτικότητα έχουν τον πρώτο λόγο.

Η κίνηση αυτή μόνο τυχαία δεν είναι. Η κινεζική εταιρεία, που εδώ και 22 συνεχόμενα χρόνια κρατά τον τίτλο της Νο.1 σε εξαγωγές της χώρας, είναι η πρώτη στην ιστορία της Κίνας που ξεπέρασε τα 5 εκατομμύρια οχήματα σε ξένες αγορές και διαθέτει 8 κέντρα Έρευνας & Εξέλιξης σε όλο τον κόσμο με περισσότερους από 18.000 μηχανικούς, έχοντας πλέον τη γνώση και την εμπειρία να «διαβάζει» τις τάσεις. Και το νέο Tiggo 4 είναι η καλύτερη απόδειξη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Chery Tiggo 4

Μικρό σε διαστάσεις, αλλά με μεγάλο στρατηγικό ρόλο στη γκάμα, έρχεται για να δώσει στη Chery έναν περισσότερο «αέρα πόλης». Οι συμπαγείς αναλογίες και το υβριδικό σύστημα κίνησης το καθιστούν ιδανικό για καθημερινή χρήση, ενώ ταυτόχρονα ανοίγει για την εταιρεία τον δρόμο προς τη δημοφιλή κατηγορία των μικρών SUV.

Όπως και στα υπόλοιπα μοντέλα της, έτσι και στην περίπτωση του Tiggo 4 η τιμή του παραμένει καθοριστικό πλεονέκτημα, καθώς πρόκειται για το οικονομικότερο full hybrid μικρό SUV που μπορεί να αγοράσει κανείς σήμερα στην ελληνική αγορά.

Chery Tiggo 4
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εξωτερικά, με μήκος 4,3 μέτρα και πλάτος 1,82, το Tiggo 4 καταφέρνει να διατηρεί εκείνη τη στιβαρή «SUV» παρουσία που ζητά ο αγοραστής, χωρίς να χάνει ίχνος ευελιξίας μέσα στην πόλη. Η σχεδίασή του ακολουθεί τη φιλοσοφία των μεγαλύτερων αδελφών του, με καθαρές γραμμές και διακριτική επιθετικότητα.

Μπροστά, η μάσκα με τα διαμαντένια στοιχεία τραβά το βλέμμα, προσδίδοντας ένα τόνο πολυτέλειας και δυναμισμού. Οι αιχμηροί προβολείς LED και τα κάθετα φώτα ημέρας δίνουν τη φωτεινή υπογραφή της Chery, ενώ το τονισμένο καπό ενισχύει την αίσθηση επιβλητικότητας.

Το προφίλ ακολουθεί πιο ήπιους ρυθμούς, με την ελαφρώς κεκλημένη οροφή και τη γραμμή των πίσω παραθύρων να χαρίζουν σπορτίφ χαρακτήρα, αν και οι 17άρες ζάντες δείχνουν κάπως μικρές για τους τονισμένους θόλους. Πίσω, το σχέδιο παραμένει καθαρό και μοντέρνο, με τα φωτιστικά σώματα LED να ενώνονται μέσω φωτιζόμενης μπάρας, μια λεπτομέρεια που δίνει premium αύρα και αναγνωρισιμότητα στο σκοτάδι.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η σήμανση «Hybrid» υπενθυμίζει διακριτικά το τεχνολογικό υπόβαθρο του μοντέλου, ενώ τα μαύρα πλαστικά που ντύνουν περιμετρικά το αμάξωμα κι η αυξημένη απόσταση από το έδαφος προσθέτουν τον αναμενόμενο off-road τόνο, χωρίς να ξεφεύγουν αισθητικά.

Με αίσθηση πολυτέλειας

Περνώντας στο εσωτερικό, η εικόνα συνεχίζει στο ίδιο θετικό μοτίβο. Η σχεδίαση ακολουθεί τη γνωστή λογική της Chery, με minimal γραμμές και ποιοτική αίσθηση σε κάθε σημείο. Τα πάνω τμήματα του ταμπλό είναι επενδυμένα με μαλακά υλικά και συνθετικό δέρμα, κάτι που δεν βλέπεις εύκολα στην κατηγορία, ενώ η ποιότητα διατηρείται υψηλά και στο πίσω μέρος, εκεί όπου συνήθως γίνονται οι “εκπτώσεις”.

Chery Tiggo 4

Τα καθίσματα έχουν σπορτίφ σχεδίαση με ενσωματωμένα προσκέφαλα, χωρίς όμως να θυσιάζουν την άνεση. Στη θέση του οδηγού, δύο οθόνες 12,3 ιντσών δεσπόζουν εντός ενιαίου πλαισίου, δημιουργώντας την αίσθηση ενός συνεχόμενου ψηφιακού πίνακα. Η μία λειτουργεί ως πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων τύπου TFT, με καθαρή απεικόνιση και στοχευμένες επιλογές παραμετροποίησης. Η δεύτερη αφορά το infotainment, από όπου ο οδηγός έχει πρόσβαση σε όλες τις ρυθμίσεις του αυτοκινήτου, από τα συστήματα υποβοήθησης έως τον κλιματισμό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το σύστημα είναι συμβατό με Android Auto και Apple CarPlay, και παρά τον σύγχρονο επεξεργαστή Qualcomm Snapdragon 8155, δείχνει κάποιες φορές έναν ελαφρύ δισταγμό στην απόκριση. Ωστόσο, το μενού είναι απλό, εύκολο στην εκμάθηση και με πρακτικές συντομεύσεις που κάνουν τη χρήση του γρήγορη και ευχάριστη.

Chery Tiggo 4

Στην κεντρική κονσόλα κυριαρχεί το γκρι φινίρισμα, με φυσικούς διακόπτες για τον στάνταρ διζωνικό κλιματισμό, ενώ ακριβώς πιο κάτω βρίσκονται επτά πλήκτρα βασικών λειτουργιών, όπως η ρύθμιση της έντασης του ηχοσυστήματος ή η επιλογή οδηγικών προγραμμάτων. Όλα σε εργονομικά σωστά σημεία, χωρίς να απαιτούν ψάξιμο στην οθόνη.

Το Tiggo 4 διατίθεται σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού, Comfort και Premium, αμφότερες πλήρως εξοπλισμένες. Η Comfort περιλαμβάνει τις δύο μεγάλες οθόνες, ηχοσύστημα Chery με τέσσερα ηχεία, επτά αερόσακους, πάνω από 20 συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, κάμερα οπισθοπορείας, πίσω αισθητήρες στάθμευσης, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, υφασμάτινη επένδυση καθισμάτων, προβολείς LED εμπρός και πίσω, αυτόματη ενεργοποίηση φώτων και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Chery Tiggo 4

Η πλουσιότερη Premium προσθέτει πανοραμική απεικόνιση 540 μοιρών, εμπρός αισθητήρες στάθμευσης, καθίσματα με επένδυση οικολογικού δέρματος, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού σε έξι κατευθύνσεις, θερμαινόμενα μπροστινά καθίσματα, δερμάτινο τιμόνι τριών ακτίνων flat-bottom, φιμέ πίσω κρύσταλλα, αναβαθμισμένο ηχοσύστημα Chery με έξι ηχεία και ατμοσφαιρικό ambient φωτισμό.

Από πλευράς εργονομίας και πρακτικότητας, η καμπίνα του Tiggo 4 αποδεικνύεται προσεγμένη, αφού υπάρχουν αρκετές θήκες σε καίρια σημεία. Οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν ικανοποιητικό χώρο, χάρη στο μεταξόνιο των 2.610 χιλιοστών, με επαρκή αέρα ιδίως στο κεφάλι. 

Chery Tiggo 4
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο χώρος αποσκευών βρίσκεται στα 430 λίτρα, τιμή άκρως ικανοποιητική για την κατηγορία, με εκμεταλλεύσιμο σχήμα κι ανύπαρκτο κατώφλι φόρτωσης. Η μόνη παραφωνία είναι ένα μικρό εξόγκωμα στο πάτωμα, κάτω από το οποίο βρίσκεται η 12βολτη μπαταρία.

Στόχος η οικονομία

Κάτω από το καπό κρύβεται ένα πλήρως εξελιγμένο υβριδικό σύστημα που αποτελείται από έναν τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.498 κ.εκ. που αποδίδει 95 ίππους, έναν ηλεκτροκινητήρα, μια μπαταρία LFP χωρητικότητας 1,83 kWh και ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DHT, σχεδιασμένο να προσφέρει μέγιστη απόδοση στα full hybrid μοντέλα της εταιρείας. Η συνδυαστική ισχύς αγγίζει τους 204 ίππους και τα 310 Nm ροπής, νούμερα που στην πράξη μεταφράζονται σε άνετες επιταχύνσεις και επαρκές απόθεμα ισχύος για κάθε χρήση.

Chery Tiggo 4

Η λειτουργία του υβριδικού συστήματος είναι πολιτισμένη και γραμμική, με το αυτοκίνητο να ξεκινά σχεδόν πάντα ηλεκτρικά, εφόσον δεν ζητηθεί πλήρης ισχύς. Η μετάβαση από ηλεκτρική σε θερμική λειτουργία γίνεται ομαλά, με το «ξύπνημα» του βενζινοκινητήρα να συνοδεύεται από έναν ήχο λίγο πιο έντονο απ’ όσο θα θέλαμε, χωρίς όμως να ενοχλεί.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η αυξημένη ιπποδύναμη δεν μεταφράζεται σε επιδόσεις που θα εντυπωσιάσουν, αλλά κάνει τις προσπεράσεις πιο άνετες και τις μετακινήσεις πιο χαλαρές. Άλλωστε, ο στόχος εδώ δεν είναι η ταχύτητα αλλά η αποδοτικότητα και σε αυτό το πεδίο το Tiggo 4 πετυχαίνει τον σκοπό του.

Chery Tiggo 4

Στην πόλη κινείται για μεγάλο ποσοστό της διαδρομής αμιγώς ηλεκτρικά, επιτυγχάνοντας χαμηλή κατανάλωση χωρίς προσπάθεια. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, που περιλάμβανε και αρκετά χιλιόμετρα σε αυτοκινητόδρομο, εκεί όπου συνήθως τα full hybrid είναι εκτός του comfort zone τους, η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε στα 5,5 λτ./100 χλμ., πολύ κοντά στα 5,3 που δηλώνει η εταιρεία, αποδεικνύοντας ότι η Chery έχει πετύχει εξαιρετική ισορροπία ανάμεσα στην απόδοση και την οικονομία.

Στο δρόμο, το Tiggo 4 επιβεβαιώνει τον ήπιο και πολιτισμένο χαρακτήρα του υβριδικού του συνόλου. Η μετάδοση DHT συνεργάζεται αρμονικά με τον ηλεκτροκινητήρα και κρατά τον βενζινοκινητήρα σε λογικά επίπεδα στροφών, εξασφαλίζοντας ομαλή επιτάχυνση και άνετη κύλιση στην πόλη. Το τιμόνι έχει καλό βάρος και ικανοποιητική ακρίβεια, ενώ προσαρμόζεται ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα Eco ή Sport, διαφοροποιώντας διακριτικά την απόκριση του κινητήρα και την αίσθηση στο χέρι.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Chery Tiggo 4

Η ανάρτηση είναι ρυθμισμένη για άνεση, απορροφώντας αποτελεσματικά τις περισσότερες ανωμαλίες του δρόμου. Ο ημιάκαμπτος πίσω άξονας κάνει την παρουσία του αισθητή μόνο σε έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες, αλλά συνολικά το αυτοκίνητο παραμένει ήσυχο και ξεκούραστο. Τα φρένα έχουν προοδευτική αίσθηση και με σωστή υποβοήθηση, κάτι σπάνιο για την κατηγορία, ενώ τα τρία επίπεδα ανάκτησης ενέργειας λειτουργούν ουσιαστικά, δίνοντας τη δυνατότητα ρύθμισης του φρεναρίσματος ανάλογα με το στυλ οδήγησης.

Στον αυτοκινητόδρομο, το Tiggo 4 ταξιδεύει χαλαρά και σταθερά μέχρι τα 120 χλμ./ώρα, με την ανάρτηση να φιλτράρει καλά τις ανωμαλίες και το τιμόνι να προσφέρει την απαιτούμενη αίσθηση ασφάλειας. Πάνω από εκεί, ο θόρυβος του βενζινοκινητήρα γίνεται πιο αισθητός, κυρίως όταν χρειάζεται να διατηρηθεί υψηλή ταχύτητα ή να επιταχύνει, ενώ η ηχομόνωση είναι ικανοποιητική, αλλά όχι κορυφαία, καθώς αεροδυναμικοί θόρυβοι περνούν στην καμπίνα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Chery Tiggo 4

Σε πιο απαιτητικές συνθήκες, όπως σε ορεινές διαδρομές ή υπό πίεση, το Tiggo 4 δείχνει ξεκάθαρα τον προσανατολισμό του στην άνεση. Παρουσιάζει κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές, αλλά διατηρεί προβλέψιμη συμπεριφορά, με το πίσω μέρος να ελαφρώνει χωρίς όμως να ανησυχεί τον οδηγό, ενώ ακόμα και σε γρήγορες εναλλαγές βάρους η πρόσφυση διατηρείται σε ικανοποιητικό βαθμό. Δεν είναι αυτοκίνητο που θα αναζητήσει τον ενθουσιασμό, αλλά ένα SUV που μεταφέρει με σιγουριά, απλότητα και ευκολία την καθημερινότητα του οδηγού.

Στο διά ταύτα

Το Chery Tiggo 4 δεν επιδιώκει να εντυπωσιάσει με νούμερα ή επιδόσεις, αλλά να κερδίσει με τη λογική του. Με τιμή εκκίνησης τις 22.990 ευρώ για την έκδοση Comfort, προσφέρει πλουσιότερο εξοπλισμό και συνολική αίσθηση ποιότητας στο εσωτερικό απ’ ό,τι συνηθίζεται στην κατηγορία, ενώ έρχεται και με τη μεγαλύτερη εγγύηση της ελληνικής αγοράς, η οποία βρίσκεται στα εντυπωσιακά 12 χρόνια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Chery Tiggo 4

Είναι το είδος του SUV που μπορεί να μην ξεχωρίζει σε έναν συγκεκριμένο τομέα, όμως καταφέρνει να σε κερδίζει με τη συνολική του ισορροπία, κάνοντας σχεδόν τα πάντα καλύτερα από τον μέσο όρο.

Η μέση κατανάλωση των 5,5 λτ./100 χλμ. είναι απολύτως ικανοποιητική για ένα πλήρως υβριδικό σύστημα, ενώ σε πιο ήπιες αστικές συνθήκες μπορεί να πέσει ακόμη χαμηλότερα. Αν προστεθεί και η τιμολογιακή πολιτική της Chery, το Tiggo 4 τοποθετείται ξεκάθαρα ως μια value for money πρόταση στη δημοφιλή κατηγορία των μικρών SUV, συνδυάζοντας τεχνολογία, εξοπλισμό και ποιότητα που δύσκολα συναντάς σε αυτή την τιμή.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ: Chery Tiggo 4 Hybrid

  • Κινητήρας βενζίνης: 1.498 κ.εκ., τετρακύλινδρος, ατμοσφαιρικός, 95 ίπποι, 125 Nm
  • Συνδυαστική απόδοση: 204 ίπποι / 310 Nm
  • Μετάδοση: Αυτόματο κιβώτιο e-DHT , στους εμπρός τροχούς
  • Επιδόσεις: 0-100 χλμ./ωρα 8,9 δλ., τελική 150 χλμ./ώρα
  • Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,3 λτ./100 χλμ., 120 γρ./χλμ.
  • Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.320/1.831/1.653 χλστ., 2.610 χλστ. Μεταξόνιο
  • Βάρος: 1.550 κιλά
  • Χώρος αποσκευών: 430 λτ.
  • Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 22.990 ευρώ – 0 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ