Πρώτη δοκιμή: Chery Tiggo 8 PHEV

Chery Tiggo 8

Το Tiggo 8 ήρθε για να κάνει μια statement δήλωση στην κατηγορία του, προσφέροντας χώρους, τεχνολογία, premium αίσθηση και συνολική αυτονομία που ξεπερνά τα 1.000 χιλιόμετρα, σε τιμή που ασκεί σοβαρή πίεση στον ανταγωνισμό.

Η Chery ξεκίνησε πριν λίγες μέρες επίσημα το λανσάρισμα στη χώρα μας με τα μοντέλα Tiggo 7 και Tiggo 8 μέσω της Spanos Group, σηματοδοτώντας ακόμα ένα ορόσημο για την εταιρεία, αλλά και για την ίδια τη χώρα μας. Η μάρκα άλλωστε δεν είναι τυχαία αφού πρόκειται για τη No 1 κινεζική εταιρεία αυτοκινήτων σε εξαγωγές επί 22 συναπτά έτη, με το 2024 να καταγράφει 2,6 εκατομμύρια πωλήσεις, εκ των οποίων τα 1,15 εκατομμύρια ήρθαν εκτός Κίνας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η επιτυχία της στις εξαγωγέρς οφείλεται στο γεγονός ότι τα μοντέλα της ακολουθούν μια πιο δυτική προσέγγιση, τόσο σε εμφάνιση και ποιότητα όσο και σε οδική συμπεριφορά, ενώ τεχνολογικά βρίσκονται σε υψηλό επίπεδο, προσφέροντας μοναδικά προνόμια όπως τη νέα τεχνολογία Chery Super Hybrid (CSH), που στοχεύει στη μέγιστη θερμοδυναμική απόδοση και τη χαμηλότερη δυνατή κατανάλωση. Μια τεχνολογία που αναπτύχθηκε από το μηδέν με σκοπό να προσφέρει κάτι ξεχωριστό, όχι απλώς να ακολουθήσει τη μόδα της εποχής.

Έχοντας ήδη πάρει την πρώτη ουσιαστική γεύση από την εταιρεία μέσα από τη δοκιμή του Tiggo 7, τώρα βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι του Tiggo 8 στην plug-in hybrid έκδοση, το οποία στη χώρα μας έρχεται αποκλειστικά 7θέσιο, απευθυνόμενo σε οικογένειες με πολλές ανάγκες, αλλά και γενικότερα, και σε όσους θέλουν ένα SUV που μπορεί να κάνει τα πάντα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αισθητικά ακολουθεί τη σχεδιαστική γλώσσα που είδαμε και στο "μικρό" 7, με τον ευρωπαϊκό προσανατολισμό να είναι εμφανής, ενώ με διαστάσεις 4,72 μέτρα σε μήκος και 1,86 σε πλάτος, μπαίνει στα χωράφια των D-SUV. Δυναμικές αναλογίες, καθαρές γραμμές και επιβλητική παρουσία, που δεν τραβάνε απλώς στα βλέμματα αλλά παίζουν κι ουσιαστικό ρόλο στην ευρυχωρία, με τη λεπτομέρεια στην κατασκευή να αποδεικνύει ότι η Chery ήθελε να τοποθετήσει από την αρχή το μοντέλο απέναντι σε μοντέλα που θεωρούνται καταξιωμένα στην κατηγορία.

Μπροστά ξεχωρίζει η μάσκα Diamond, που θυμίζει κόσμημα και πλαισιώνεται από full LED προβολείς με ενσωματωμένα φώτα ημέρας, προσφέροντας από την πρώτη ματιά μια premium εικόνα. Το επιβλητικό αλλά ταυτόχρονα κομψό ύφος συνεχίζεται και στο πίσω μέρος, όπου μια φωτιζόμενη LED λωρίδα ενώνει τα δύο φωτιστικά σώματα, προσθέτοντας ταυτότητα και στυλ σε κάθε κλείδωμα ή ξεκλείδωμα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η αεροτομή και ο διαχύτης στον προφυλακτήρα δίνουν τη δυναμική που περιμένεις από ένα σύγχρονο SUV, ενώ τα δυναμικά φλας ανεβάζουν το επίπεδο. Το προφίλ του μοντέλου είναι στιβαρό, με μεγάλα παράθυρα, χρωμιωμένα πλαίσια, ράγες οροφής, ζάντες 19 ιντσών και μαύρα προστατευτικά περιμετρικά, στοιχεία που ενισχύουν την φινέτσα του μοντέλου, ενώ οι πτυσσόμενες χειρολαβές δίνουν την τελική πινελιά στο μοντέρνο σύνολο.

Φιλικό εσωτερικό με premium στοιχεία

Η ίδια premium φιλοσοφία συνεχίζεται στην καμπίνα, με τη Chery να δίνει έμφαση όχι μόνο στην εμφάνιση, χρησιμοποιώντας υλικά που “χτυπάνε” απλά στο μάτι, αλλά στην πραγματική ποιότητα, ενώ η συνολική σχεδίαση ακολουθεί την τάση της εποχής, με minimal γραμμές, οριζόντια διάταξη και χωρίς υπερβολές που κουράζουν. Το ταμπλό είναι ντυμένο με μαλακή επένδυση, η διακοσμητική λωρίδα με εφέ ξύλου δένει ωραία με τα υπόλοιπα στοιχεία, ενώ ακόμα και τα σκληρά πλαστικά έχουν σωστή συναρμογή και φινίρισμα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο οδηγός έχει μπροστά του έναν ψηφιακό πίνακα 10,25 ιντσών με δυνατότητα παραμετροποίησης, ενώ στο κέντρο δεσπόζει μια οθόνη αφής 15,6 ιντσών με το σύστημα AI Lion 5.0. Χάρη στον ενσωματωμένο επεξεργαστής Qualcomm Snapdragon 8155, η απόκριση είναι εντυπωσιακά γρήγορη, με εκκίνηση σε μόλις 2 δευτερόλεπτα κι υποστηρίζει φωνητικό έλεγχο, OTA ενημερώσεις, ασύρματο Apple CarPlay και Android Auto, που λειτουργούν εξαιρετικά και χωρίς διακοπές, κάτι που δεν θεωρείται δεδομένο ακόμα και για πιο παραδοσιακές μάρκες.

Ευχάριστη είναι και η επιλογή διάφορων backgrounds, ακόμα και κινούμενα, αποφεύγοντας το ψυχρό λευκό ή μαύρο χρώμα που βλέπουμε σε άλλες μάρκες, κάνοντας προφανές ότι οι άνθρωποι της Chery θέλησαν να δώσουν την αίσθηση ενός πραγματικά έξυπνου cockpit, με tech-first προσανατολισμό, χωρίς όμως να χαθεί η φιλικότητα προς τον χρήστη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο εξοπλισμός συνεχίζεται με δύο θέσεις ασύρματης φόρτισης (η μία 50W), USB και Type-C θύρες εμπρός και πίσω, ατμοσφαιρικό φωτισμό, πανοραμική κάμερα 540°, αισθητήρες περιμετρικά, ηχοσύστημα Sony με 8 ηχεία και διζωνικό κλιματισμό με φυσικούς διακόπτες στην κονσόλα κι αεραγωγούς και για τη δεύτερη σειρά. Τα καθίσματα με επένδυση οικολογικού δέρματος είναι άνετα, με αυτό του οδηγού να ρυθμίζεται ηλεκτρικά σε 6 κατευθύνσεις, ενώ το flat-bottom τιμόνι προσφέρει πλήρη εργονομία, φιλοξενώντας ακόμα και τον έλεγχο καθρεπτών.

Ο επιλογέας στην κολώνα του τιμονιού είναι μια στρατηγική επιλογή για ενίσχυση της πρακτικότητας και της εργονομίας, αφήνοντας ελεύθερο χώρο στην κεντρική κονσόλα, όπου υπάρχει ψυχόμενη θήκη, ηοποία συνοδεύεται από ακόμα 31 μικροθήκες. Το Tiggo 8, όπως αναφέραμε, είναι εφταθέσιο, με τη διαμόρφωση να καθορίζει και τον διαθέσιμο χώρο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με την τρίτη σειρά ριγμένη και τη δεύτερη τραβηγμένη πίσω, μιας κι είναι συρόμενη, η καμπίνα φιλοξενεί 5 ενήλικες άνετα, χάρη και στο επίπεδο πάτωμα και το μεταξόνιο των 2,71 μέτρων. Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 889 λίτρα, και με όλες τις θέσεις πεσμένες τα 1.930.

Όταν χρησιμοποιούνται και οι 7 θέσεις, απομένουν 117 λίτρα πορτμπαγκάζ, αλλά και πάλι οι πίσω επιβάτες δεν στερούνται άνεσης, ειδικά αν μετακινηθεί η δεύτερη σειρά λίγο μπροστά, έχοντας ικανοποιητικό χώρο σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Η μόνη ένσταση αφορά την πρόσβαση, αφού γίνεται από το στενό τμήμα του διαιρούμενου καθίσματος (60/40), κάτι που σίγουρα δεν είναι το τέλος του κόσμου, αλλά είναι ένα σημείο που χωράει βελτίωση.

Με τεχνολογία αιχμής

Το υβριδικό σύστημα που έχει αναλάβει την κίνηση του Chery Tiggo 8 PHEV αποτελείται από έναν turbo βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων με 143 ίππους και έναν ηλεκτροκινητήρα 204 ίππων. Η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 279 ίππους και τα 365 Nm ροπής, με τη δύναμη να περνάει αποκλειστικά στους μπροστινούς τροχούς μέσω του “stepless” υβριδικού αυτόματου κιβωτίου DHT. Παρά τους σχεδόν 2 τόνους του αυτοκινήτου, οι επιδόσεις είναι παραπάνω από επαρκείς, αφού χρειάζεται μόλις 9 δευτερόλεπτα για να ολοκληρώσει τη διαδικασία 0-100 χλμ./ώρα, με την τελική ταχύτητα να ορίζεται στα 180 χλμ./ώρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η μπαταρία 18,3 kWh προσφέρει έως 90 χλμ. ηλεκτρικής αυτονομίας, ικανή για τις καθημερινές ανάγκες του μέσου οδηγού, ενώ υποστηρίζει φόρτιση 42 kW σε ταχυφορτιστή, φτάνοντας από το 30-80% σε 19 λεπτά. Σε πιο “οικιακές” καταστάσεις θέλει 8,5 ώρες για να γεμίσει σε απλή πρίζα σούκο και 3 ώρες σε wallbox. Αυτό που κάνει το σύνολο να ξεχωρίζει είναι η CSH τεχνολογία, αφού ο συγκεκριμένος κινητήρας είναι αποκλειστικά εξελιγμένος για υβριδική χρήση κι υπόσχεται θερμοδυναμική απόδοση 44,5%, με την απόδοση κιβωτίου να φτάνει το 98,5%.

Στην πράξη αυτό μεταφράζετε σε κατανάλωση 0,7 λτ./100 χλμ. με πλήρως φορτισμένη μπαταρία, και έως 6 λτ./100 χλμ με “ξελιγωμένη” υβριδική λειτουργία, νούμερα εντυπωσιακό για βενζινοκίνητο 7θέσιο όχημα 1.991 κιλών . Αξίζει να σημειωθεί ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ τριών διαφορετικών προγραμμάτων αποφόρτισης της μπαταρίας, ανάλογα με τις συνθήκες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Initial είναι η εργοστασιακή επιλογή, όπου χρησιμοποιείται κυρίως πρώτα το ρεύμα, αλλά η μπαταρία δεν αδειάζει τελείως πότε, με το σύστημα να διατηρεί τουλάχιστον 10% ενέργειας, επιτρέποντας στο σύνολο να λειτουργεί πάντοτε υβριδικά. Το Smart λειτουργεί υβριδικά με στόχο τη βέλτιστη απόδοση και εξοικονόμηση, ενώ φορτίζει την μπαταρία όταν οι συνθήκες είναι ευνοϊκές και τέλος, στο Forced, ο οδηγός καθορίζει ο ίδιος το ελάχιστο ποσοστό φόρτισης, κρατώντας πάντα ρεύμα «για ώρα ανάγκης». Είναι μια προσέγγιση που ελάχιστα μοντέλα της αγοράς προσφέρουν, και που κάνει τη διαφορά στην καθημερινή χρήση, ειδικά για όσους κινούνται εντός πόλης ή κάνουν σταθερές διαδρομές κάθε μέρα.

Οικογενειακός σύμμαχος

Οδηγικά ακολουθεί μια πιο οικογενειακή φιλοσοφία, άκρως λογική για τον χαρακτήρα του και το στιλ του. Αν και διαθέτει ένα πιο σφιχτό set-up ώστε να διαχειρίζεται καλύτερα το αυξημένο βάρος λόγω και της μπαταρίας, αυτό δεν γίνεται ιδιαίτερα αισθητό, εκτός από περιπτώσεις συνεχόμενων ανωμαλιών, τύπου σιδηροδρομικής διάβασης. Οι αναρτήσεις (γόνατα MacPherson μπροστά, ανεξάρτητων συνδέσμων πίσω) απορροφούν αποτελεσματικά τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, δείχνοντας ότι στο επίκεντρο βρίσκεται πάντα η άνεση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην πόλη, παρά τις αυξημένες διαστάσεις του, το Tiggo 8 δεν δυσκολεύεται. Τα μεγάλα παράθυρα, η ψηλή θέση οδήγησης και οι περιμετρικές κάμερες 540° σου δίνουν την αίσθηση ότι μπορείς να το παρκάρεις με το ένα χέρι, ενώ ο κύκλος στροφής των 11,2 μέτρων είναι απολύτως λογικός, διευκολύνοντας τις καθημερινές μανούβρες. Ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ήπια και σχεδόν αθόρυβα, “γεφυρώνοντας” το κενό ισχύος που μπορεί να εμφανιστεί στις χαμηλές στροφές ενός παραδοσιακού turbo κινητήρα. Έτσι, ο οδηγός μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά, εφόσον δεν απαιτεί άμεση και έντονη επιτάχυνση.

Εξαιρετικά χρήσιμο είναι το γεγονός ότι το αυτοκίνητο δεν ξεκινά αν ο οδηγός δεν φορά ζώνη ασφαλείας, κάτι που για πολλούς θα έπρεπε να θεωρείται αυτονόητο, ενώ διαθέτει τεχνολογία V2L, μπορώντας να τροφοδοτήσει ηλεκτρικές συσκευές από την μπαταρία του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην εθνική οδό, το αυτοκίνητο ξεδιπλώνει τις αρετές του. Είναι σταθερό, ευθύβολο και με καλή ποιότητα κύλισης, ενώ χάρη στην αυτονομία των 1.000+ χιλιομέτρων, καταπίνει χιλιόμετρα χωρίς δεύτερη σκέψη. Η ηχομόνωση, αν και συνολικά βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο όπως και το υπόλοιπο σύνολο, δεν προστατεύει πλήρως από τους εξωτερικούς θορύβους, όμως οι ήχοι που εισέρχονται δεν κουράζουν τους επιβάτες. Το μόνο που ίσως χαλάσει ελαφρώς την ηρεμία είναι η αυξημένη χροιά του θερμικού κινητήρα σε συνθήκες πλήρους φορτίου και όταν το ποσοστό της μπαταρίας έχει πέσει χαμηλά. Όχι ενοχλητικά, αλλά σίγουρα αντιληπτά.

Σε επαρχιακό οδικό δίκτυο, το Tiggo 8 μπορεί να μη δείχνει έξω από τα νερά του, όμως δεν είναι και φτιαγμένο για να κυνηγάς στροφές και χρόνους. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι παρούσες, λογικές για SUV με αυτό το ύψος και προσανατολισμό, αλλά δεν τρομάζουν. Αν πιεστεί, εμφανίζει ήπια υποστροφή, που διορθώνεται εύκολα και χωρίς να προκαλεί άγχος στον οδηγό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το τιμόνι είναι ελαφρύ, αλλά βαρύτερο από το μέσο όρο της κατηγορίας, με μέτρια πληροφόρηση. Στο Sport mode, όμως, σφίγγει και αποκτά σαφέστερη αίσθηση, ενώ και το γκάζι και το φρένο ανταποκρίνονται πιο άμεσα, με όλο το σύνολο να δείχνει να "ξυπνά". Το Tiggo 8 προσφέρει τρία προφίλ οδήγησης (Eco, Normal, Sport), με τις διαφορές να είναι αντιληπτές όχι μόνο στο πάτημα των πεντάλ, αλλά και στη συμπεριφορά του συστήματος διεύθυνσης και στην απόδοση ισχύος.

Η σουίτα συστημάτων υποβοήθησης είναι πλήρης, περιλαμβάνοντας όλα τα ADAS που περιμένεις από ένα σύγχρονο PHEV, όπως ενεργό cruise control, σύστημα υποβοήθησης ταχύτητας σε στροφές, ειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, αυτόνομη πέδηση, σύστημα πολλαπλών συγκρούσεων κ.ά. Όπως και στο Chery Tiggo 7, οι ηχητικές ειδοποιήσεις κάποιες φορές δείχνουν υπερβάλλοντα ζήλο και καταλήγουν να κουράζουν. Ευτυχώς, μπορούν να απενεργοποιηθούν μέσω του infotainment, αν και δυστυχώς η ρύθμιση δεν αποθηκεύεται, αφού κάθε φορά που σβήνει ο κινητήρας, η διαδικασία ξεκινά από την αρχή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο δια ταύτα

Τα 7θέσια SUV μοιάζουν πλέον με είδος υπό εξαφάνιση, ειδικά τα plug-in, όπου για να αποκτήσεις ένα από αυτά, χρειάζεται συνήθως να δαπανήσεις ένα πολύ υψηλό ποσόν. Το Chery Tiggo 8 PHEV έρχεται να ταρακουνήσει αυτό το status quo, προσφέροντας σχεδίαση, εξοπλισμό, χώρους και σύστημα κίνησης που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από προτάσεις διπλάσιας τιμής.

Στα 37.990 ευρώ, της μοναδικής εξοπλιστικής έκδοσης Premium του plug-in μοντέλου, δύσκολα βρίσκεις άλλο 7θέσιο SUV με τέτοιο τεχνολογικό υπόβαθρο, κατανάλωση αντίστοιχη ...scooter και συνολική αυτονομία diesel. Ειδικά αν προσθέσεις την 7ετή εγγύηση ή 150.000 χλμ. για το όχημα και την 8ετή / 160.000 χλμ. για μπαταρία και ηλεκτροκινητήρα, η εξίσωση γίνεται ακόμα πιο δελεαστική.

Μάλιστα για παραγγελίες έως το τέλος Αυγούστου, η ελληνική αντιπροσωπεία (Spanos Group) δίνει ένα Early Bird Bonus 1.000 ευρώ, μαζί με δωρεάν επέκταση εγγύησης στις λιανικές πωλήσεις κατά 5 επιπλέον έτη, προσφέροντας ουσιαστικά τη μεγαλύτερη κάλυψη της αγοράς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας: 1.499 κ.εκ. βενζίνη, 143 PS
Ηλεκτροκινητήρας μπροστά: 204 PS
Συνδυαστική ισχύς: 279 PS, 365 Nm
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο DHT, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 9,0 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 180 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Χωρητικότητα μπαταρίας-Αυτονομία: 18,3 kWh, 90 χιλιόμετρα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2
: 0,7 λτ./100 χλμ., 16 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.725/1.860/1.705 χλστ., 2.710 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.991 κιλά
Χώρος αποσκευών: 889 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 37.990 ευρώ / 0 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ