Αυτή είναι η λύση για το πρωινό μποτιλιάρισμα -Η πρόταση για το τέλος της καθημερινής κίνησης

Κίνηση αθήνα

Την προσωπική του άποψη για το πώς θα μπορούσε να εξομαλυνθεί η κίνηση στους δρόμους της Αθήνας κατά τις πρωινές ώρες εκφράζει ο Σύμβουλος Διαχείρισης Κυκλοφορίας και Οδικής Ασφάλειας της Περιφέρειας Αττικής, Κίμων Λογοθέτης.

Το απόλυτο χάος επικρατεί καθημερινά στους δρόμους της Αθήνας, με την κυκλοφοριακή συμφόρηση να καθιστά αβίωτη τη ζωή των οδηγών, οι οποίοι πρέπει να είναι συνεχώς οπλισμένοι με ολύμπια υπομονή.

Η εφιαλτική κατάσταση στο οδικό δίκτυο της πρωτεύουσας δεν έχει περάσει απαρατήρητη από τους αρμόδιους φορείς, καθώς και από ένα πλήθος συγκοινωνιολόγων, οι οποίοι έχουν θέσει κατά καιρούς επί τάπητος δεκάδες προτάσεις προκειμένου να μην σπαταλάμε τόσες ώρες της ζωής μας μέσα στο αυτοκίνητο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στη μάχη για τον τερματισμό του εφιάλτη που ακούει στο όνομα «κυκλοφοριακό» έχει ριχθεί και ο Σύμβουλος Διαχείρισης Κυκλοφορίας και Οδικής Ασφάλειας της Περιφέρειας Αττικής, Κίμων Λογοθέτης, ο οποίος μιλώντας στο carandmotor.gr, κατέθεσε μια δέσμη προτάσεων που κατά τη μάχη του είναι ικανές να καταστήσουν την «κυκλοφοριακή ζωή» μας καλύτερη, αλλά και να συνδράμουν στην ενίσχυση τόσο της οδικής ασφάλειας όσο και της ποιότητας του αέρα που αναπνέουμε.

Κίμωνας Λογοθέτης

Παράνομη στάθμευση και κατάληψη λεωφορειολωρίδων

Όπως εξήγησε στους βασικούς παράγοντες που το κυκλοφοριακό καθεστώς στην Αθήνα είναι πραγματικά ανυπόφορο συγκαταλέγεται η παράνομη στάθμευση στη δεξιά λωρίδα «που οδηγεί στη μείωση της διατομής των δρόμων, με το φαινόμενο να έχει παγιωθεί σε δρόμους όπως η Ελευθερίου Βενιζέλου στην Καλλιθέα, η Πατησίων, η Αχαρνών, η Αριστοτέλους, η 3η Σεπτεμβρίου, η Συγγρού και η Ακαδημίας».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κατά τη γνώμη του πρέπει να «εντατικοποιηθούν οι έλεγχοι της Τροχαίας και της Δημοτικής Αστυνομίας για τα αυτοκίνητα που παρκάρουν παράτυπα, συμπεριλαμβανομένης της πρακτικής του διπλοπαρκαρίσματος, με αποτέλεσμα να μειώνεται το πλάτος των οδών και να φρακάρει η κυκλοφορία».

Παράλληλα χαιρέτισε δρομολογημένες ενέργειες όπως αυτή που αφορά στην τοποθέτηση καμερών στις λεωφορειολωρίδες που θα φωτογραφίζουν όσους υψώνουν εμπόδια στα αστικά λεωφορεία, μιας και κατά την άποψή του, «η απρόσκοπτη λειτουργία των ΜΜΜ, τα καθιστά αυτομάτως πιο ελκυστικά στους πολίτες, οι οποίοι συνακολούθως ενθαρρύνονται να αφήσουν σπίτι τους τα ΙΧ».

«Πρόβλημα τα μη συντηρημένα ΙΧ»

Για τον Κίμωνα Λογοθέτη, πέρα από τους ελέγχους της Τροχαίας για παράνομη στάθμευση, απαραίτητη κρίνεται και η «περαιτέρω ενεργοποίηση των μικτών κλιμακίων ελέγχου οχημάτων, ώστε να αποτρέπεται η κυκλοφορία οχημάτων που εκπέμπουν μεγάλες ποσότητες ρύπων, επιβαρύνοντας το περιβάλλον. Ένα αυτοκίνητο με 600.000 χλμ. το οποίο δεν είναι συντηρημένο και έχει κορεσμένο καταλύτη, συνιστά περιβαλλοντική βόμβα και δεν πρέπει να κυκλοφορεί στους δρόμους».

Πρόσθεσε δε ότι πρέπει να δοθεί έμφαση και στα «εκατοντάδες αυτοκίνητα που είναι σε τραγική κατάσταση, έχοντας σπασμένους καθρέπτες, φθαρμένα ελαστικά, και είναι με επικίνδυνο τρόπο φορτωμένα, καθώς αποτελούν δημόσιο κίνδυνο, όντας ικανά να αποτελεσούν αιτία πρόκλησης σοβαρού τροχαίου ατυχήματος».

Η λύση στο κυκλοφοριακό και η οδική ασφάλεια ξεκινάει από τον καθένα μας ξεχωριστά

Ο Κίμων Λογοθέτης αναγνώρισε ότι το κυκλοφοριακό και η οδική ασφάλεια αποτελούν εθνικού επιπέδου ζητήματα και επιτάσσουν τη συνεργασία των υπουργείων Υποδομών και Μεταφορών, Περιβάλλοντος, Τουρισμού, Πολιτισμού, της Τροχαίας, της Δημοτικής Αστυνομίας, του ΟΑΣΑ, των εταιρειών παροχής ενέργειας και τηλεπικοινωνιών, της εφοδιαστικής αλυσίδας, των τουριστικών λεωφορείων, των ταξί και προφανώς των χρηστών του οδικού δικτύου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

»Αυτή η συντονισμένη προσπάθεια πρέπει, ωσρόσο, να ξεκινάει από τον καθένα μας ξεχωριστά. Είναι σημαντικό να σεβόμαστε όλοι τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, να οδηγούμε υπό το δόγμα της αμυντικής και οικολογικής οδήγησης και, όταν αυτό είναι εφικτό, να προτιμούμε εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης».

Κίνηση στην αθήνα

«Βαρόμετρο για την κυκλοφορία τα σχολεία»

Όσον αφορά στο πρωινό μποτιλιάρισμα που βρίσκεται στο απώγειό του κατά τις ώρες 7.15 π.μ. - 8.30 π.μ. εξέφρασε την προσωπική του άποψη ότι «βαρόμετρο αποτελούν τα σχολεία», η οποία τεκμαίρεται από την καλή εικόνα των δρόμων της Αθήνας τις πρωινές ώρες της Παρασκευής 13 Οκτωβρίου όταν τα σχολεία του Δήμου Αθηναίων και πολλών άλλων δήμων της Αττικής έμειναν κλειστά στο πλαίσιο των επαναληπτικών αυτοδιοικητικών εκλογών.

«Οι κλειστές αίθουσες πολλών σχολείων της Αθήνας ήταν από τους βασικούς λόγους που κατά τις πρωινές ώρες της Παρασκευής η κυκλοφοριακή συμφόρηση ήταν μειωμένη σε οδικούς άξονες που είναι επιρρεπείς στην κίνηση, όπως το ανοδικό ρεύμα της Συγγρού (από Νέο Κόσμο έως την Καλλιθέα), την Πειραιώς (από Ιερά Οδό έως την Σταδίου), αλλά και τμήματα της Κηφισιάς και του Κηφισού. Αυτό διότι δεν υπήρξε ο
απόλυτος συντονισμός των γονέων και των δασκάλων, οι οποίοι βγαίνουν με τα ΙΧ τους στους δρόμους προκειμένου να προλάβουν το πρώτο κουδούνι στα σχολεία που ηχεί στις 8.15 π.μ.».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως πιστεύει ο ίδιος, ένα μέτρο που θα έδινε ανάσα στο κορεσμένο οδικό δίκτυο του Λεκανοπεδίου θα ήταν αυτό του κλιμακωτού ωραρίου.

«Στα δημόσια σχολεία, αντί να χτυπάει το κουδούνι στις 8.15 π.μ. θα έπρεπε να εξεταστεί η εφαρμογή του κλιμακωτού ωραρίου, ώστε να υπάρχουν διαφορετικές ώρες προσέλευσης που με τη σειρά τους θα λύσουν το πρόβλημα της κυκλοφοριακής ασφυξίας κατά τις πρωινές ώρες».

Επισημαίνει ότι ένας τρόπος εφαρμογής του κλιμακωτού ωραρίου είναι «η κατανομή των μαθητών στα τμήματα να μην γίνεται με κριτήριο την αλφαβητική σειρά, αλλά το ωράριο που εξυπηρετεί τους γονείς. Αν για παράδειγμα ένας ικανός αριθμός γονέων εξυπηρετείται από την προσέλευση των παιδιών τους στο σχολείο στις 8.45 π.μ. τότε θα μπορούσε να δημιουργηθεί ένα τμήμα στο οποίο τα μαθήματα θα ξεκινούσαν τη συγκεκριμένη ώρα. Αντίστοιχα, η ώρα έναρξης των μαθημάτων για το άλλο τμήμα της ίδιας τάξης, θα μπορούσε να ξεκινήσει στις 9.30 π.μ. εφόσον εξυπηρετούσε κάποιους άλλους γονείς».

Τέλος, σημείωσε ότι το εκσυγχρονισμένο Κέντρο Διαχείρισης της Κυκλοφορίας της Περιφέρειας Αττικής μπορεί να προσφέρει σημαντική χείρα βοηθείας μέσω των 250 καμερών και των 1.000 αισθητήρων μέτρησης κυκλοφοριακού φόρτου στην εφαρμογή των προταθέντων μέτρων για τη βελτίωση της κατάστασης στους δρόμους της Αθήνας, ενώ τίθεται και ο ίδιος στη διάθεση των αρμόδιων φορέων προκειμένου ώστε να επιταχυνθούν οι διαδικασίες άμεσα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ