https://www.dsautomobiles.gr/models/ds3/collections/ds3-jules-verne.html?utm_source=carandmotor.gr&utm_medium=DIS-RES&utm_campaign=DS3_JulesVerne_Billboard_GR_DS_VN_Mobility_Reveal_DIS-RES_A_VI_CLICKS_NA_NA&partner_uid=HashedMail

Το ηλεκτρικό scooter που οδηγεί μόνο του -Ποιος το κατασκευάζει

Omoway Omo-X

Με adaptive cruise control, απομακρυσμένη κλήση, αυτόματο παρκάρισμα, όπισθεν και αυτο-ισορρόπηση σε χαμηλές ταχύτητες, το scooter Omo X της κινεζικής Omoway φέρνει την αυτόνομη οδήγηση στους δύο τροχούς.

Η Omoway ένα ανερχόμενο όνομα στο χώρο των δύο τροχών που ιδρύθηκε από πρώην στελέχη της Xpeng, παρουσίασε πρόσφατα το Omo X στη Τζακάρτα. Όμως στην παρουσίαση το Omo X δεν πόζαρε απλώς στη σκηνή - οδήγησε μόνο του, αξιοποιώντας το αυτόνομο σύστημα Halo Pilot.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Halo Pilot διαθέτει λειτουργίες που έως τώρα βλέπαμε μόνο σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα: adaptive cruise control, απομακρυσμένη κλήση (remote summon), αυτόματο παρκάρισμα, όπισθεν και αυτο-ισορρόπηση σε χαμηλές ταχύτητες.

Πίσω από τον κομψό σχεδιασμό του Omo X κρύβεται μια ολοκληρωμένη σουίτα ηλεκτρονικών, που περιλαμβάνει σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης, υποβοήθηση φρεναρίσματος, έλεγχο τυφλών σημείων και επικοινωνία V2V μεταξύ οχημάτων.

Το πλαίσιο του scooter είναι αρθρωτό, και μπορεί να διαμορφωθεί σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις, τις step-through, straddle και touring, ώστε να καλύψει τις ανάγκες διαφορετικών αναβατών: από όσους το χρειάζονται για την καθημερινή μετακίνηση μέχρι εκείνους που αναζητούν περισσότερο την αίσθηση μοτοσικλέτας.

Η επιλογή της Ινδονησίας για την παρουσίαση του Omo X κάθε άλλο παρά τυχαία είναι: πρόκειται για μία αγορά με πάνω από 120 εκατομμύρια δίτροχα, όπου η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση έχει ξεκινήσει δυναμικά, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά σχεδόν 400% μόνο το 2024.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παρότι δεν έχουν δοθεί ακόμα επίσημα τεχνικά χαρακτηριστικά, οι πρώτες αναφορές κάνουν λόγο για λανσάρισμα στις αρχές του 2026, με αναμενόμενη τιμή περίπου 3.500 ευρώ - πάνω από τα entry-level, αλλά κάτω από τις premium προτάσεις.

Το μεγάλο ερώτημα, ωστόσο, είναι αν οι χρήστες είναι έτοιμοι για τόση τεχνολογία σε ένα scooter. Η αυτόνομη οδήγηση και τα «έξυπνα» χαρακτηριστικά απαιτούν επιπλέον αισθητήρες, επεξεργαστές, μηχανισμούς και εφεδρικά συστήματα, που προσθέτουν κόστος, βάρος και πολυπλοκότητα. Θα δεχτεί ο αγοραστής στις αναπτυσσόμενες αγορές να πληρώσει περισσότερο, τόσο στην αγορά όσο και στη συντήρησης;

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Υπάρχει και το πολιτισμικό στοιχείο. Σε χώρες όπως η Ινδονησία, η απλότητα, η ανθεκτικότητα και η προσιτή τιμή παραμένουν κορυφαίες προτεραιότητες. Από την άλλη, σε αγορές όπως η Ευρώπη ή η Βόρεια Αμερική, όπου η αγορά ηλεκτρικών scooters είναι ακόμα στα σπάργανα, η υποστήριξη μετά την πώληση, η συμβατότητα και η ασφάλεια θα παίξουν καθοριστικό ρόλο στην επιτυχία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ωστόσο, η Omoway δεν φοβάται να τολμήσει. Με την υποστήριξη επενδυτικών funds και με μια ομάδα προερχόμενη από τον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας και της Xpeng, η εταιρεία έχει την τεχνογνωσία και το όραμα να κλιμακώσει την παραγωγή και να διεκδικήσει μερίδιο στις παγκόσμιες αγορές.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ