Μετά την ηγετική θέση που εξασφάλισε στην παγκόσμια αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τώρα η BYD είναι έτοιμη να μπει και στη μοτοσικλέτες, με το πρώτο της scooter - ηλεκτρικό, με αυτονομία 100 χιλιομέτρων.
Ένα από τα μυστικά της παγκόσμιας επιτυχίας της κινεζικής BYD είναι η μπαταρία blade, σχεδιασμένη ειδικά για εκείνη με χημεία φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP), η οποία επιτρέπει υψηλές τάσεις και πολλούς κύκλους φόρτισης - αν και με το κόστος του αυξημένου βάρους.
Η κινεζική εταιρεία προμηθεύει τη συγκεκριμένη μπαταρία στην ισπανική εταιρεία Nexa, ενώ κατασκευάζει το X1 για τη Scorpio στη Σιγκαπούρη. Που σημαίνει ότι δεν είναι καθόλου ξένη στον κόσμο των scooters.
BUY NOW
Επομένως, δεν αποτελεί μεγάλη έκπληξη το γεγονός ότι η BYD κάνει πλάνα να μπει και η ίδια στην αγορά αυτή των διτρόχων, και ότι έχει ήδη κατοχυρώσει το πρώτο ολοκληρωμένο σχέδιο του δικού της ηλεκτρικού scooter.
Τεχνικά, η BYD φαίνεται να έχει σημειώσει σημαντική πρόοδο με το νέο και πρώτο της ηλεκτρικό scooter. Ο ηλεκτροκινητήρας με οδοντωτό ιμάντα βρίσκεται στο κέντρο, και κρίνοντας από το μέγεθός του, το scooter αυτό θα μπορούσε να ανήκει στην κατηγορία των αντίστοιχων 250 έως 350 κυβικών, δηλαδή μεταξύ 20 και 35 ίππων.
Η ενσωματωμένη μπαταρία LFP υπολογίζεται ότι θα έχει χωρητικότητα μεταξύ 9 και 12 kWh, παρέχοντας αυτονομία 100 χιλιομέτρων. Και χάρη στην τεχνολογία LFP, το σκούτερ της BYD θα μπορούσε πιθανότατα να σηκώσει τάση φόρτισης 11 kW, κάτι που θα εξασφάλιζε αρκετά γρήγορες ταχύτητες πλήρωσης της μπαταρίας.
Από τα σχέδια της πατέντας του νέου ηλεκτρικού scooter της BYD μπορούν να βγουν συμπεράσματα σχετικά με το πλαίσιο και το σύστημα ανάρτησής του. Στο μπροστινό μέρος, πιθανώς με τροχό 15 ιντσών, υπάρχει ένα πιρούνι USD το οποίο έχει δύο βάσεις για τις δαγκάνες των φρένων.
Στο πίσω μέρος, ένας ατσάλινος βραχίονας της ανάρτησης συγκρατεί τον ελαφρώς μικρότερο πίσω τροχό, ίσως 14 ιντσών. Δεν είναι σαφές αν η BYD χρησιμοποιεί ατσάλινο πλαίσιο στη βασική δομή, όπως συνηθίζεται στα scooter, ή αν χρησιμοποιεί το μπλοκ της μπαταρίας ως φέρων στοιχείο.
Η άποψη από ψηλά αποκαλύπτει αρκετό χώρο για τον οδηγό και τους επιβάτες σε φαρδιά σέλα δύο επιπέδων. Το τιμόνι είναι πλούσια εξοπλισμένο με μονάδες διακοπτών και έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων, στον οποίο προβάλλεται η εικόνα από τις περιμετρικές κάμερες. Το σχήμα και ο τύπος της ζελατίνας επίσης υποδηλώνουν ότι μπορεί ο ανεμοθώρακας να ρυθμιστεί σε ύψος.
Το προχωρημένο στάδιο της πατέντας αυτής δείχνει ότι το νέο ηλεκτρικό scooter της BYD δεν είναι πλέον ένα concept ή μια μελέτη, αλλά ουσιαστικά έτοιμο. Με εξαίρεση τους καθρέφτες, όλα τα απαραίτητα εξαρτήματα για να λάβει έγκριση κυκλοφορίας είναι παρόντα - ακόμη και η βάση της πινακίδας κυκλοφορίας. Εάν η BYD σκοπεύει να κυκλοφορήσει το μοντέλο αυτό, πιθανότατα δεν θα αργήσει πολύ.