Το κόκκινο, και όχι μόνο, του Borgo Panigale πλημμύρισε για ακόμη μία φορά την έκθεση μοτοσικλέτας του Μιλάνου, σε μια χρονιά που η Ducati απέδειξε ξανά πως η λέξη «πάθος» γράφεται στα ιταλικά.
Η Ducati έδωσε φέτος δυναμικό «παρών» στην EICMA 2025, δείχνοντας πιο ώριμη και πιο σίγουρη για την ταυτότητά της από ποτέ. Το περίπτερο ξεχώριζε από μακριά, προσελκύοντας το κοινό που ήθελε να δει από κοντά ό,τι νέο ετοιμάζει η ιταλική εταιρεία. Αν και η πρώτη που τράβηξε τα βλέμματα ήταν η νέα Monster, η οποία αποκαλύφθηκε πρόσφατα και θα είναι σύντομα διαθέσιμη για παραγγελία στη χώρα μας, η πραγματική αποκάλυψη ήταν αναμφίβολα η Ducati Hypermotard V2. Το πιο «ατίθασο τέκνο» της οικογένειας επιστρέφει πιο ριζοσπαστικό από ποτέ και έτοιμο να συνεχίσει να τιμά τον χαρακτήρα και τον προσανατολισμό του.
Το περίπτερο συμπλήρωσαν οι νέες Panigale V4 R, Panigale V2 MM93 & FB63 και η Streetfighter V4, που έκλεψαν τις εντυπώσεις με την επιθετική τους σχεδίαση και τη λεπτομέρεια των νέων Corse livery, φέρνοντας ακόμη πιο κοντά το πνεύμα της Desmosedici GP25 στο δρόμο. Η επιστροφή του Giallo Ducati υπενθύμισε ότι το πάθος του Borgo Panigale δεν περιορίζεται στο κόκκινο, ενώ η άλλη μεγάλη έκπληξη της βραδιάς ήρθε από το πρωτότυπο Desmo 450 Enduro και το καμουφλαρισμένο Desert X. Δίπλα τους, η υπόλοιπη γκάμα επιβεβαίωσε τη συνέπεια και την ωριμότητα της Ducati σε κάθε κατηγορία.
BUY NOW
Η Multistrada συνέχισε να αποδεικνύει γιατί παραμένει σημείο αναφοράς στα μεγάλα τουριστικά adventure, με την έκδοση RS να τραβά τα βλέμματα χάρη στον τετρακύλινδρο κινητήρα Granturismo και την πιο επιθετική εργονομία που απευθύνεται σε αναβάτες με sport προσανατολισμό.
Η Diavel, από την άλλη, ενσάρκωνε την έννοια του muscle cruiser με τρόπο που μόνο η Ducati μπορεί να εκφράσει, συνδυάζοντας εντυπωσιακή ροπή, σχεδιαστική υπερβολή και τεχνολογία επιπέδου superbike, ενώ στο άλλο άκρο της γκάμας, η Scrambler Ducati συνέχισε να εκπέμπει τη δική της cool ενέργεια. Τέλος, στο αγωνιστικό κομμάτι, δίπλα στο Enduro έκανε την εμφάνισή της και η Desmo 450 MX, η καθαρόαιμη motocross πρόταση που αποδεικνύει πως η Ducati μπορεί να κινηθεί με την ίδια επιτυχία σε κάθε τερέν.
Νέα Monster
Περισσότερο από τρεις δεκαετίες μετά την πρώτη της εμφάνιση, η Monster παραμένει το καθαρότερο απόσταγμα της φιλοσοφίας Ducati, λιτή, δυναμική και γεμάτη χαρακτήρα. Η νέα Monster 2026 σηματοδοτεί την πέμπτη γενιά του μοντέλου, πιο τεχνολογικά ώριμη αλλά πάντα πιστή στο DNA της. Το χαρακτηριστικό “bison-back” ρεζερβουάρ, η μονοκόμματη σέλα και ο στρογγυλός προβολέας παραμένουν, όμως κάθε γραμμή έχει επανασχεδιαστεί με στόχο τη μείωση βάρους και τη βελτίωση της ευελιξίας.
Κάτω από το ρεζερβουάρ βρίσκεται ο νέος δικύλινδρος V κινητήρας 890 κ.εκ. με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων (IVT), απόδοσης 111 ίππων και 91 Nm ροπής. Ο κινητήρας λειτουργεί δομικά ως τμήμα του πλαισίου, συμβάλλοντας στην ακαμψία και στο εντυπωσιακό στεγνό βάρος των 175 κιλών.
Το σύνολο συνδυάζεται με ανεστραμμένο πιρούνι Showa 43 χιλ. και μονό αμορτισέρ με ρύθμιση προφόρτισης, εξασφαλίζοντας ισορροπία ανάμεσα στην sport οδήγηση και την καθημερινή άνεση.
Η νέα Monster διαθέτει IMU έξι αξόνων, Cornering ABS, Traction Control, Wheelie Control, Quickshifter δύο κατευθύνσεων, Engine Brake Control, τέσσερα Riding Modes και TFT οθόνη 5 ιντσών με πλοήγηση turn-by-turn, cruise control και Ducati Multimedia System. Τα φρένα υπογράφει η Brembo με διπλούς δίσκους 320 χλστ. και ακτινικές δαγκάνες M4.32, ενώ η διάθεση στην Ελλάδα θα ξεκινήσει τον Φεβρουάριο του 2026.
Hypermotard V2
Ακριβώς είκοσι χρόνια μετά το πρώτο concept στην EICMA του 2005, η Ducati δίνει νέα πνοή στο πιο ατίθασο παιδί της. Η Hypermotard V2 και η πιο εξεζητημένη έκδοση SP αποτελούν φόρο τιμής στη δίτροχη υπερβολή, μόνο που τώρα αυτή έχει ωριμάσει. Το design παραμένει αναγνωρίσιμο, με τις διπλές εξατμίσεις ψηλά και το μπροστινό μέρος με τον χαρακτηριστικό προβολέα, όμως η μορφή είναι πιο δυναμική, πιο επιθετική και πιο καθαρή.
Ο νέος V2 κινητήρας 890 κ.εκ. αποδίδει 120 ίππους και 94 Nm ροπής, με το 70% της διαθέσιμο ήδη από τις 3.000 σ.α.λ., χάρη στο σύστημα IVT. Με 13 κιλά λιγότερο βάρος (14 στην SP) από την προκάτοχό της, κοντύτερες σχέσεις κιβωτίου και νέο αλουμινένιο monocoque πλαίσιο, η Hypermotard V2 υπόσχεται εκρηκτικές επιταχύνσεις και ακόμα πιο ακριβή συμπεριφορά. Η SP έκδοση διαθέτει αναρτήσεις Öhlins, σφυρήλατες ζάντες και αγωνιστικό livery για τα 20 χρόνια του μοντέλου, ενώ το ηλεκτρονικό πακέτο περιλαμβάνει Cornering ABS, Traction Control, Wheelie Control, Power Launch και Pit Limiter.
Panigale V4 R
Η Panigale V4 R 2025 αποτελεί την πιο ακραία Ducati παραγωγής. Για πρώτη φορά, υιοθετεί τα Corner Sidepods του 2021, αυξάνοντας την κάθετη δύναμη κατά 25%, δηλαδή έξι κιλά περισσότερη πίεση στον μπροστινό τροχό στα 300 χλμ./ώρα. Το πλαίσιο τύπου Front Frame έχει 40% λιγότερη πλευρική ακαμψία και συνοδεύεται από αναρτήσεις Öhlins NPX25/30 και TTX36 με υδραυλικό ρυθμιστή προφόρτισης, προσφέροντας συνολικά καλύτερη αίσθηση και πιο δυναμική συμπεριφορά στις στροφές.
Ο κινητήρας Desmosedici Stradale R των 998 κ.εκ. αποδίδει 215 ίππους στις 16.500 σ.α.λ., φτάνοντας έως 239 ίππους με το racing kit και την ειδική λιπαντική αγωνιστική σύνθεση της Ducati Corse. Η τελική ταχύτητα των 330,6 χλμ./ώρα είναι πλέον γεγονός, με το νέο Ducati Racing Gearbox και Neutral Lock να μεταφέρουν τεχνολογία απευθείας από τα MotoGP, ενώ τα Brembo Hypure φρένα και η νέα TFT 6,9 ιντσών ολοκληρώνουν ένα σύνολο που δεν σηκώνει αντιρρήσεις.
Ειδικές εκδόσεις και επιστροφή στο κίτρινο
Επιπλέον, η Ducati παρουσίασε δύο συλλεκτικές εκδόσεις αφιερωμένες στους κορυφαίους της αναβάτες, Marc Márquez και Pecco Bagnaia. Οι Panigale V2 MM93 και FB63 αποτελούν περιορισμένες, αριθμημένες εκδόσεις, σχεδιασμένες με γνώμονα το πνεύμα των MotoGP stars, μεταφέροντας στο δρόμο στοιχεία από τις προπονητικές μοτοσικλέτες που χρησιμοποιούν οι δύο παγκόσμιοι πρωταθλητές.
Οι λεπτομέρειες κάνουν τη διαφορά όπως αποκλειστικά γραφικά εμπνευσμένα από τις προσωπικές τους μοτοσικλέτες, πιο ελαφριές σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου (κατά σχεδόν 1,5 κιλό), νέα υψηλότερη ζελατίνα, ειδικά grips και λεπτομέρειες από ανθρακονήματα που ενισχύουν τη sport αισθητική και τη λειτουργικότητα. Το αποτέλεσμα δεν είναι απλώς φόρος τιμής, αλλά μια ζωντανή απόδειξη της σχέσης ανάμεσα στην αγωνιστική και την πολιτική Ducati.
Στο ίδιο πνεύμα, οι Panigale V4 S Corse και Streetfighter V4 S Corse έφεραν το MotoGP στους δρόμους. Η Ducati Centro Stile δημιούργησε δύο εντυπωσιακά «κουστούμια» εμπνευσμένα από τις Desmosedici GP25 της Lenovo Team, με φθορίζον κόκκινο μοτίβο που διασχίζει το φέρινγκ και αναδεικνύει τη σύνδεση με τους αγώνες.
Το φινίρισμα, οι αναλογίες και η προσοχή στη λεπτομέρεια δείχνουν πως δεν πρόκειται απλώς για ένα αισθητικό παιχνίδι, αλλά για μια ουσιαστική μεταφορά του πνεύματος της πίστας στο δρόμο.
Μετά από δεκαετίες, το Giallo Ducati επιστρέφει. Το έντονο κίτρινο που χαρακτήρισε τις αγωνιστικές Ducati της δεκαετίας του ’90 επανέρχεται δυναμικά στις Panigale V2 και Streetfighter V2, φέρνοντας μαζί του έναν σαφή συμβολισμό, ότι το πάθος έχει πολλές αποχρώσεις.
Το χρώμα έκανε ήδη εμφανίσεις στο MotoGP και στο WorldSBK του 2024 και για το 2026 καθιερώνεται ξανά ως εναλλακτική του παραδοσιακού κόκκινου, αποδεικνύοντας ότι η Ducati παραμένει πιστή στην παράδοση χωρίς να φοβάται να πειραματιστεί.
Desmo 450 Enduro & Desert X
Μετά την επιτυχία της Desmo 450 MX, η Ducati παρουσίασε στο Μιλάνο την Desmo 450 Enduro σε μορφή προπαραγωγής, ανοίγοντας και επίσημα τον δρόμο για την είσοδό της στα χωμάτινα τερέν.
Το μοντέλο θα διατίθεται πλήρως ομολογκαρισμένο για χρήση σε δρόμο και εκτός, ενώ αν και οι πλήρεις τεχνικές λεπτομέρειες δεν έχουν ανακοινωθεί, ήδη γνωρίζουμε ότι εξοπλίζεται με ρεζερβουάρ 8,5 λίτρων, τροχούς 21 και 18 ιντσών (εμπρός και πίσω), πιρούνια Showa 49 mm με επίστρωση Kashima, κιβώτιο 6 σχέσεων και φυσικά τον τετράχρονο κινητήρα 449,6 κ.εκ. που γνωρίσαμε από την MX εκδοχή. Η εμπορική της διάθεση προγραμματίζεται για το καλοκαίρι του 2026, σηματοδοτώντας την είσοδο της Ducati σε μια νέα εποχή off-road προτάσεων.
Κρυμμένο κάτω από έντονο καμουφλάζ, η Ducati έδωσε στο κοινό μια πρώτη αλλά ιδιαίτερα υποσχόμενη εικόνα από τη νέα γενιά του Desert X. Οι πρώτες πληροφορίες κάνουν λόγο για νέο κινητήρα 890 κ.εκ. με 120 ίππους, βελτιωμένη εργονομία, μειωμένο βάρος (286 κιλά) και αναβαθμισμένο ηλεκτρονικό πακέτο.
Οι άνθρωποι της εταιρείας ανέφεραν ότι μεγάλο μέρος των αλλαγών προήλθε από τις παρατηρήσεις ιδιοκτητών και δοκιμαστών, δείχνοντας πως η Ducati δεν σχεδιάζει στο κενό, αλλά ακούει ενεργά το κοινό της. Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στην ανάρτηση, με στόχο την ακόμη καλύτερη συμπεριφορά τόσο στην άσφαλτο όσο και στο χώμα. Όλα δείχνουν πως η Ducati ετοιμάζει το πιο ολοκληρωμένο adventure μοντέλο της μέχρι σήμερα, με την εμπορική διάθεση να ξεκινά τον Μάιο του 2026.
Η φετινή παρουσία της Ducati στην EICMA 2025 απέδειξε ότι η εταιρεία όχι μόνο δεν μένει στάσιμη αλλά εξελίσετε συνεχώς χωρίς να χάνει τις επαφές με τις ρίζες της. Από τα superbikes έως τα adventure και τα χωμάτινα μοντέλα, η ιταλική φίρμα χτίζει με συνέπεια μια νέα εποχή, όπου το πάθος συναντά την τεχνολογία και η αδρεναλίνη εξακολουθεί να φορά κόκκινο και κίτρινο.