208

Η Ducati θέλει να αλλάξει το παιχνίδι –Τι νέο φέρνει στην ηλεκτροκίνηση

Ducati-v21l-solid-state

Μια «τροποποιημένη» Ducati V21L παρουσιάστηκε στο Μόναχο με νέα μπαταρία που υπόσχεται να ανοίξει μια νέα σελίδα στην ηλεκτροκίνηση των δύο τροχών.

Όταν μιλάμε για αιχμή της τεχνολογίας στους δύο τροχούς, η Ducati βρίσκεται στην πρώτη γραμμή. Από το 2022 η V21L τρέχει στο MotoE με 800βολτη αρχιτεκτονική που καμία άλλη μοτοσυκλέτα παραγωγής δεν κατάφερε να πλησιάσει.

Τώρα, στη σκηνή της Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτου 2025 στο Μόναχο, η ιταλική εταιρεία έγινε ξανά το «πειραματόζωο» του ομίλου Volkswagen, αφού φόρεσε πάνω της, ίσως, την πιο ενδιαφέρουσα καινοτομία των τελευταίων χρόνων, τη μπαταρία στερεάς κατάστασης. Το αν πρόκειται για τρικ εντυπώσεων ή για την πρώτη πραγματική ματιά στο αύριο της ηλεκτροκίνησης θα φανεί στο μέλλον, αλλά σίγουρα ανοίγει τον δρόμο για κάτι πρωτοποριακό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Ducati V21L δεν μας είναι άγνωστη, αφού όπως αναφέραμε, μπήκε στη ζωή μας το 2022, όταν έγινε το επίσημο όπλο της εταιρείας στο MotoE. Βασισμένη στην πιο προηγμένη τεχνολογία του ομίλου Audi–VW, δαθέτει 1.152 κυλινδρικές κυψέλες τύπου 21700 σε σύστημα 800 Volt, με χωρητικότητα 18 kWh.

ducati

Όλη η μπαταρία, βάρους 110 κιλών, δεν είναι απλώς μια αποθήκη ενέργειας αλλά και μέρος του πλαισίου, με υγρόψυκτο σύστημα που κρατάει θερμοκρασίες και απόδοση υπό έλεγχο. Ο ηλεκτροκινητήρας, βάρος μόλις 21 κιλά, αποδίδει 150 ίππους και 140 Nm ροπής, φτάνοντας έως τα 275 χλμ./ώρα και προσφέροντας εντυπωσιακες επιδόσεις.

Τώρα στην ΙΑΑ 2025, Volkswagen, Audi και η θυγατρική PowerCo έδειξαν μια ειδική έκδοση της V21L, εξοπλισμένη με μπαταρία στερεάς κατάστασης της QuantumScape, που εφοδιάζονται με νέας τεχνολογίας κυψέλες οι οποίες υπόσχονται μεγαλύτερη αυτονομία, ταχύτερη φόρτιση και χαμηλότερο βάρος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συγκεκριμένα, οι κυψέλες QSE-5, όπως ονομάζονται, φτάνουν σε ενεργειακή πυκνότητα τα 310 Wh/kg και χωρητικότητα 21,6 Wh η καθεμία. Στο πλαίσιο της V21L χωρούν έως 980 κομμάτια, εκτοξεύοντας θεωρητικά τη συνολική χωρητικότητα πάνω από τα 21 kWh, ενώ το συνολικό βάρος της μπαταρίας πέφτει στα 70 κιλά.

ducati

Οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης, όπως φανερώνει το όνομά τους, λειτουργούν με στερεό ηλεκτρολύτη, στην περίπτωση της Ducati κεραμικό υλικό, αντί για υγρό ή gel. Αυτό επιτρέπει τη χρήση λιθίου αντί γραφίτη στην ανόδο (ή αλλίως στο θετικό ηλεκτρόδιο), αυξάνοντας δραστικά την ενεργειακή πυκνότητα και τις ταχύτητες φόρτισης/εκφόρτισης.

Παράλληλα, η ασφάλεια ανεβαίνει κατακόρυφα, αφού ακόμη και σε σοβαρό βραχυκύκλωμα οι κυψέλες δεν αρπάζουν φωτιά. Αν όλα δουλέψουν όπως υπόσχονται, μιλάμε για μια τεχνολογία που μπορεί όντως να αλλάξει το παιχνίδι στην ηλεκτροκίνηση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Φυσικά, υπάρχουν και τα «αλλά». Οι στερεές κυψέλες χρειάζονται υψηλότερες θερμοκρασίες για να αποδίδουν σωστά. Κάτω από τους 25 βαθμούς αρχίζουν να σχηματίζουν δενδρίτες, εμποδίζοντας την κανονική τους λειτουργία, ενώ μόνο από εκεί και πάνω μπαίνουν στη «ζώνη άνεσής» τους, που μπορεί να φτάσει ως και τους 100 βαθμούς.

Επιπλέον, η φόρτιση και εκφόρτιση φέρνει συνεχείς αλλαγές στον όγκο τους, αφού φουσκώνουν και συρρικνώνονται, κάτι που απαιτεί ειδικά σχεδιασμένο κέλυφος και εξελιγμένα συστήματα ψύξης. Για μια αγωνιστική μοτοσυκλέτα που κινείται διαρκώς σε ακραίες κλίσεις, αυτό δεν είναι καθόλου ασήμαντο ζήτημα.

Η Ducati V21 με την μπαταρία στερεάς κατάστασης της QuantumScape μπορεί να μην είναι έτοιμη για να βγει στον δρόμο αύριο το πρωί, αλλά είναι ίσως η πιο ξεκάθαρη εικόνα για το πού κατευθύνεται η ηλεκτροκίνηση. Όταν ο όμιλος VW χρησιμοποιεί μια Ducati MotoE ως πειραματικό όχημα, δείχνει ότι κάτι σοβαρό ετοιμάζεται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ