Αυτά τα scooters οδηγούνται με δίπλωμα αυτοκινήτου

scooter  125 κ.εκ. που οδηγούνται με δίπλωμα αυτοκινήτου

Η ισοδυναμία της άδειας οδήγησης αυτοκινήτου με εκείνη για δίκυκλα έως 125 κ.εκ. δίνει την ευκαιρία στους «τετράροδους» να αποκτήσουν πρόσβαση σε μια εξαιρετικά οικονομική λύση καθημερινής μετακίνησης με συνοπτικές διαδικασίες.

Με την τιμή της βενζίνης να έχει πάρει κυριολεκτικά φωτιά και τα κέντρα των μεγάλων πόλεων να κάνουν την μετακίνηση με αυτοκίνητο πιο δύσκολη από ποτέ, τα μικρού κυβισμού δίκυκλα φαντάζουν ως μια λύση πιο ελκυστική από ποτέ για τους κατόχους αυτοκινήτου που πρέπει να αντιμετωπίσουν καθημερινά το κυκλοφοριακό χάος της πόλης. Έπειτα και από τις αλλαγές που έγιναν στα διπλώματα οδήγησης, η «πρόσβαση» σε ένα μικρό δίκυκλο έγινε πιο εύκολη από ποτέ, κάτι βέβαια που ισχύει υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αν, λοιπόν, έχετε συμπληρώσει και εσείς το 27ο έτος της ηλικίας σας και έχετε στην κατοχή σας δίπλωμα αυτοκινήτου (κατηγορία Β) πάνω από έξι χρόνια, τότε το μόνο που χρειάζεται για να πάρετε το δίπλωμα κατηγορίας Α1 είναι να παρακολουθήσετε πέντε πρακτικά μαθήματα σε μια σχολή οδήγησης.

Μετά την ολοκλήρωση της εκπαίδευσης και την παραλαβή της σχετικής βεβαίωσης απαιτείται μόνο η προσκόμιση των σχετικών δικαιολογητικών στη Διεύθυνση Μεταφορών της εκάστοτε περιφέρειας για την αναβάθμιση του διπλώματος σας, χωρίς να χρειάζεται να δώσετε εξετάσεις.

Με το δίπλωμα Α1 στα χέρια ένας νέος μαγικός δίτροχος κόσμος ανοίγεται στο νέο αναβάτη, ο οποίος θα δει το χρόνο που ξοδεύει στους μποτιλιαρισμένους δρόμους της πόλης να μειώνεται καθημερινά στο μισό, όπως σημαντικά μειωμένο θα είναι και το καθημερινό κόστος μετακίνησης του.

Τα δίτροχα μοντέλα με μοτέρ 125 κ.εκ. θεωρούνται ιδανικά για τις καθημερινές μετακινήσεις στο απαιτητικό αστικό και περιαστικό περιβάλλον. Μικρές διαστάσεις, χαμηλό βάρος και ευελιξία στο μέγιστο είναι τα κύρια χαρακτηριστικά τους με κερασάκι στην τούρτα την απίστευτη φιλικότητα που επιδεικνύουν κατά την οδήγηση προς όλους τους αναβάτες και ακόμη περισσότερο προς τους αρχάριους.

Μέχρι τα 125 κ.εκ. οι δίτροχες προτάσεις που μπορεί να βρει κανείς στην ελληνική αγορά είναι πολλές και αξιόλογες, ειδικά όταν τα φώτα πέφτουν στην κατηγορία των scooters. Γι' αυτό ακριβώς το λόγο εμείς θα ξεκινήσουμε με την παρουσίαση του «οπλοστασίου» του ομίλου Piaggio. Ως σπεσιαλίστες του είδους οι Ιταλοί έχουν στη φαρέτρα τους scooters που μπορούν να καλύψουν με άνεση το κομμάτι της χρηστικότητας χωρίς φυσικά να υπολείπονται αναφορικά με το πολυπόθητο κομμάτι του στιλ. Πάμε να τις γνωρίσουμε καλύτερα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Aprilia SR GT

scooter  125 κ.εκ. που οδηγούνται με δίπλωμα αυτοκινήτου

To SR GT είναι το νέο mini GT scooter της Aprilia ένα μοντέλο που προσφέρει στον αναβάτη του διευρυμένη προστασία από τα στοιχεία της φύσης, «αστικού επιπέδου» ευελιξία και αυξημένους χώρους για δύο.

Το Aprilia SR GT έχει σχετικά μεγάλη απόσταση από το έδαφος που φτάνει στα 175 χλστ. και αυτό του επιτρέπει να αντιμετωπίζει με περισσότερη ευκολία κακοτράχαλο έδαφος, σε συνδυασμό με τα «χωμάτινης» χάραξης ελαστικά για τους τροχούς των 14 και 13 ιντσών εμπρός και πίσω αντίστοιχα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στη μικρότερη διαθέσιμη έκδοση των 124 κ.εκ., ο υγρόψυκτος κινητήρας αποδίδει 15 ίππους και 12 Nm στις 8.750 και 6.500 σ.α.λ. αντίστοιχα, ενώ σύμφωνα με την Aprilia η κατανάλωση του περιορίζεται στα μόλις 2,5 λίτρα στα 100 χλμ., κατά το πρότυπο WLTP, μια τιμή που δεν πρέπει να απέχει πολύ από την πραγματικότητα. Το νέο scooter της εταιρείας από το Noale αναμένεται στη χώρα μας τη νέα χρονιά, όπως και η τιμή του.

Seat MO eScooter 125

scooter  125 κ.εκ. που οδηγούνται με δίπλωμα αυτοκινήτου

Μπορεί στην ονομασία του να έχει τον αριθμό «125», ωστόσο πρόκειται για ένα αμιγώς ηλεκτρικό scooter που δείχνει τώρα την τάξη των πραγμάτων που θα επικρατήσει στο μέλλον. Ο λόγος φυσικά για το eScooter 125 της ισπανικής εταιρείας που είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά και απαλλάσσει πλήρως τον ιδιοκτήτη του από το κόστος της βενζίνης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με αποσπώμενη μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 5,6 kWh και μέγιστη ισχύ 12,23 ίππων, ο ηλεκτρικός κινητήρας του προσφέρει καλές επιταχύνσεις από στάση και εν κινήσει με την αυτονομία του eScooter 125 να φτάνει στα 90 περίπου χιλιόμετρα με μία φόρτιση. Η φόρτιση πραγματοποιείται από οικιακή πρίζα μέσα σε λίγες ώρες που σημαίνει ότι κάθε πρωί το scooter των Ισπανών μπορεί να είναι έτοιμο να υπερκαλύψει τις καθημερινές σας απαιτήσεις με το ελάχιστο δυνατό κόστος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με μεγάλες σχετικά διαστάσεις για την κατηγορία και χώρο κάτω από τη σέλα για ένα κράνος και μερικά ακόμη αντικείμενα το ηλεκτρικό scooter της Seat MO μπορεί να μεταφέρει με άνεση δύο άτομα κανονικών διαστάσεων και το κάνει αυτό με την ευελιξία που χαρακτηρίζει τα συμβατικά μοντέλα της κατηγορίας.

Piaggio Medley 125 i-get

scooter  125 κ.εκ. που οδηγούνται με δίπλωμα αυτοκινήτου

Ένα σκαλί κάτω από το Beverly, βρίσκεται το μικρό αδερφάκι του best seller της ιταλικής εταιρείας, Medley 125 i-get. To 125άρι scooter της Piaggio με τον 16άρη εμπρός τροχό κινείται στην αιχμή των εξελίξεων της κατηγορίας του ως μία ολοκληρωμένη πρόταση που δείχνει το δρόμο στα υπόλοιπα 125άρια scooters. Παρά τις μαζεμένες διαστάσεις, το Medley μπορεί να μεταφέρει με άνεση δύο άτομα κανονικού μεγέθους, με το προηγμένο μοτέρ των 125 κυβικών και 15 ίππων να έχει την απαραίτητη δύναμη για να κινηθείτε με ασφάλεια και στον αυτοκινητόδρομο. Το οικονομικό μοτέρ φέρει μάλιστα και σύστημα start-stop που το σβήνει όσο περιμένετε στο φανάρι και μειώνει ακόμη περισσότερο την ήδη χαμηλή κατανάλωση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στοιχείο που κάνει το Medley να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό είναι ο ιδιαίτερα μεγάλος αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα που μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση δύο κράνη κλειστού τύπου.

Το Piaggio Medley 125 είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις, τη στάνταρ και την «S», με την τελευταία να διαφοροποιείται κυρίως αισθητικά παρουσιάζοντας μια πιο σπορ εικόνα, ενώ ενσωματώνει στον εξοπλισμό της και το bluetooth που επιτρέπει την σύνδεση smartphone με τον πίνακα πληροφοριών και την αξιοποίηση της πλατφόρμας πολυμέσων MIA της Piaggio. Οι τιμές του ξεκινούν από τα 3.210 ευρώ.

Piaggio Liberty 125 i-get

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μια ακόμη πιο προσιτή πρόταση έναντι του Medley και σίγουρα όχι αμελητέα στα scooters με εμπρός τροχό 16 ιντσών και επίπεδη ποδιά είναι το Liberty 125 i-get. To Liberty δίνει ακόμη μεγαλύτερη βαρύτητα στον τομέα της ευελιξίας προτάσσοντας ακόμη μικρότερες διαστάσεις και βάρος έναντι του Medley, κάτι που το κάνει ακόμη πιο φιλικό κατά την οδήγηση για τους μικρόσωμους αναβάτες. Το scooter των Ιταλών χρησιμοποιεί και αυτό τη γενιά i-get κινητήρων του Piaggio Group με τη δική του έκδοση να είναι αερόψυκτη και τριβάλβιδη (έναντι του 4βάλβιδου υγρόψυκτου του Medley) με απόδοση στους 11 ίππους και τα 10,75 Nm ροπής.

Στους δρόμους της πόλης το Liberty είναι ένα πραγματικό «όπλο» στην καταπολέμηση του μποτιλιαρίσματος και αυτό θα το εκτιμήσουν ακόμη περισσότερο οι αναβάτες μικρότερης εμπειρίας. Κινείται αέρινα ανάμεσα στα αυτοκίνητα, ενώ καλά είναι και τα επίπεδα πρακτικότητας που προσφέρει με χώρο για ένα jet κράνος κάτω από τη σέλα αλλά και χώρο για μικροαντικείμενα στο ντουλαπάκι της ποδιάς. Διαθέσιμο επίσης σε δύο εκδόσεις, στάνταρ και S, οι τιμές του Liberty ξεκινούν από τα 2.300 ευρώ.

Vespa Primavera/Sprint 125

scooter  125 κ.εκ. που οδηγούνται με δίπλωμα αυτοκινήτου
Vespa Primavera «Wotherspoon»
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αν θέλετε να κυκλοφορείτε στους δρόμους της πόλης με απαράμιλλο διαχρονικό στιλ τότε οι σύγχρονες Vespa είναι μονόδρομος. Το μικρό «σκαρί» του εμβληματικού scooter της ιταλικής εταιρείας είναι «διαθέσιμο» ως Primavera, σε πιο παραδοσιακές γραμμές με στρογγυλό φανάρι, αλλά και ως Sprint με τετράγωνο φανάρι και πιο σπορ αισθητική.

Η μικρή Vespa καταφέρνει να κλέψει τα βλέμματα από όπου και αν περάσει τόσο με το στιλ όσο και με την άνεση που ελίσσεται ανάμεσα στα σταματημένα αυτοκίνητα. Στα αυξημένα επίπεδα ευελιξίας προσφέρουν τις υπηρεσίες τους και οι σχετικά μικροί τροχοί των 12 ιντσών που δίνουν τη δυνατότητα στις Primavera και Sprint να αλλάζουν κατεύθυνση με τη σκέψη.

Vespa Sprint S
Vespa Sprint S

Και οι δύο Vespa με το μονοκόκ πλαίσιο είναι διαθέσιμες και σε έκδοση S, με περισσότερα σπορ αισθητικά στοιχεία, ενώ μεγάλο ενδιαφέρον έχουν και οι ειδικές εκδόσεις όπως η πολύχρωμη «Sean Wotherspoon» που βλέπετε στις οθόνες σας. Οι τιμές ξεκινούν από τα 4.420 ευρώ για την Primavera και από τα 4.520 ευρώ για την Sprint.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Vespa GTS 125

Vespa GTS «75th»
Vespa GTS «75th»

Μιας και έγινε λόγος για τη μικρή Vespa πρέπει να σημειωθεί ότι στα 125 κυβικά διαθέσιμη είναι και η Vespa GTS, το μεγάλο «σκαρί» του διαχρονικού scooter της ιταλικής εταιρείας. Ο 4χρονος υγρόψυκτος i-get κινητήρας των 14 ίππων εξυπηρετεί άριστα τη μεγάλη Vespa στο αστικό τοπίο, αν και όπως καταλαβαίνετε για εκείνους που χρειάζονται υψηλότερες επιδόσεις, η έκδοση με το μοτέρ των 300 κ.εκ. είναι και η ενδεδειγμένη.

Όπως και οι μικρότερες έτσι και η μεγάλη Vespa GTS ξεχωρίζει για την ποιότητα κύλισης που προσφέρει λόγω της αυξημένης στιβαρότητας του μονοκόκ πλαισίου της, ενώ υποδειγματική για την κατηγορία είναι η ευελιξία που παρουσιάζει κατά τους ελιγμούς είτε κινείστε με χαμηλές είτε με υψηλότερες ταχύτητες. Για την GTS με το μοτέρ των 125 κυβικών οι τιμές ξεκινούν από τα 4.730 ευρώ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ