Ξεκίνησαν οι δοκιμές για το νέο sportscar της Toyota

Toyota Sports EV

Το πρώτο πρωτότυπο του ηλεκτρικού σπορ αυτοκινήτου της ιαπωνικής εταιρείας έχει ξεκινήσει ήδη τις δοκιμές εξέλιξής του, και ένας από τους πρώτους που το οδήγησαν ήταν ο Akio Toyoda αυτοπροσώπως.

Ο πρώην πρόεδρος και νυν επίτιμος πρόεδρος της Toyota είπε, μάλιστα, ότι η οδηγική αίσθηση του ιαπωνικού sport EV θα είναι αντίστοιχα απολαυστική με αυτή που προσφέρουν τα σημερινά θερμικά sportscars της εταιρείας - τα GR86, GR Supra, GR Yaris και GR Corolla.

Μιλώντας στο πλαίσιο του φετινού αγώνα των 24 Ωρών του LeMans, όπου οι Ιάπωνες έχασαν την 6η τους διαδοχική νίκη μετά από μια συναρπαστική μάχη με τη Ferrari, ο Toyoda δήλωσε στο αγγλικό περιοδικό Autocar: «Το σημείο εκκίνησης δεν είναι η μονάδα ισχύος που έχει το αυτοκίνητο, αλλά πόσο διασκεδαστικό είναι στην οδήγηση ασχέτως του κινητήρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Κεντρική φωτό & πάνω: Το πρωτότυπο Toyota GT3 Concept
Κεντρική φωτό & πάνω: Το πρωτότυπο Toyota GT3 Concept

»Για την ακρίβεια, είχα την ευκαιρία να δοκιμάσω το BEV της GR [Gazoo Racing] που δουλεύουμε τελευταία. Δεν ξέρω ακόμα αν αυτό το αυτοκίνητο θα φτάσει στην αγορά, αλλά η πρώτη προτεραιότητα στη φάση της δημιουργίας τέτοιων αυτοκινήτων είναι το κατά πόσο θα είναι διασκεδαστικά στην οδήγηση».

Παρότι θα πρόκειται για ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το sportscar θα έχει χαρακτηριστικά των θερμικών -επιβεβαίωσε ο Toyoda- όπως συμπλέκτη, κιβώτιο ταχυτήτων και τεχνητό ήχο που θα προσομοιώνει εκείνον ενός σπορ αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Ιάπωνας είπε σχετικά: «Η μεγαλύτερη διαφορά σε σχέση με άλλα BEV που εξελίσσουμε είναι πως, όταν δουλεύεις σε ένα ηλεκτρικό της GR μπορείς να ακούς τους ήχους του κινητήρα παρότι δεν υπάρχει η μυρωδιά του καυσίμου. Υπάρχει επίσης μηχανικό σύστημα μετάδοσης και συμπλέκτης. Αν βάζατε κάποιον να το οδηγήσει και να μαντέψει τι κινητήρα έχει, πιθανότατα δεν θα μπορούσε».

O πρώην πρόεδρος και νυν επίτιμος πρόεδρος της ιαπωνικής εταιρείας, Akio Toyoda
O πρώην πρόεδρος και νυν επίτιμος πρόεδρος της ιαπωνικής εταιρείας, Akio Toyoda

Πώς, όμως, θα έχει κιβώτιο ταχυτήτων ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο; Ο επικεφαλής μηχανικός της Toyota, Takashi Watanabe, εξήγησε ότι ο επιλογέας ταχυτήτων δεν θα είναι απευθείας συνδεδεμένος με τον ηλεκτροκινητήρα, αλλά αντιθέτως οι αλλαγές σχέσεων θα προσομοιώνονται μέσω της διαφορετικής χαρτογράφησης στην απόδοση της ροπής.

Μάλιστα, ο Watanabe είπε ότι το αυτοκίνητο θα είναι προγραμματισμένο να ρολάρει προς τα πίσω αν βρίσκεται σε ανηφόρα, και ενδεχομένως να σβήνει κιόλας έπειτα από έναν λανθασμένο χειρισμό. «Θέλουμε να διασφαλίσουμε ότι θα συνεχίσουμε να παρέχουμε προϊόντα για τους ενθουσιώδεις λάτρεις της οδήγησης», τόνισε ο Ιάπωνας μηχανικός.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Το πρωτότυπο Toyota Sports EV concept του 2021
Το πρωτότυπο Toyota Sports EV concept του 2021

Ο Toyoda συνέχισε, σχετικά: «Είτε τα καταφέρει να βγει στην αγορά είτε όχι, αυτό που προσπαθεί η εταιρεία να κάνει είναι να διερευνήσει τι είναι αυτό που δεν πρέπει να χάσουμε από ένα αυτοκίνητο ακόμα κι αν είναι ηλεκτρικό.

»Με υπερηφάνεια μπορώ να πω ότι αυτό είναι ένα παράδειγμα του τρόπου με τον οποίο η Toyota μετασχηματίστηκε σε μια εταιρεία στην οποία τα μέλη της μπορούν να εξετάσουν μια ιδέα που δείχνει ενδιαφέρουσα, να δημιουργήσουν ένα αυτοκίνητο από τις ιδέες τους και έπειτα να το παρουσιάσουν για δοκιμές».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σχετικά με τις λεπτομέρειες του ηλεκτρικού sportscar, ο Toyoda είπε ότι ο σχεδιασμός του θα παραπέμπει σε ηλεκτρικό - που σημαίνει ότι θα είναι ολοκαίνουριο και δεν θα βασίζεται σε κάποιο από τα υπάρχοντα σπορ αυτοκίνητα της εταιρείας. Το Δεκέμβριο του 2021 ο ίδιος είχε παρουσιάσει 16 νέα ηλεκτρικά, πρωτότυπα και παραγωγής, στο πλαίσιο του στόχου της Toyota να πετύχει 1,5 εκατομμύριο ετήσιες πωλήσεις ηλεκτρικών μέχρι το 2026.

Το ιαπωνικό BEV sportscar θα χρησιμοποιεί αρχικά τις νέας γενιάς μπαταρίες ιόντων-λιθίου, πριν η Toyota κάνει το πέρασμα στις μπαταρίες στέρεου τύπου που εξελίσσει με ορίζοντα το 2027-'28. Οι μπαταρίες αυτές, που θα περάσουν στη μαχική παραγωγή, θα προσφέρουν πάνω από 1.200 χιλιόμετρα αυτονομίας και θα δύναται να φορτίζουν -σε ιδανικές συνθήκες- σε 10 λεπτά.

Είναι προφανή τα οφέλη της χρήσης μικρότερων μπαταριών αλλά μεγαλύτερης αυτονομίας σε ένα σπορ αυτοκίνητο. Οι μπαταρίες στέρεου τύπου αρχικά θα είναι πολύ ακριβές, συνεπώς θα πρέπει σε πρώτη φάση να τις περιμένουμε σε πρωτότυπα supercars όπως αυτό που θα προκύψει από το concept Electrified Sport του 2021 και πιθανότατα θα αποτελέσει τη βάση του διαδόχου της Lexus LFA: ένα ηλεκτρικό supercar με τιμή άνω των 500.000 ευρώ.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ