EX30: Το ταχύτερο μοντέλο στην ιστορία της Volvo είναι εδώ

Volvo EX30

Παρά τις συμπαγείς του διαστάσεις και την καθημερινή του ευχρηστία, το νέο Volvo EX30 θα είναι παράλληλα στην κορυφαία του έκδοση με δύο ηλεκτροκινητήρες ένα μικρό θηρίο 422 ίππων και επιτάχυνσης 0-100 km/h σε 3,4 δλ.

Το νέο σουηδικό B-SUV δεν είναι μόνο το μικρότερων διαστάσεων και πιο προσιτό ηλεκτρικό αυτοκίνητο της γκάμας της Volvo, αλλά πλέον και το κορυφαίο σε επιδόσεις από κάθε άλλο αυτοκίνητο παραγωγής στην ιστορία της εταιρείας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η κορυφαία του έκδοση, EX30 Twin Motor Performance, είναι φυσικά τετρακίνητη χάρη στους δύο ηλεκτροκινητήρες της -έναν σε κάθε άξονα- που αγγίζουν τους 422 hp (315 kW) και τα 543 Nm ροπής. Αυτοί το κάνουν πιο «εκρηκτικό» ακόμα και από το αντίστοιχο XC40 P8, καθώς χαρίζουν στο νέο premium B-SUV επιτάχυνση 0-100 km/h σε μόλις 3,4 δευτερόλεπτα.

Συνδυαζόμενο με τη μεγάλη μπαταρία των 64 kWh, νέας τεχνολογίας NMC λιθίου-νικελίου-μαγγανίου-κοβαλτίου, το κορυφαίο ΕΧ30 προσφέρει αυτονομία που πλησιάζει τα 450 χιλιόμετρα. Σύμφωνα με τη Volvo, οι νέες μπαταρίες NMC έχουν τη δυνατότητα να φτάσουν σε τριφασικό (DC) ρεύμα τα 153 kW φόρτισης, σε ιδανικές συνθήκες, φορτίζοντας έτσι σε ποσοστό 10-80% σε λίγο λιγότερο από 27 λεπτά.

Θυμίζουμε ότι το νέο ΕΧ30 έχει και τις εκδόσεις Single Motor και Single Motor Extended Range, με ένα ηλεκτρικό μοτέρ στον πίσω άξονα που παράγει 268 ίππους και 343 Nm. Η πρώτη έκδοση έχει μπαταρία LFP χωρητικότητας 49 kWh και αυτονομίας 340 χιλιομέτρων, που φορτίζει ιδεατά με 134 kW, ενώ η δεύτερη έχει την ίδια μπαταρία NMC 64 kWh με την τετρακίνητη και αντίστοιχη αυτονομία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κατά τα άλλα, το τέταρτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της γκάμας της Volvo έχει όλα τα εχέγγυα για να χειριστεί την πανίσχυρη απόδοση των δύο ηλεκτροκινητήρων της: οι μηχανικοί της σουηδικής εταιρείας υποστηρίζουν ότι έχουν κάνει τα μέγιστα για να αξιοποιήσουν τις συμπαγείς διαστάσεις του μήκους 4,23 μ. αμαξώματος, το χαμηλό κέντρο βάρους (χάρη στη μπαταρία) και την σχεδόν άρτια κατανομή βάρους - ώστε να αποκομίσουν καίρια οφέλη οδικής συμπεριφοράς.

Και βέβαια η συμπεριφορά εμπλουτίζεται από την πληθώρα των ηλεκτονικών συστημάτων ελέγχου της πρόσφυσης, που μπορεί κανείς να ρυθμίσει μέσω της κεντρικής οθόνης 12,3'' στο κέντρο του ταμπλό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το νέο Volvo ΕΧ30 θα είναι διαθέσιμο στην Ευρώπη από το 2024, στην κλασσική του έκδοση αλλά και στην «περιπετειώδη» Cross Country με περισσότερο off-road προανατολισμό, με τιμές που θα ξεκινούν κάτω από τις 38.000 ευρώ στη χώρα μας.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ