Τι σημαίνει για την αυτοκίνηση το τεράστιο εργοστάσιο microchips που ανοίγει στην Ιταλία

Silicon Box microchips

Μια γιγαντιαία επένδυση 3,2 δισεκατομμυρίων ευρώ στη Βόρεια Ιταλία για την κατασκευή ημιαγωγών και μικροεπεξεργαστών θα αποτελέσει εγγύηση για τη μελλοντική επάρκειά τους για τους Ευρωπαίους κατασκευαστές.

H κρίση των ημι-αγωγών, ή αλλιώς η έλλειψη της παγκόσμιας αγοράς από microchips, που είχε προκαλέσει μεγάλα προβλήματα στις αυτοκινητοβιομηχανίες και μακροχρόνιες καθυστερήσεις στην παραγωγή και παράδοση νέων αυτοκινήτων, δεν είναι πια καθόλου ένα θέμα της επικαιρότητας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εν πολλοίς, σε ό,τι αφορά στην Ευρώπη, αυτό οφείλεται στην αποκαλούμενη "European Chips Act" που εφάρμοσε η Ευρωπαϊκή Ένωση από τον Απρίλιο του 2023: πρόκειται για μια πράξη νομοθετικού περιεχομένου για επενδύσεις 43 δισεκατομμυρίων ευρώ για την αύξηση της παραγωγής microchips στην ήπειρό μας.

Μεταξύ των εταιρειών που καρπώθηκαν την ΠΝΠ της Ε.Ε. ήταν και η Silicon Box. Πρόκειται για μια νεοφυή επιχείρηση που ιδρύθηκε το 2021 στη Σιγκαπούρη, με εξειδίκευση στα chips των ηλεκτρονικών επεξεργαστών, και εκμεταλλευόμενη τη χρηματοδότηση της Ε.Ε. αποφάσισε να ανοίξει ένα μεγάλο παράρτημα στην Ιταλία.

Η Silicon Box κατασκευάζει τα λεγόμενα “chiplets”. Πρόκεται για επιμέρους, μικροσκοπικά τμήματα που μαζί διαμορφώνουν τη συνολική ηλεκτρονική “πλακέτα” ενός επεξεργαστή. Η τεχνοτροπία αυτή επιτρέπει σε κάθε “chiplet” να εκτελεί διαφορετικές εργασίες και να σχεδιάζεται σε διαφορετικά μεγέθη και με διαφορετικές τεχνικές, αναλόγως της χρήσης για την οποία προορίζεται.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ήδη εταιρείες-κολοσσοί των microchips, από την AMD και την Intel μέχρι τη γιγαντιαία TSMC της Ταϊβάν, ακολουθούν αυτήν την τεχνολογία. Κατά συνέπεια, η Silicon Box βρίσκεται στην αιχμή των εξελίξεων στον τομέα των microchips, και είναι έτοιμη να επενδύσει μαζί με την ιταλική κυβέρνηση συνολικά 3,2 δισ. ευρώ για ένα νέο εργοστάσιο στη Βόρεια Ιταλία.

Ως αποτέλεσμα θα ανοίξουν 1.600 νέες θέσεις εργασίας στην περιοχή, ενώ το εργοστάσιο -μόλις λάβει την τελική έγκριση της Ε.Ε.- θα κατασκευαστεί και θα λειτουργεί βάσει της πολιτικής “Net Zero” για τον περιορισμό των εκπομπών ρύπων.

Πώς, όμως, σχετίζονται όλα αυτά με την αυτοκίνηση; Η ιταλική κυβέρνηση διαπραγματεύεται -μεταξύ άλλων- με διάφορους κατασκευαστές για την προμήθεια μικροεπεξεργαστών, που είναι πλέον απαραίτητοι για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, για τα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης, και φυσικά για τα πολυμέσα, τη συνδεσιμότητα και όλες τις λειτουργίες των ψηφιακών οθονών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η πρώτη φυσικά αυτοκινητοβιομηχανία στις επαφές της ιταλικής κυβέρνσης είναι φυσικά η Stellantis, ο όμιλος στον οποίο ανήκουν oι Fiat, Alfa Romeo, Lancia και άλλες, ενώ έχουν έχουν ξεκινήσει οι συζητήσεις και με την Tesla. Κάτι τέτοιο θα φέρει τον ιταλικό Βορρά και πάλι στην πρώτη σκηνή της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παράλληλα, θα διασφαλίσει την προμήθεια σημαντικού ποσοστού microchips στους κατασκευαστές της Ευρώπης, και τη μη εξάρτησή τους από τις αμερικανικές και ασιατικές εταιρείες, σε περίπτωση που προκύψει μια ανάλογη κρίση ως απόρροια της ακραίας παγκοσμιοποίησης.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ