Κορωνοϊός, microchips, πόλεμος: Πόσα αυτοκίνητα πουλήθηκαν στον κόσμο κάθε χρόνο από το 2019

New Cars Britain

Το ξέσπασμα της πανδημίας, η συνεπακόλουθη έλλειψη microchips και άλλων πρώτων υλών, έπειτα ο πόλεμος στην Ουκρανία και τώρα το ενεργειακό πρόβλημα έφεραν τεράστια κάμψη στις παγκόσμιες πωλήσεις αυτοκινήτων.

Ποτέ μετά το δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία σε όλο το λεγόμενο Δυτικό κόσμο δεν είχε αντιμετωπίζει τόσα πολλά, μαζεμένα προβλήματα μέσα σε μόνο μία τριετία. Κι αυτό αποτυπώθηκε και στις παγκόσμιες πωλήσεις.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το 2019, πριν αρχίσουν να εμφανίζονται οι πρώτες επιπτώσεις από το ξέσπασμα της πανδημίας, σε όλο τον πλανήτη πουλήθηκαν 90 εκατομμύρια αυτοκίνητα - σύμφωνα με τη συμβουλευτική εταιρεία AlixPartners, που δημοσίευσε τα στοιχεία της έρευνας του φορέα Global Automotive Outlook.

Ο Covid-19, όμως, έφερε την επόμενη χρονιά δραματική μείωση καθώς το 2020 διατέθηκαν 77 εκατ. αυτοκίνητα. Η σταδιακή βελτίωση των δεδομένων της πανδημίας επέτρεψε την αύξηση στις 78,9 εκατ. πωλήσεις το 2021, ενώ το '22 υπολογίζεται ότι θα κλείσει με 80,3 εκατ. πωλήσεις.

Σύμφωνα με την έρευνα, η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία έχασε έσοδα ύψους 238 δισεκατομμυρίων ευρώ εξαιτίας των μεγάλων χρόνων αναμονής που έδινε για την παράδοση των αυτοκινήτων της, αναμονή που ήταν φυσικό επακόλουθο του τεράστιου προβλήματος έλλειψη microchips και σημαντικών πρώτων υλών την τελευταία διετία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η AlixPartners εκτιμά ότι η πτώση των πωλήσεων θα επηρεάσει κυρίως τις αγορές της Κίνας, της Ιαπωνίας και της Ευρώπης, καθώς και ότι η αυτοκινητοβιομηχανία θα επιστρέψει στα προ-κορονοϊού δεδομένα (των 90 εκατομμύριων πωλήσεων το χρόνο) από το 2024. Αυτό θα συμβεί χάρη στην εκ νέου επάρκεια στην προμήθεια microchips, αλλά και στην ραγδαία ανάπτυξη της κινεζικής αγοράς.

Πίσω στην Ευρώπη, η συγκεκριμένη έρευνα αναφέρει και κάτι ακόμη ενδιαφέρον: στη Γερμανία και στην Ιταλία, οι συνήθειες και οι επιλογές μετακίνησης έχουν αλλάξει σε τέτοιο βαθμό, που τα επόμενα δύο χρόνια θα πουληθούν 500 έως 700 χιλιάδες λιγότερα αυτοκίνητα σε σχέση με τα προ-covid δεδομένα του 2019.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ