Προ των πυλών τo ηλεκτρικό Renault 5 -Πόσο θα κοστίζει στην Ευρώπη

Renault 5 2024

Ο «πυρετός» του ηλεκτρικού αυτοκινήτου των 25.000 ευρώ μαίνεται αμείωτος μεταξύ των κορυφαίων κατασκευαστών του κόσμου, και τώρα όλα δείχνουν ότι το νέο Renault 5 θα είναι ένα εξ αυτών.

Η Άνοιξη του 2024 θα φέρει την αναβίωση ενός εκ των πιο εμβληματικών αυτοκινήτων της Renault, του R5, και ήδη πληθαίνουν οι αξιόπιστες πληροφορίες για τις προδιαγραφές του. Οι τελευταίες αναφέρουν ότι η αυτονομία του θα αγγίζει τα 420 χιλιόμετρα με κάθε φόρτιση, και ότι η τιμή του θα ξεκινά κάτω από τα 25.000 ευρώ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Renault 5 εντάσσεται στη στρατηγική «Renaulution» της γαλλικής εταιρείας, η οποία ξεκίνησε με τα Megane E-Tech και Scenic E-Tech. Το πρώτο πρωτότυπο του αμιγώς ηλεκτρικού Renault 5 παρουσιάστηκε τον Ιανουάριο του 2021, αλλά έκτοτε διαρρέουν όλο και περισσότερα στοιχεία για αυτό - καθώς και εργοστασιακές παραλλαγές του, όπως η έκδοση Roland Garros.

Πέραν της νεο-ρετρό εμφάνισής του, που παραπέμπει εμφανώς στο θρυλικό R5 της δεκαετίας του 1980, ο ηλεκτρικός διάδοχός του -σύμφωνα με τις ανεπιβεβαίωτες αλλά αξιόπιστες πληροφορίες- θα έχει μήκος 3,96 μέτρων, αλλά με πιο διακριτικές γραμμές σε σχέση με το -εικονιζόμενο- πρωτότυπο.

Θα βασίζεται στη νέα πλατφόρμα CMF-BEV του ομίλου Renault, αν και σε ποσοστό 70% αυτή η αρχιτεκτονική θα μοιράζεται κοινά μέρη με τη γνωστή CMF-B (των Clio, Captur, Arkana και των Dacia) για λόγους περιορισμού του κόστους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο ηλεκτροκινητήρας του, ωστόσο, θα είναι ολοκαίνουριος, με 20 κιλά μικρότερο βάρος σε σχέση με εκείνον του Zoe, και θα προσφέρεται σε εκδόσεις 125 και 150 hp. Η μπαταρία του, επίσης, δεν θα είναι πλέον ιόντων-λιθίου αλλά νικελίου-μαγγανίου-κοβαλτίου (NMC), όπως του Scenic E-Tech, με τέσσερις μεγάλες κυψέλες αντί για 12.

Η χωρητικότητά της θα είναι 42 ή 52 kWh, και στη δεύτερη περίπτωση θα προσφέρει αυτονομία 420 χιλιομέτρων ανάμεσα σε κάθε φόρτιση. Επιπλέον, θα διαθέτει και τη δυνατότητα αμφίδρομης φόρτισης (V2G) για την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από το αυτοκίνητο στο σπίτι ή σε άλλες συσκευές ή ακόμα και άλλα αυτοκίνητα.

Οι πληροφορίες επίσης αναφέρουν ότι η πίσω ανάρτηση του νέου Renault 5 θα είναι πολλαπλών συνδέσμων - όχι μόνο για τη σημαντικά ανώτερη απόσβεση και στιβαρότητα της οδικής συμπεριφοράς, αλλά και για την εξοικονόμηση χώρου για τη μπαταρία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το νέο R5 θα κατασκευάζεται μαζί με τα ηλεκτρικά Megane και Scenic στη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου του Douai, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας του θα παράγεται από τη γαλλική Cleon και οι μπαταρίες από την Envision στην Κίνα - τουλάχιστον μέχρι το 2025.

Στόχος της γαλλικής εταιρείας είναι να λανσάρει το νέο της ηλεκτρικό citycar με τιμή βάσης κάτω των 25.000 ευρώ, χωρίς τις όποιες επιδοτήσεις κάθε χώρας. Προφανώς θα πρόκειται για την έκδοση των 125 hp με τη μπαταρία των 42 kWh, και με περιορισμένο εξοπλισμό. Ωστόσο, θα συμβάλλει και αυτή στο συνεχιζόμενο «εκδημοκρατισμό» των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο άλλο άκρο, οι ακριβότερες εκδόσεις του R5 θα περιλαμβάνουν και τη σπορ με την ονομασία Esprit Alpine, καθώς και την πολυτελέστερη Roland Garros. Η επίσημη πρεμιέρα της έκδοσης παραγωγής του φημολογείται ότι θα γίνει στο Σαλόνι της Γενέυης το Μάρτιο του 2024, και οι παραγγελίες του θα ανοίξουν τον επόμενο Μάιο - τον καιρό της διεξαγωγής του τουρνουά τένις Roland Garros.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ