H Porsche αντιγράφει την Hyundai -Τι αλλάζει στα μοντέλα της

Porsche Taycan Turbo GT Weissach

Η Porsche ετοιμάζει το πρώτο της «πλασματικό κιβώτιο ταχυτήτων» για τα νέα της ηλεκτρικά μοντέλα, αρχής γενομένης από τη νέα Taycan του 2027, για να κρατήσει την αίσθηση της αλλαγής ταχυτήτων σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό περιβάλλον.

Η λύση που έχει εξελίξει η Porsche δεν περιλαμβάνει φυσικά πραγματικό κιβώτιο ταχυτήτων, αλλά ένα προηγμένο σύστημα «εικονικών αλλαγών». Με ειδικούς αλγόριθμους, το αυτοκίνητο δημιουργεί τεχνητά σημεία αλλαγής, διακυμάνσεις ροπής και έναν ψηφιακά παραγόμενο «ήχο κινητήρα», εμπνευσμένο μάλιστα από τα θρυλικά V8 της εταιρείας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παρότι παραμένει ένα κλασικό ηλεκτρικό σύνολο με μία και μοναδική σχέση μετάδοσης, η Taycan θα προσφέρει πιο θεαματική και άμεση απόκριση στο γκάζι, αυξάνοντας συναρπαστικά το επίπεδο εμπλοκής του οδηγού.

Ο οδηγός θα μπορεί να ενεργοποιεί ή να απενεργοποιεί την προσομοίωση ανάλογα με το τι επιθυμεί: είτε την απόλυτα γραμμική ώθηση των EV είτε μια πιο «μηχανική», πιο παραδοσιακή εμπειρία που θυμίζει τα σπορ θερμικά μοντέλα του παρελθόντος. Πρόκειται για μια προσπάθεια να γίνει η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση πιο οικεία σε όσους έχουν μάθει να συνδέουν τις επιδόσεις με τον ήχο και τις αλλαγές ταχυτήτων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι μέχρι πρόσφατα η Porsche θεωρούσε περιττή την προσομοίωση κινητήρων και κιβωτίων στα ηλεκτρικά μοντέλα της. Όμως η ενθουσιώδης υποδοχή που είχαν ανάλογες ιδέες -όπως στο Hyundai Ioniq 5 N- ανάγκασε τη γερμανική φίρμα να επανεξετάσει τη στάση της. Τα πρώτα δοκιμαστικά αποτελέσματα κρίθηκαν τόσο ρεαλιστικά, ώστε αποφασίστηκε η τεχνολογία να κάνει πρεμιέρα στη νέα Taycan.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αν το κοινό «αγκαλιάσει» την τεχνολογία αυτή στην επερχόμενη καινούρια γενιά της Taycan, του πρώτου ηλεκτρικού αυτοκινήτου του Zuffenhausen, το σύστημα θα περάσει και στις Macan EV και Cayenne EV.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ