byd atto 2

Ποιά ηλεκτροκίνηση; Η Porsche κατοχύρωσε πατέντα για νέο κινητήρα W12

Bentley Batur engine

Ένα χρόνο αφότου ο μύθος του θρυλικού W12 της Bentley έφτασε στο τέλος του, ένας άλλος φαίνεται να γεννιέται: η Porsche εργάζεται πάνω στη δική της εκδοχή του ίδιου μηχανικού θαύματος.

Η Bentley αποχαιρέτησε τον εμβληματικό της κινητήρα W12 τον Ιούλιο του 2024, κλείνοντας ένα κεφάλαιο που διήρκεσε σχεδόν δύο δεκαετίες και άφησε ανεξίτηλο το αποτύπωμά του στην ιστορία της αυτοκίνησης. Κι ενώ αυτός ο κινητήρας φάνηκε να πέρασε οριστικά στη λήθη, η Porsche ξαφνικά τον επαναφέρει στη ζωή.

To εμβληματικό Volkswagen W 12 Coupe
To εμβληματικό Volkswagen W 12 Coupe
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιευμένη πατέντα που κατατέθηκε πέρυσι, η γερμανική εταιρεία εξελίσσει έναν εντελώς νέο W12 κινητήρα, με τρεις διακριτές σειρές κυλίνδρων τοποθετημένες σε σχήμα “W”. Το έγγραφο της πατέντας δεν αποκαλύπτει πολλές λεπτομέρειες, ωστόσο τονίζει ξεκάθαρα ότι «οι κύλινδροι του κινητήρα εσωτερικής καύσης είναι διατεταγμένοι σε σχήμα W».

Η σχεδίαση του κινητήρα είναι συμπαγής, πολυεπίπεδη και θερμικά αποδοτική, ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το σύστημα εισαγωγής αέρα. Οι μηχανικοί της Porsche τοποθέτησαν έναν θάλαμο κυκλοφορίας αέρα ακριβώς πάνω από τις κυλινδροκεφαλές, δημιουργώντας μια σχεδόν κάθετη ροή προς τους θαλάμους καύσης.

Το αποτέλεσμα είναι λιγότερη θερμότητα, συντομότερη διαδρομή εισαγωγής και καλύτερος διαχωρισμός από τις βαλβίδες εξαγωγής - στοιχεία που υπόσχονται υψηλή απόδοση και αξιοπιστία.

Ακόμα πιο ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι το περίβλημα του κινητήρα έχει χώρο για δύο ή τρία turbo, κάτι που θα του έδινε τεράστιο πλεονέκτημα σε σχέση με τον παλιό 6.0 λίτρων twin-turbo W12 της Bentley. Ο συγκεκριμένος κινητήρας, στην πιο πρόσφατη και πιο ακραία εκδοχή του, αυτή της Mulliner Batur, απέδιδε 750 ίππους και 1.000 Nm ροπής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Φυσικά, πρόκειται ακόμα για πατέντα και όχι για ολοκληρωμένο προϊόν. Ωστόσο, η κίνηση αυτή αποδεικνύει πως ο Όμιλος Volkswagen δεν έχει εγκαταλείψει την ιδέα των W κινητήρων, συνεχίζοντας να επενδύει στην εξέλιξή τους.

Το μεγάλο ερώτημα είναι πού θα δούμε τελικά αυτόν τον κινητήρα: σε κάποιο μελλοντικό supercar παραγωγής ή μήπως σε ένα αγωνιστικό μοντέλο που θα φέρει ξανά τη φλόγα των δώδεκα κυλίνδρων;

Δεν λείπουν βέβαια και οι φήμες. Η πιο συναρπαστική από όλες υποστηρίζει πως ο νέος W12 θα μπορούσε να αποτελέσει τη βάση για έναν νέο κινητήρα της Bugatti, κάτι που δεν φαντάζει απίθανο, αφού η Porsche εξακολουθεί να διατηρεί σημαντικό μερίδιο στη γαλλική εταιρεία υπεραυτοκινήτων. Αν και ίσως όχι για πολύ ακόμη.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ