https://www.executivelease.gr/leasing-obvious-guide?utm_source=car+and+motor.gr&utm_medium=banner&utm_campaign=car+and+motor.gr&utm_id=banner+car+and+motor

Ποιος φτιάχνει τις καλύτερες μπαταρίες στον κόσμο -Νέα έρευνα δείνει την απάντηση

Tesla blade battery

Μια ομάδα Γερμανών μηχανικών αποσυναρμολόγησε μια μπαταρία Tesla και μία της BYD. Έλεγξαν κάθε λεπτομέρεια για να ανακαλύψουν τις διαφορές τους. Σε ποιο συμπέρασμα κατέληξε;

Στην τεχνολογία των μπαταριών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που εξελίσσεται με ραγδαίους ρυθμούς, δεν υπάρχει μία ενιαία προσέγγιση που να ακολουθούν όλοι οι κατασκευαστές. Κάθε εταιρεία έχει τη δική της στρατηγική, ανάλογα με τα χαρακτηριστικά στα οποία επιλέγει να δώσει προτεραιότητα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι δύο κορυφαίες σε πωλήσεις εταιρείες ηλεκτρικών αυτοκινήτων στον πλανήτη, η Tesla και η BYD, ακολουθούν τελείως διαφορετικούς δρόμους. Βασικό κριτήριο για τις επιλογές του είναι οι διαφορετικές αγορές στις οποίες απευθύνονται.

Η διαφορετική φιλοσοφία τους αποτυπώνεται ξεκάθαρα στην κατασκευή των μπαταριών τους. Αυτό αποδεικνύεται από την εις βάθος ανάλυση που πραγματοποίησε μια ομάδα Γερμανών μηχανικών, αποσυναρμολογώντας τις μπαταρίες και των δύο εταιρειών και μελετώντας τα εξαρτήματά τους.

Η διαδικασία μόνο εύκολη δεν ήταν. Προσπάθησαν να καταλήξουν στο ποιος από τους δύο κολοσσούς της ηλεκτροκίνησης έχει την πιο προηγμένη τεχνολογία στις μπαταρίες. Η μελέτη έγινε υπό την καθοδήγηση του Πολυτεχνείου του Άαχεν και έδωσε απαντήσεις σε ερωτήματα που απασχολούν τόσο τους κατόχους ενός Tesla ή BYD όσο και τους υποψήφιους αγοραστές.

Όπως εξήγησε ο Jonas Gorsch, ερευνητής και βασικός συντελεστής της μελέτης, "υπάρχουν ελάχιστα δεδομένα και σε βάθος ανάλυση για τις πιο σύγχρονες μπαταρίες". Συνεπώς, η μελέτη των Γερμανών εστίασε ακόμα και στις πιο μικρές λεπτομέρειες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι μηχανικοί επέλεξαν το Sealion 7 από τη BYD και το Model Y από την Tesla - δύο μοντέλα παρόμοια. Συγκεκριμένα, η μπαταρία του Model Y που μελετήθηκε είναι η 4680 της Panasonic, ενώ του Sealion 7 είναι η Blade Battery της BYD.

Και οι δύο είναι τεχνολογίας ιόντων λιθίου, αλλά η φιλοσοφία τους απέχει σημαντικά. Η Tesla προτιμά κυψέλες με μαγνήσιο, νικέλιο και κοβάλτιο, ενώ η BYD επιλέγει λιθίου-σιδηροφωσφορικές. Στον τομέα της θερμικής διαχείρισης, οι μπαταρίες της BYD φαίνεται να ανταποκρίνονται καλύτερα στη θερμότητα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι κυλινδρικές κυψέλες κάθε εταιρείας αντικατοπτρίζουν τις διαφορετικές της προτεραιότητες. Η Tesla στοχεύει στη μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα με στόχο την αύξηση της αυτονομίας και της απόδοσης, ενώ η BYD δίνει έμφαση στη σταθερότητα και την ασφάλεια. Οι μεν είναι ελαφρύτερες, οι δε οικονομικότερες.

Παρά τις διαφορές, υπήρξαν και κοινά στοιχεία που εξέπληξαν τους Γερμανούς. Καμία από τις δύο εταιρείες δεν χρησιμοποιεί πυρίτιο στις κυψέλες - κάτι που τους φάνηκε περίεργο, ειδικά στην περίπτωση της Tesla. Επίσης, και οι δύο χρησιμοποιούν τεχνολογία συγκόλλησης με λέιζερ για τη σύνδεση των ηλεκτροδίων, αντί για υπερηχητική συγκόλληση που προτιμούν άλλοι κατασκευαστές.

Ποιο ήταν, λοιπόν, το πιο ξεκάθαρο συμπέρασμα; Η μπαταρία της Tesla προορίζεται για πιο premium οχήματα, ενώ αυτή της BYD είναι πιο εμπορική και προσιτή.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ